{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Er så meget i tvivl.. :( {{forumTopicSubject}}

Kære HG.
Jeg beklager at i er blevet spammet med mit lille dilemma her på det seneste men har desperat brug for råd.

Det handler om Blakken. Kort sagt har jeg jo redet hende 1½ år, hun er købt til mig af min moster. Hele den tid har jeg selvfølgelig holdt ekstremt meget af hende, men hun har en masse unoder som jeg ikke kan magte. Hun sparker og stikker af, smider af i hallen, på tur osv. Flere gange har jeg overvejet at give op men hurtigt smidt tanken fra mig igen. På det seneste har det dog været mere end en tanke, og jeg har snakket om det og været tæt på at gøre det.

Hun har så gjort mig utryg ved alle heste, både fra ryggen og fra jorden. Den eneste hest jeg er helt tryg ved er min shetlænder. Jeg har så sagt til min moster at jeg ville droppe halridningen i et godt stykke tid, opbygge et ordentligt forhold til hende fra jorden af og ture, og håbe på at kunne begynde på en frisk med hende.

Desværre siger hun så at hun vil have hende redet ordentligt. Dvs halridning, spring og dressur. De har jo købt to rideheste for min skyld (nr 2 fra deres ven der ellers ville have ham slagtet pga pladsmangel) og de har ikke noget at bruge begge til så hvis jeg ikke rider hende bliver hun solgt....

Det har så fået mig helt nede i kulkælderen. For jeg magter ikke at ride hende andet end små hyggeskovture, men at miste hende gør for ondt.
Men nu jeg tænker nærmere over det er det så ikke bedre at hun kommer ud til nogle andre, der kan håndtere hende, gøre hende bedre, give hende det liv hun fortjener? Istedet for at være sammen med mig, få unoder og skældud for unoderne... Jeg har ikke tid til alle 3 heste og da slet ikke når jeg til næste år begynder i 10. klasse.
Kan jeg tillade mig at skrive til min moster at enten får jeg lov at holde en pause fra Blakken og den 'seriøse' ridning eller også kan de godt sælge hende?

Der er ikke længere nogen langvarig glæde i at være sammen med hende.. Den eneste jeg har det vildt godt med er Klavs, så nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er så meget i tvivl.. :(
  • #1   2. mar 2013 Jeg synes du skal komme af med hende.. er sikker på, at ligeså snart du har vænnet dig til tanke om, at hun ikke er der mere vil du få det godt med dig selv...
    Det lyder som om kemien ikke rigtigt er der, og at du ikke har tiden.. Derfor ville det nok være bedre med et andet sted

Håber du kunne bruge min hjælp smiley

• #2   2. mar 2013 Maja: Jeg kan bruges alles hjælp og tager alt med i mine overvejelser smiley Så tak.

Limserne: Jeg har prøvet at få fat i nogle, men der er ingen der kan foreslå nogle tæt på mig og ellers er de for langt væk eller svarer ikke på mine mails.. Og inden nogle spørger bor jeg i 9600 Aars.
    Det er netop det, jeg har ikke overskudet. Har for det meste fri 14.30 og så skal jeg på arbejde eller være hjemme 18.00. Har problemer nok med at nå 1 hest i hverdagene.. smiley

• #4   2. mar 2013 Mathilde: Jeg får noget forskelligt at vide alt efter hvem jeg spørger. Så det har jeg ikke styr på smiley

• #5   2. mar 2013 jeg syntes du skulle skille dig af med hende, det er hårdt, men husk du bestemmer selv hvem der skal købe den. Du kan finde en super sød pige/dreng og du kan altid sælge med tilbagekøbsret.

Jeg har selv stået med en umulig pony faktisk direkte farlig, som jeg ikke ville skille mig af med da jeg var lille, vi havde ikke råd til undervisning, så jeg måtte selv slås med det. Det tog mig mange år og der kom også en fantastisk resultat, som jeg er stolt af, men sammentidig ville jeg ønske jeg havde fået mig en bedre pony, for i mange måneder var jeg slet ikke glad for at ride og det jo ikke meningen. Man skal have det godt med at komme i stalden, så bedst for dig ville nok være at skille dig af med den smiley

• #7   2. mar 2013 Mathilde har ret - 10. klasse giver meget færre timer, og derfor også tidligere fri! smiley
    Nu ved jeg jo heller ikke hvilken skole du skal på, men for mig var 10. som havde det været er sabbat år. Vi lavede ikke noget.

Men jeg vil sige, at hvis du kan mærke, du ikke kan det seriøse ridning med hende lige for tiden... så skal du ikke gøre det. Du kan godt være bekendt at skrive sådan til din moster. Hun bør forstå det. Og hvis hun så vælger, at Blakken skal sælges, hvis du ikke rider seriøst, så må det jo være sådan.. Selvom det er hårdt.

• #8   2. mar 2013 Mathilde: Det med 10. klasse ændrer jo ikke på hendes unoder og min manglende hesteglæde desværre. smiley
    Ja, jeg har nok bestemt mig. Jeg vil hende ikke mere, jeg har ikke den samme glæde sammen med hende som jeg har med andre heste. Men samtidig så føles det bare så forkert og jeg ved at det vil slå mig fuldstændig ud når hun ikke er der mere.. smiley

Katrine: Det er som sagt ikke helt min hest, men min mosters. Hun er bare købt til mig men ellers har jeg ingen krav på hende desværre. Derfor kan jeg ikke afgøre hvem der for hende og bliver det ikke den første, den bedste bliver det nok til en af deres kørevenner (der opdrager heste på gammeldags facon) så frygter lidt for hendes skæbne smiley Selvom det nok er en hårdere hånd der skal til i hendes tilfælde.
    Jeg tror også på at det om nogle år bliver bedre hvis jeg virkelig kæmper. Men det indebærer så også flere års kamp, nederlag, skader hun forvolde mig og andre og dårlige, triste perioder fordi det bliver for meget. Og det er det måske/måske ikke værd..

Sofie: Jeg tager mig sammen til at skrive til hende.. Og så må det være hendes beslutning hvad der så skal ske. Det gør bare så pokkers ondt at vide hvad mulighederne er, men sådan er det jo nogle gange...

• #9   2. mar 2013 Lisa: Det er også det jeg frygter, at det skal udvikle sig så jeg får en depression eller lignende. For allerede nu har jeg på fornemmelsen at det er igang..
    Hehe, jeg har allerede en idiotsikker hest at tage mig af, og endnu en jeg er sikker på kan hjælpe mig igang igen smiley Om ikke andet er der langt til sønderjylland for at ride smiley

• #10   2. mar 2013 Øhm... Hvordan dælen siger man sådan noget over sms!?

• #12   2. mar 2013 Jeg ved at jeg ikke kan få taget mig sammen til at snakke med hende face to face og ringer jeg bryder jeg bare sammen. Jeg har lige skrevet en besked til hende hvor jeg har forklaret hvordan jeg har det.. Så må beslutningen være hendes..

• #14   2. mar 2013 Ja. Det er ikke sjovt men nok nødvendigt desværre smiley
    Hun vidste i forvejen hvordan jeg har det med det hele, det var mig der foreslog til at starte med at jeg bare red nogle ture på hende, hvor hun så sagde at så blev hun solgt da hun vil have hende brugt ordentligt.. Nu har hun valget og hvad hun finder vigtigst.

Kommentér på:
Er så meget i tvivl.. :(

Annonce