{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

Fustreret {{forumTopicSubject}}

Ihh er bare så fustreret for tiden.. altså holder utroligt meget af min hest... ridemæssigt er hun bare perfekt til mig og fra jorden er hun så sød og nem at omgåes.. men på stadl stresser hun.. hvilket gør at jeg har været nød til at stille hende i løsdrift..
Vi er bare kun 2 mennesker i stalde (egentlig ok).. ingen lys på banen og svært for mig at nå sidste bus efter arbejde... så her i vinter bliver der næsten ingen ridning til mig..
Ønsker mig sådan et ridehus.. men findes ingen steder hvor min hest kan trives (nok fold og strå) som samtidig har ridehus (bare i nærheden) og som jeg kan komme til..
Nogle gange overvejer jeg at sælge hende og få en anden hest, som det er nemmere at opstalde.. men har jeg jo ikke lyst til når hun jo netop er perfekt for mig smiley
Hvad ville i gøre ? andre med samme problem ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fustreret
  • #1   29. aug 2007 jeg står på solrød rideklub og har aldrig før stået et bedre sted, der er 2 ridehuse, 2 udendørsbaner med lys og en uden dørs springbade

• #2   29. aug 2007 Har du prøvet at finde årsagen til at hun stresser og så måske arbejde med det?
    Wizard har nemlig haft samme problem, og hankan sagtens være inde nu.

• #3   29. aug 2007 Kine: Ja selvfølgelig har jeg det smiley har adfærdterapout på hende.. stresset skyldes flere ting.. 1: For lidt fold 2: For lidt strå foder (intet at lave) 3: Hvis de andre heste tages ud uden hende 4: Hvis folk ignorere hende.. hun er meget kontaktsøgende, så står hun et stort sted hvor folk hele tiden går forbi stresser hun hvis de ikke stopper op og snakker med hende..
    Derfor står hun i løsdrift et lille sted.. og der er intet stress..

• #4   30. aug 2007 Signe: Hun er jo ung endnu. Har du overvejet at prøve noget HSM med hende for at styrke hendes selvtillid ?

• #5   30. aug 2007 Anja: Nu fejler hendes selvtillid ikke noget... hun er bare ekstremt kontaktsøgende, og forstår ikke helt at ikke alt drejer sig om hende smiley og så bryder hun sig ikke om at stå for meget i boks.. hvilket vel egentlig er forståeligt nok..
    Hun bliver trænet med klikkertræning og McLeans teorier..

• #6   30. aug 2007 Ja, så kan jeg snart ikke se, hvad du mere kan prøve. Andet end tålmodighed og håbe, at hun "vokser" fra det smiley
    Det ville da være synd, hvis du bliver nødt til at sælge hende smiley

• #7   30. aug 2007 Anja: Vi har virkeligt prøvet meget.. har prøvet flere forskellige opstaldningssteder.. udeboks, med mange timers græsfold (normalt hvad jeg ville kalde heste paradis, men hun vævede voldsomt, fordi hun kunne se alle der skulle til og fra ridehuset, men de ignorerede hende) alm. stald.. både med åbne og lukkede bokse.. og så løsdrift.. og hun stresser mindst i løsdrift.. men kan stadig finde på at vandre på folden, på trods af at der er græs.. virkeligt fustrerende ikke at kunne gøre noget..

• #8   30. aug 2007 Hippi hest: Jeg overvejede at købe sådan et par arbejdslamper i harald nyborg (og så spørge om jeg må bruge dem).. det ville løse lidt af problemet.. men har stadig problem med at jeg tit ikke kan nå den sidste bus til stalden.. og det gælder jo hele året smiley har skiftet job siden jeg flyttede hesten der ud..

• #9   30. aug 2007 Hippie: Yep, der er store afstande i lille København smiley
    Der kan altså være ret langt til egnede opstaldningssteder smiley
    Og specielt, hvis man skal med de offentlige.

• #10   30. aug 2007 Hippie: NAAAAAAAJ, det er ikke nu, du skal fortælle det!

• #11   30. aug 2007 Nu ved jeg jo ikke, hvor Signe har sin hyp opstaldet, men jo, afstandene kan være store.
    F.eks. tager det mig 10-15 min i bil at køre ud til Fortunen (på motorvej). Med de offentlige ville det tage mig lidt over 1 time - og jeg har gode offentlige forbindelser. På knallert nok 1/2 til 45 min fordi jeg skal udenom motorvejen smiley

• #12   30. aug 2007 G.O.R
    det koster 100 kr. om måneden,
    der er dresur bane og springbane med lys,
    der er et ridehus 10km væk, ogde
    må gå ude så længe de vil

• #13   30. aug 2007 .

• #14   30. aug 2007 Hippi hest: Jeg har vel 10 km hjemme fra 12-13 fra arbejdet.. problemet er bare at bussen kører 18.15 og så først igen 20.15 og har vi travlt på arbejdet, når jeg ikke den 18.15... tager jeg senere der ud kan jeg ikke nå bussen hjem igen..
    Knallert overvejede jeg, men der hvor jeg bor bliver de stjælet og ødelagt, så tør ikke rigtig...
    Man jeg flytter altså til jylland.. lyder jo super smiley
    Her er det næsten umuligt at finde et sted der kan tilbyde ordentlig fold (og løsdrift er helt umuligt) ordentligt foder og nok strå... og finder man det endeligt har de max en bane og flere km til ridehus..

Kommentér på:
Fustreret

Annonce