{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

Så fustreret! {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt fustreret efter dagen ude hos min part i dag.. Jeg har bare næsten ikke mere tålmodighed med ham mere, for han er sådan en skiderrik, rent ud sagt!
Han vil ikke lytte til hvad jeg siger og når jeg longere ham, så har han opmærksomheden på alt andet end mig og det gør mig så fustreret! For jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få respekten over ham...
Ved godt at alt sådan noget tager tid, men jeg er bare ved at blive godt træt af den hest allerede nu..
Og han er en af de heste som ikke kan være alene, for så går han helt i selvsving. Dvs hvis de andre heste går fra ridebanen uden ham, så vil han med og hvis han ikke kommer det, så begynder han at stejle med mig... Og jeg er ikke helt så rutineret en rytter endnu og bliver meget let nervøs, hvilket jeg irritere mig over, da det intet hjælper i forhold til at få respekt over Omega, som min part hedder..
Jeg var bare helt grædefærdig da jeg tog derfra i dag fordi jeg ikke har nogen som helst kontrol over den hest.. Og jeg ved ikke hvordan jeg skal tackle det.. smiley

Jeg håber bare at jeg snart bliver gode venner med ham, for jeg kan ikke ride på tur alene med ham så eller noget som helst andet.. smiley

Undskyld, hvis jeg lyder ynkelig eller noget men jeg har bare brug for at komme ud med det og måske få nogen gode råd til hvad jeg skal gøre.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så fustreret!
  • #2   21. okt 2013 har du prøvet bare at tage derud og strigle ham, gå en tur, sidde i boksen og hygge?
    Ikke træne med ham, bare samvær smiley
    Så kan i måske få opbygget et godt forhold til hinanden og lære hinanden at kende.
    Og så må du prøve at se om der er en som kan hjælpe dig lidt med at arbejde med ham engang i mellem, så i begge to kan lære noget smiley

• #3   21. okt 2013 Prøv at tage en veninde med ud til opstaldningsstedet og få hende til at gå med en anden hest ved siden af. og få hende stille og roligt til at sakke længere og længere bagud...:)

• Rikke C
    Rikke C Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 46
    #4   21. okt 2013 Heste forstår ikke respekt, så det er ikke det han mangler.

Det lyder som om han lider af separationsangst, det skal trænes langsomt væk.
    Når han stejler er det fordi han er bange, utryg og usikker. Det bliver han når hans flok forlader ham.

Det med longeringen kan du måske ændre på ved at lave nogle tillidsøvelser med ham, så han lærer at det kan betale sig at være opmærksom på dig.

• #5   21. okt 2013 Jeg vil sige du skal finde en anden part det der lyder til at være en forstor mundfuld for dig smiley

Men det lyder ret meget som min Osie og det tager TID. Vi startede med agility hvor Vito stod inde på folden sammen med os, da han havde fået tillid til mig fjernede jeg Vito, en enkelt gang stejlede han op af mig men det er det eneste han har gjort. Derefter er vi gået igang med ''gå væk'' træning hvor jeg beder ham gå væk med et lille signal som bliver tydeligere og tydeligere (i starten stod jeg og hoppede og dansede med en ''farlig'' pisk førha flyttede sig nu siger jeg bare gå) efter ldit tid indvitere jeg ham ind til mig igen. Da han var begyndt at respektere mig så gik jeg igang med seriøst træning i skridt. Efter 2-3 mrd er vi nu gået igang med trav som går ret godt

• #6   21. okt 2013 Jeg prøver noget horsemanship med ham som min veninde har lært mig, men tror ikke at jeg gør det på den rigtige måde men jeg har heller ikke haft part på ham så længe, så jeg skal nok bare have tålmodighed. Problemet er bare at jeg ikke kan mærke nogen forskel og det gør mig lidt trist.
    Og jeg prøver også det med samvær. Det går bedst når jeg laver noget med ham fra jorden af og der føler jeg også at jeg har en lille smule mere kontrol over ham end når jeg rider ham

• #7   21. okt 2013 prøv at bare tage en dag at hygge med ham ikke træne eller ride. Men vi har alle vores dårlige dage! Gud hvor har jeg haft lyst til at "slagte" min unghest mange gang... Men så næste dag er jeg så glad og han er den bedste pony smiley Nogle gange er der bare trælse dage... smiley

• #8   21. okt 2013 Jeg har også bare lyst til at opgive min Surprise, når hun ikke gør hvad jeg beder hende om, selvom hun har gjort det en million gange før!
    Men ting tager tid smiley
    Og alle har deres dårlige dage, og sådan er det når man har med levende dyr at gøre smiley held og lykke med ham smiley

• #9   21. okt 2013 Forresten så er min træning med ''gå væk'' altså uden udstyr kun med en LEDENDE (ikke slående) pisk

• Rikke C
    Rikke C Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 46
    #10   21. okt 2013 Hvis du vil træne hans separationsangst så prøv at læse Tina MJ's indlæg i denne tråd, det er ret langt nede på siden.
    http://www.heste-nettet.dk/forum/3/255676/253278/

• #11   21. okt 2013 Okay tak! Det vil jeg prøve smiley

• #12   21. okt 2013 Jeg vil anbefale dig at kigge lidt inde på mialykkenielsen.com smiley

"When horses choose" metoden, er løsningen til alle de problemer.

• #13   22. okt 2013 Tak, det er en rigtig stor hjælp! smiley

• #15   22. okt 2013 I know. Og tak fordi du vil hjælpe, det er jeg rigtig glad for smiley
    Men har ikke tænkt mig at ride ham på lørdag. Jeg vil prøve noget lidt andet som måske vil hjælpe både mig og Omega til at få tillid til hinanden smiley
    Men du må meget gerne hjælpe mig på et tidspunkt smiley
    Problemet er bare at jeg ikke kan ride ham på tur alene eller noget, fordi der ikke er andre med osv. Og så er det nok også at jeg er ret nervøs, men jeg har heller ikke redet i 3 år så skal bare i gang igen og få selvtilliden op smiley

• #17   22. okt 2013 Jep og så gør han bare hvad der passer ham når han finder ud af at han kan. Har jeg lagt mærke til, så det skal jeg have forbedret på en eller anden måde..
    Og jeg har tænkt mig at prøve Mia Lykke Nielsens metoder. For det med at longere ham får jeg ikke noget ud af smiley

• #19   22. okt 2013 Kan lige prøve at finde en video med det hun laver smiley

• #22   22. okt 2013 Okay smiley

Kommentér på:
Så fustreret!

Annonce