{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.970 visninger | Oprettet:

Tur ryttere {{forumTopicSubject}}

Bare af ren nysgerrighed, hvor mange km. Rider i og er det alle gangarter eller ??
Jeg bor som sagt i Norge, så nu hvor det er is og sne jeg rider på så blir det 5-8 km.
I sommers var jeg oppe på 14 km. Håber der kommer mere sne så jeg kan ride den rute til vinter.
Turene er kun gjort kortere fordi det er så koldt at hvis jeg ikke traver i 14 km pga is, så er jeg en isklump når jeg kommer tilbage.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tur ryttere
  • #1   29. dec 2018 Lige nu hvor jeg træner tølten, så er turen på 4-8 km. Bruger også traven og galoppen for at fremme mer ren tølt og løsne godt op.
    Før tølt træning red vi 8-14 km skridt, trav og galop.

• #2   29. dec 2018 Så er det da ikke helt ved siden af det jeg rider for tiden ??det er først i år jeg er begynt at måle længden på turene.

• #3   29. dec 2018 Skal lige siges at jeg rider efter naturforholdet, jeg ønsker ingen skader..
    Så alt efter hvordan stierne er, bruger jeg de forskellige gangarter.
    Ved sne, sjap og meget regn/smat, får min Mordax i forskoene og i bagsko, hvis det er slemt.
    Sommetider sætter jeg appen til, så jeg kan se hvornår vi er mindst eller meget aktiv på ruten smiley

• #5   29. dec 2018 Miss soffy, heroppe er det nærmest umuligt at komme på tur uden mordax.

• #6   29. dec 2018 Uuuh line det er langt fra hvad jeg rider smiley
    Men er ved at lære området at kende så måske jeg kommer på længere ture

• #7   29. dec 2018 hmm.. turen rundt i skoven er nok på 7 km hvor jeg nogle gange tager en omvej så vi kan galopere i fuldt gallop på en mark. Så bliver turen nok nærmere de 10 km. Vejen til skoven er nok en lille kilometer hver vej. Jeg rider i alle gangarter (mest trav og galop, hvor så der bliver skridtet op og af på vejen til/fra skoven).

• #8   29. dec 2018 TS - det kunne jeg sagtens forstille mig med de billeder du lægger op smiley man kan ik undvære det i sne når hesten har sko på. Snesåler er også et must :). Jeg har bestilt de nye snesåler som er aftaglige og jeg skal ik bruge smeden til at sætte dem i smiley

Hold da op Line smiley jøsses mine knæ/hofter var raslet fra hinanden med de km, det kan min fysik slet ik holde til smiley

• #9   29. dec 2018 Tror faktisk alle dem jeg rider har snesåler. 1 har aftagelig, resten faste

• #10   29. dec 2018 Vi rider mellem 5 og 15 km og til sommer håber vi på mere på nogle dage. Dette i alle gangarter, og tit tilbyder hestene selv både galop og tølt (og fræs) smiley Vi bor i nærheden af lækker stor stats-skov, hvor der er kilometervis af muligheder, så fedt.

Lige et tillægsspørgsmål til dig og miss Soffy, kan I linke til de aftagelige snesåler? Dem vil jeg virkelig gerne se smiley

• #11   29. dec 2018 Pt rider jeg ikke meget mere end max 4 km. Vi har desværre ikke rigtig nogle gode tur muligheder, så det forgår mest på cykelstier og i skridt.

• #12   29. dec 2018 Til Karen. De fåes til både for og baghov. Når man får dem hjem, så kan de klemmes mer sammen alt efter din hests skofacon smiley de fåes i forskellige str og der et måleskema på siden, hvordan man måler sin hests sko

https://www.hooks.dk/hest/pasning-pleje/forben-huf-flex

https://www.hooks.dk/hest/pasning-pleje/bagben-huf-flex

• #13   29. dec 2018 Min smed tager 150kr hver gang og synes det begynder at blive for dyrt for mig. Så vil hellere ha nogen jeg selv kan sætte i og bruge dem år efter år. En pigerne fra stalden køre på andet år med sine smiley

• #14   29. dec 2018 Karen det er dem hun bruger. De er gode, men hun har oplevet at miste 1, vist nok bagsko.
    Guldhesten, det er øv når man ikke har gode ridemuligheder i naturen.

• #15   29. dec 2018 Med intensiv ugentligt træning (udelukkende trav galop i 6km) så red jeg 2 x ugentligt 10 km, også en gang ugentligt dressur på banen. Også red jeg "langtur" omkring 20km 1-2 gange om måneden smiley Nu er hesten pensioneret (pga stadig nervøsitet efter mange år) men hans efterfølger som bliver 4år i 2019 kommer til at blive trænet nogenlunde det samme når han er klar til det smiley

Mvh TT

• #16   29. dec 2018 Ja, det er virkelig ærgerligt, jeg er ikke rigtig til bane ridning, så det er begrænset hvor meget jeg rider nu desværre.

• #17   29. dec 2018 Plejede at ride en 10 km på min tidligere islænder. Hun kunne dog sagtens længere, så nogengange var vi på langtur på 3-4 timer. Størstedelen af tiden var i tølt og galop. Hun var en super tølter, og kunne holde klokke ren tølt for løs tøjle i flere kilometer uden pause, i alle tempi, indtil jeg sagde stop. Hun sagde aldrig stop. Så det blev jo udnyttet! smiley
    Når der ikke blev tøltet, blev der galopperet.
    Så vi holdte en meget høj gennemsnitshastighed. Skridt er jo kedeligt og trav bumper. smiley

• #18   29. dec 2018 smiley
    Trav bumper ja smiley
    Mine er desværre ikke islændere og jeg er en kylling hvad angår galop, så hos mig er det langsomt eller bumpende smiley

• #19   29. dec 2018 Jeg rider alt fra 5 km til omkring de 20, sommer og vinter smiley Vi bor lige op ad Gludsted Plantage og Isenbjerg (7 km til bjerget) så det er jo oplagt lige at smutte en tur ud forbi smiley Det foregår i alle tre gangarter, med trav og galop som de primære, men med skridtpauser. Har to arabere smiley

• #20   29. dec 2018 Trav bumper da kun hvis man ikke rider letridning smiley

• #21   30. dec 2018 Celina- Åh ja, jeg må give dig ret trav bumper og er kedeligt. Det er også den gangart jeg ik er vild med. , medmindre hesten har et lille rygsving som hende den røde hoppe som min står med, så er den faktisk ganske fin at sidde i smiley men Sokka's trav er røv irriterende og ufattelig svær at lave nedsidning i smiley fatter slet ik den lille hest har så stor en trav gang.
    Din tidligere hest har været den perfekte Turhest smiley
    Skridt, tølt, galop og flyvepas elsker jeg smiley
    Grisepas og trav det er bare bbbbbaaaahhhhhh smiley

• #22   30. dec 2018 Frida. Det er da lækkert med så gode tur muligheder smiley

• #23   30. dec 2018 Frida, hestens ryg går op og ned i trav uanset om man rider nedsidning eller letridning smiley I letridning "bumper" du bare dig selv op og ned. Endda mere end i nedsidning. Hvem gider dog gøre det, hvis hesten kan tølte haha

• #24   30. dec 2018 Hestens ryg, og hele brystkassen (ribben) går faktisk fra side til side fordi benene bevæges parallelt i trav smiley
    Det kan godt være at det er en individuel fornemmelse, nok især alt efter rygsving, men jeg synes bestemt ikke letridning "bumper" mere end nedsidning. Her har man også muligheden for bare at stå i let sæde, skulle det være nødvendigt smiley
    Jeg rider distance og finder det mere bæredygtigt for både mig og hesten at ride letridning da jeg skal bruge langt færre muskler sammenlignet med hvis jeg sidder ned og hesten bliver ikke så hurtigt træt, men jeg har heller ikke forstand på islændere så hvad ved jeg smiley

• #25   30. dec 2018 Benene bevæges da diagonalt i trav?

Anyways, jeg svarede bare trådstarter på hvor langt jeg red og i hvilke gangarter. smiley De bedste ture havde jeg på min islænder. Hun var en god tølter og kun en middelgod traver. Hvorfor vi tøltede og galopperede mest. En islænders trav, synes jeg tit er ret ubehagelig, sammenlignet med 3-gængere, da de ikke er født med samme suspension/fjedring. Det gør traven mere "hak-hak-hak" og ikke meget at gøre godt med, mht letridning. Hestens rytme hjælper ikke en op fra sadlen, som den gør hos 3-gængere. Også selvom de kan have meget stor gang, de islændere.

Når jeg har redet dressurheste, var det helt klart heste med meget anderledes trav end islændere. En verden til forskel pga en helt anden fjedring og rytme.
    Men jeg er stadig ikke bleg for at indrømme, at tølt altid er at foretrække, og dernæst galop, til hvis man bare er ude efter gode rideture. Trav sucks! xD Men jeg er ikke i tvivl om, at den sikkert er at foretrække i distance smiley

• #26   30. dec 2018 Miss Soffy: jaaa hun var en stjerne smiley her er vi på tur: https://youtu.be/9ZBkaV05Kfo

• #27   30. dec 2018 Celina - hun er sku da fantastisk, savner du hende ik og de fede ture?

• #28   30. dec 2018 Ak jo! Men min økonomi rakte ikke til at beholde hende. smiley

• #29   30. dec 2018 Ohhh smiley det pokkers at man må sælge sin hest pga økonomi og så det lige skal være sådan en øjesten man er nødt til at gå af med smiley

• #30   30. dec 2018 Diagonalt, ja, det var min fejl - det var det jeg mente smiley

• #31   30. dec 2018 Synes det er vildt interessant hvordan de andre gangarter hos islænderen kan påvirke traven! Men igen, har absolut ingen erfaring så jeg kan ikke snakke for islænderne smiley
    Jeg ved bare at jo større rygsving og skridt hos mine kære 3-gænger-heste, jo værre trav at sidde på smiley

• #32   30. dec 2018 I det halve år jeg har haft min lånehest, har vi redet tur ca 4 gange om ugen (vi rider kun tur). Mine ture er for det meste 7-8 km, men når vi rider alene så ca det halve da hun er lidt usikker og derfor går ret langsomt.
    Hun blev først færdigtilredet her i slutningen af sommer og vi arbejder stadig på galoppen. Normalt foregår mine ture i skridt og en masse trav. Ca halvdelen af gangene får vi trænet en lille galop.

• #33   19. jan 2019 Jeg rider gerne i mellem 10-20 km på min islænder part 4 gange om ugen, da hendes anden partrytter rider hende 2 gange i ugen og ellers har hun en fridag hver uge smiley
    Tölter mest men ellers skifter jeg rundt til galop og skridt... Min part foretrækker tölt fremfor trav og hun er ikke gangsat men er 5 gænger smiley

Har fede ridemuligheder med fede grusstier langs fjord, kæmpe sandstrande ved æ vesterhav samt markstier og mindre skovstier ved sommerhus områder (men savner lidt kæmpe skov at ride i) smiley

Kommentér på:
Tur ryttere

Annonce