{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Uansvarlige ryttere {{forumTopicSubject}}

Vil lige starte med at sige, jeg ikke har noget imod bidløse ryttere, det er deres eget valg, har også selv redet tur i grime.

For ingen kan regne ud hvem der snakkes om, har jeg ventet flere måneder med at oprette dette indlæg.

Det er taget fra en debat, hvor bidløse ryttere, skrev om hvordan de red deres heste, hvor flere af dem, pralede med at ride i skoven langs veje i ikke andet end en cordeo, en af dem fremviste endda billeder af hende og ponyen i fuld galop, kun en cordeo om halsen, langs en stor vej.

Er jeg virkelig den eneste der syntes det er dybt uansvarligt?? Ligemeget hvor meget man har trænet med sin hest, kan der ske uforudsete ting på tur langs vej, og det er ikke kun dem selv, de udsætter for fare, men også personerne i bilerne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uansvarlige ryttere
  • #1   6. aug 2010 Kan kun være enig.. Men Lige meget om der er bid i munden eller ej, så ville jeg aldrig galopere afsted ved en større vej.. Kun på små veje ude på bøhlandet..

Der kan lynhurtigt ske noget, men synes det er respektløs overfor billister i tratikken at ride uden noget udstyr rigtigt..

• #2   6. aug 2010 Uanset om man rider med eller uden bid er det komplet idiotisk at gallopere ved en stor vej

• #3   6. aug 2010 enig...

• #4   6. aug 2010 med dig
    Stald søgård *8. Aug - Jagt Kompedal plantage *

• #5   6. aug 2010 Er fuldstændig enig!

• #6   6. aug 2010 Jeg er enig med dig!
    Nu rider jeg selv med bid, men hvis jeg skulle begynde at ride enten bidløs eller cordeo, så ville jeg ALDRIG ride med det i naturen, og slet ikk ved vejen, ligemeget hvor meget så stolede på min hest.
    Hvis hesten bliver bange for noget og har tænkt sig at løbe af H til, så tvivler jeg meget på at et reb om halsen ville kunne stoppe hesten!

• #7   6. aug 2010 100 % enig smiley

• #8   6. aug 2010 Puha, får det da helt dårligt ved tanken om at være en af de stakkels billister der skal være øjenvidne til det. Ville i hvert fald blive noget forskrækket hvis der kom én ridende i fuld galop, ved en trafikeret vej! Billisterne skal vise hensyn til os, men vi skal i den grad også vise hensyn til dem! Bid eller ej.

Majken

• #10   6. aug 2010 Er fuldstændig ENIG ! om man så rider med bid eller ej..

• #11   6. aug 2010 er fuldstændig enig!
    ligemeget om man rider med eller uden bid så er det dybt uansvarligt at ride fuld galop på en stor vej.

• #12   6. aug 2010 jeg har redet galop ved en halvstor vej før men det var kun kort galop og det var en kæmpe mega bred rabat, ellers havde jeg aldrig gjort det, men nu var det jo heller ikke fuld galop men kort kontroleret galop.

og bidløs? ja det har jeg kun redet med på den vej jeg bro som der ikke kommer andre på den de 3 huse der ligger hvor jeg rider:

men ja mener også det er dybt uansvarligt, mener faktisk at kunne huske en eller andet rigtig kendt bidløs rytter (dem der træner fra jorden og under udstyr osv) sige at man aldrig kan stole 100% på heste sa det er et levende væsen og kan blive bange. han frarådede at man red nær veje når man kun red med cordeo.

• #13   6. aug 2010 Kan ikk være mere enig.. Synes på en måde at det er ved at være lidt for meget med at det er synd at hestene har bid i munden, og de skal være så naturlige så mulige, er ved at få pip af det..! Synes da det er flot at folk kan ride med et reb omkring halsen, men ergo mener dansk DRF altså at det ikk er så meget dyremishandling af mange dansker rider med bid i munden på deres heste på stævnepladserne..! smiley

• #14   6. aug 2010 er enig !!! rider kun rebgrime og cordeo på ridebane og i ridehus !! kan dog finde på at ride bidløs trense i skoven men skal ikke på vejen kun sti system

• #15   6. aug 2010 Kan kun sige: ENIG

• #16   6. aug 2010 Stald søgård *8. Aug - Jagt Kompedal plantage *

100% Enig!!!

• #17   6. aug 2010 kan kun være enig med dig stald søgård, det er dybt uansvarlig

• #18   6. aug 2010 Ligesom Tanja M -
    er enig !!! rider kun rebgrime og cordeo på ridebane og i ridehus !! kan dog finde på at ride bidløs trense i skoven men skal ikke på vejen kun sti system.

• #19   6. aug 2010 Jeg holder med Gitte J.

Det hele handler om at hesten er veltrænet nok. Tror I ærlig talt at et bid gør nogen forskel hvis jeres hest går bananas? For med mindre det er supermand der sidder på hesten så holder et stykke metal altså ik en hest på 500 kg tilbage, hvis den virkelig vil frem! Falsk tryghed kalder vi biddet der hvor jeg kommer fra smiley

• #20   6. aug 2010 Signe: Nej, men det er det samme med hundene..
    Det giver billister en hvis trykhed de kan se hesten har bid i munden.. For ikk eheste mindede folk, så er bidet jo det man styre med..

For mig der kender til hunde er det da også komplet lige meget om den har 2 eller 3 meter snor, hvis ikke hunden er til at styre gør det ingen forskel, men for folk der er bange for hunde, så gør den meter rigtig meget..

Det er ikke så meget med hvor vidt man kan styre hesten, det er hvilket signal de sender ud ad til, især i trafikken.

• #21   7. aug 2010 Nu har jeg set mange indlæg hvor en cordeo er nævnt!

Hvad fanden er en cordeo?? smiley

• #22   7. aug 2010 Ved godt der tales om Cordeo her og der er det fair nok at billister ikke føler sig trygge ved det. Men angående bid, så der da ik en eneste af billisterne, der kan se om jeg rider i kapsun eller med alm trense.

• #23   7. aug 2010 Sanne K: Det er et tov om halsen..

• #24   7. aug 2010 Fancy navn.... smiley

Og med den forklaring er det vel svar nok, det burde da være indlysende for alle at det er komplet uansvarligt.. Håber bare de nøjes med at skade sig selv NÅR det går galt, og ikke en familie på vej i sommerhus...

• #25   7. aug 2010 med frygt for at blive haglet ned, af kommentare om at mishandle mine heste.
    forskellen på at have cordeo, eller udstyr med en tøjle på, ved ridning langs vej, er hvis hesten går i panik og løber, kan man med en tøjle, der har kontakt til hovedet på den ene eller anden måde, behøver ikke være bid, få drejet halsen, hvilket vil stoppe den, det kan være man skal have begge hænder på samme tøjle, og lægge alle kræfter i, men det er en måde evt at rede sig selv og andre.
    Det kan man ikke med en snor om halsen(cordeo)

• #26   7. aug 2010 Det er vel bare børn der tror de kan det hele .. Nu er det bare sådan at hesten er et levende væsen, du aldrig kan stole 100% på .. Der kan nemt ske noget uventet som kan udvikle sig til en jævnt farlig situation ..

Og hvad kan du gøre med et reb om halsen på din hest, når du rider i halsbrækkende fart, hvis der skulle ske noget .. Jep .. nul og niks ..

• #27   7. aug 2010 Kan kun være enig, rider selv bidløst nogen gange, men det er med en soft hackamore, ville aldrig ride uden for bane eller anden indhegning uden bid eller hackamore!

Så vidt jeg ved, dækker forsikringen heller ikke hvis der sker uheld og hesten ikke er "forsvarligt optømret" (mener jeg der står i forsikringsbestemmelserne)

Jeg har ikke tid til at læse bestemmelserne igennem lige nu, men vil opfordre folk til at læse dem, før de begiver sig ud i trafikken. Jeg checkede det nemlig da jeg selv begyndte at ride uden bid og mener der stod som ovennævnt med forsvarlig optømning, hvilket betyder bid eller mekanisk hackamore.

• #28   7. aug 2010 ENIG!!

Kommentér på:
Uansvarlige ryttere

Annonce