752 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Bigballe wrap Bigballe wrap

Hej

Overvejer at købe noget wrap. Men jeg kan kun finde noget i bigballer på ca. 600kg.
Det skal stå i en lade, så altså koldt. To heste skal fodres med det.
Er der en god chance for, at det vil kunne holde sig længe nok til, at de kan nå at æde det eller vil det meste af det blive dårligt?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bigballe wrap
  • #1   24. nov 2018 Kommer jo an på om du kun fodre med wrap, hvor store hestene er, hvor meget de spiser ? Og så afhænger det også af vejret ikke pludselig vender til højere plus grader, hvor fugtigt wrappen er ?
    Har du evt plads til at rysten det meste af ballen op , eller lægge den ud i en ca 6 skriver rundt omkring ..

Men det er en stor balle ..
    Jeg har pt en balle på 350kg som bruges til 3 heste ( 1 pony og 2 heste ), og jeg ville ikke købe større balle end det , da jeg hellere vil købe flere gange, end risikerer den brænder sammen for mig..
    Jeg fodre dog kun med wrap 1 gang om dagen, også 2 gange hø

• #2   24. nov 2018 Jo, der er da lidt faktorer som spiller ind kan jeg se.

Jeg har ikke så meget plads indendørs, men hvis det er nok at dele den op i stykker, skulle det kunne gå. Gør det noget at lægge det ovenpå hø og halm eller skal det være hvor der er fri luft rundt om det?

• #4   24. nov 2018 Kommer meget an på hvor tørt det er. Men det er efterhånden koldt nok. Vi har kun 2 heste og får ret tørt wrap i store rundballer. Begynder først nu at fodre det da det skal være koldt nok ellers kan vi ikke nå at fodre det før det bliver varmt.

• #5   24. nov 2018 Jeg tror det er koldt nok til at holde - men de er total uhåndterbar i den størrelse.

Hos mig vejer minibig hø ca 200 kg og minibig wrap ca 350 kg - det kan jeg og min mand tumle uden store maskiner.
    Jeg ville aldrig købe en bigballe på ca 600 kg.

Mvh Charlotte

• #6   24. nov 2018 Mine spiser en minibig på 4-5 dage. De får ad libitum og er 2 store og en lille hest. Da de kun var 2 store heste, spiste de en minibig på en uge. Den kunne holde sig selvom der var 10-12°C. Så det kommer an på hvor meget du giver jo, og hvor mange heste. smiley

Mvh TT

• #7   24. nov 2018 Tak for svar. Jeg må vel kaste mig ud i det og håbe det kan holde sig ved at brede det lidt ud.

• #8   26. nov 2018 Vi har to heste, og deler i øjeblikket minibig med naboen som også har 2 (dog lidt mindre end vores). Sådan en dele-minibig holder 9-10 dage hos os med det nuværende forbrug - men vi har også stadigvæk ret meget græs på marken.
    Hestene går i løsdrift, og foretrækker de fleste nætter at sove udendørs under kastanjetræet, fremfor inde.

• #9   26. nov 2018 Bigballewrap??? Findes det??
    Det ville jeg ikke bruge til to heste alene.....
    Wrappen er dårlig længe inden, man kan se/lugte det

Kommentér på:
Bigballe wrap

Annonce