3.114 visninger
|
Oprettet:
Heste i alvorlig ulykke på motorvejen i dag {{forumTopicSubject}}
https://ekstrabladet.dk/112/trailer-knaekker-af-personbil-hest-loebsk-paa-motorvej/7289337
det må være ens værste marrigt.....
håber at de begge overlever
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.695
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2125 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
maj 2009
Mine forældre tabte campingvognen selvom wiren var sat fast. Den knækkede..
apr 2008
derfor bruger jeg aldrig en hestetrailer når jeg kører med mine. tør simpelhen ikke
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Mht sprængwire, hvis den knækker inden den har fået bremset trailer/campingvogn, så burde den ha været skiftet - mon forsikringen vil dække hvis der sker noget vildere?
Men det er grunden til den er der.
Det virker self ikke på trailere uden bremse.
Synes jeg ser alt for meget uvidenhed, omkring trailerkørsel.
Lys der ikke virker, et hjul der står ud til siden, al for høj fart, intet overblik, trailere der slet ikke burde køre ofenntligt osv. Dem med udlejningstrailere er typisk de værste
maj 2009
Det er en stort set ny og meget dyr campingvogn. Forsikringen dækkede alle skader, og jeg er sikker på, at de også havde dækket, hvis nogen var kommet til skade, eller der var sket større skade end det skete. Fejl sker jo.... hvad fejlen var med den her wire, ved jeg faktisk ikke. Men det var i hvert fald bare for at dele, at ting jo sker uden at det er nogens skyld eller noget man kunne have forudsagt på forhånd. Og at det er derfor, jeg frygter det.
På samme måde som jeg frygter at blive kørt op bag i af en anden bilist. Mine forældre var ude for det i marts og kom forfærdeligt til skade, selvom de selv holdt stille i kø.
sep 2007
Følger: 146 Følgere: 160 Heste: 19 Svar: 121
Jeg købte os af samme grund sprit ny trailer da jeg ville ha min egen og den er til eftersyn HVERT år
Og ja jeg kender flere selv som er ligeglade og har trailere fra 80'erne som ALDRIG har skiftet ejer fordi man bare køre videre i ens forældre navn fordi så skal den ikke synes , for det koster jo penge - eller at man ikke får sin trailer tjekket ind imellem med dæk f.eks og så eksploderede det lige midt på motorvejen
- Jeg køre ALDRIG hjemmefra uden ALT er tjekket , lys , dæk , at hestene er bundet , alt er lukket forsvarligt , og det også gerne dobbelt tjekket inden jeg køre afsted - plus ALLE papir er med på både heste , trailer og bil intet er ladt til tilfældighederne her , hellere ikke engang hvis jeg bare skal ha dem i engen på græs eller køre 20 min før at komme ud til min underviser tør simpelthen ikke lade hver
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Tænker da osse den er dækket, når den nu er ny.
Omvendt ser jeg osse en del andre billister, som overhovedet ikke tager hensyn til hestetrailere, trækker ind liiige foran.
Så sku de bremse, ville jeg ikke ha nogen chance.
Sån tur igennem Århus, det ka være meget spændende.
Har kørt længere ture, fx til Kiel og Dronninglund, det er skræmmende, hvordan nogen er utålmodige.
Selv om jeg kører 90-100, blir jeg overhalet af andre trailere (ikke tempo 100)
maj 2009
På et tidspunkt, efter vi har kørt et stykke tid på motorvejen et sted med tre baner, skal den inderste flette ind med den mellemste. En bil kører et relativt langt stykke bag os, men i midterste vognbane, mens vi kører i den inderste. Vi får flettet ind, men vejen er stadig forholdsvis bred. I yderste vognbane var der masser af biler, så bilen bag os gassede op og kørte ind foran os, selvom de tre spor for længst var blevet til to. Bare fordi han ikke gad køre bag en trailer!! Han var få cm fra at ramme ind i siden på os, og vores trailer var lukket, så man kunne ikke engang se, at den var tom.
Vi blev simpelthen så gale!! Min kæreste var bange hele resten af vejen og turde ikke køre ind i inderste vognbane, de steder, hvor der blev til 3 frem for 2.... Det er simpelthen bare ikke ok!
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Jeg forstå simpelthen heller ikke at dyretransporter ikke skal synes hver/hver andet år, det er så pokkers farligt!
Mange lader stå til, det er dyrt at reparere, og det går jo nok holdningen er der aaaalt for mange der har!
Jeg skulle køre hest fra Århus til Vestsjælland, da jeg, to dage før, hentede trailer bemærkede jeg noget underligt ved bremserne og spurgte min far om det var noget, han sagde at det betød ikke noget, hvorefter jeg udtrykte min bekymring for min mor (som skulle køre med) dagen efter kom min far og lavede bremserne, for det skulle jeg ikke køre med så langt, tror min mor var efter ham! ??
Det viste sig at mekanikeren som havde skiftet bemremser på den, havde samlet dem forkert, det har min søster kørt rundt med, MED hest, uden at bemærke noget.
Så ja, uvidenhed, dovenskab osv. kan ende galt!
På den tur, oplevede jeg at en lastbil overhalede og da hans bageste hjulsæt var ud for mig, altså min bildør, begynder han at trække ind, vi måtte ud i nødsporet for ikke at blive tromlet ned af lastbilen, det var virkelig ikke sjovt!
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.290
Uheld sker.
Som hesteejer bør man køre med en boltpistol i handskerummet, og have et medicinhåndteringskursus. Sådan en hest skal jo ikke vente til der kommer en dyrlæge, det er synd.
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 19 Heste: 12 Emner: 1 Svar: 17
Blogger
https://alulette.dk/homepage/faglig-indhold/trailer-vejledninger/heste-transportregler
maj 2012
maj 2012
Blogger
http://www.koereforbund.dk/images/FANE-HESTEVELFAERD/TRANSPORT/Regler_for_transport_af_heste.pdf
maj 2012
Blogger
Det er desværre bare ikke en lov..
http://www.variant.dk/fileadmin/templates/Variant/PDF-filer/Godkendelse_til_dyretransport.pdf
okt 2016
Følger: 4 Svar: 29
apr 2008
men jeg ville nok vælge at få den tjekket hver 5 år. bare for at være på den sikker side. man kører jo med levende dyr.
men nu kører mine heste aldrig i trailer. meget længere historie hvor det kostede en pony livet. så mine bliver kun kørt i lastbil. tør ikke andet
Heste i alvorlig ulykke på motorvejen i dag