{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste i alvorlig ulykke på motorvejen i dag
  • #2   1. sep 2018 den ene hest er aflivet smiley

  • #3   1. sep 2018 Hold da op hvor forfærdeligt!!! Puha føj for dælen! smiley Mine forældre tabte sin campingvogn sidste år på motorvejen. De var kørt af motorvejen ved en fejl, og da de kører på motorvejen igen, taber den den pludselig på tilkørslen (et held at de kørte af ved en fejl!!!), og campingvognen kørte pludselig forbi dem til venstre og landede i et krat. Så da vi kørte med min hest i trailer til Nordjylland og til Sønderjylland igen, var jeg bare Så nervøs for netop at tabe traileren. Så ja, helt bestemt det værste mareridt! Dèt, og så at blive kørt op bagi (men dog både med og uden trailer), er noget jeg virkelig frygter..

  • #4   1. sep 2018 Derfor man ALTID skal sørge for wiren til bremsen er klipset fast og ikke bare er hængt omkring trækket..

  • #5   1. sep 2018 Sanne K
    Mine forældre tabte campingvognen selvom wiren var sat fast. Den knækkede..


  • #6   1. sep 2018 min far har prøvet det sammen med vores hestetrailer. dog uden hest. han var på vej til genbrugspladsen. heldigvis smuttede den ind i grøften og ramte et skildt.

    derfor bruger jeg aldrig en hestetrailer når jeg kører med mine. tør simpelhen ikke


  • #8   1. sep 2018 Det er bestemt ikke det fedeste at stå i, håber aldrig det sker for mig.

    Mht sprængwire, hvis den knækker inden den har fået bremset trailer/campingvogn, så burde den ha været skiftet - mon forsikringen vil dække hvis der sker noget vildere?
    Men det er grunden til den er der.
    Det virker self ikke på trailere uden bremse.

    Synes jeg ser alt for meget uvidenhed, omkring trailerkørsel.
    Lys der ikke virker, et hjul der står ud til siden, al for høj fart, intet overblik, trailere der slet ikke burde køre ofenntligt osv. Dem med udlejningstrailere er typisk de værste


  • #11   2. sep 2018 Sorte slyngel
    Det er en stort set ny og meget dyr campingvogn. Forsikringen dækkede alle skader, og jeg er sikker på, at de også havde dækket, hvis nogen var kommet til skade, eller der var sket større skade end det skete. smiley Fejl sker jo.... hvad fejlen var med den her wire, ved jeg faktisk ikke. Men det var i hvert fald bare for at dele, at ting jo sker uden at det er nogens skyld eller noget man kunne have forudsagt på forhånd. Og at det er derfor, jeg frygter det. smiley
    På samme måde som jeg frygter at blive kørt op bag i af en anden bilist. Mine forældre var ude for det i marts og kom forfærdeligt til skade, selvom de selv holdt stille i kø.


  • #12   2. sep 2018 Desværre ja er ALT for mange udvidende omkring regler og det at køre med trailer - men når det så er sagt så er syntes jeg personligt selv det helt hul i hovedet at en hestetrailer ikke skal synes på lige fod med biler , det er levende dyr vi har med og gøre og ja for mig se så brude tempo 100 på hestetrailer slet ikke være en mulighed det livsfarligt når sådan en kommer i slyng og endnu værre nu hvor de folk må køre 100 for jeg bliver tit overhalet af folk som så køre meget mere end 100 og det er derfor den her slags ulykker sker smiley

    Jeg købte os af samme grund sprit ny trailer da jeg ville ha min egen og den er til eftersyn HVERT år smiley

    Og ja jeg kender flere selv som er ligeglade og har trailere fra 80'erne som ALDRIG har skiftet ejer fordi man bare køre videre i ens forældre navn fordi så skal den ikke synes , for det koster jo penge - eller at man ikke får sin trailer tjekket ind imellem med dæk f.eks og så eksploderede det lige midt på motorvejen smiley

    - Jeg køre ALDRIG hjemmefra uden ALT er tjekket , lys , dæk , at hestene er bundet , alt er lukket forsvarligt , og det også gerne dobbelt tjekket inden jeg køre afsted - plus ALLE papir er med på både heste , trailer og bil intet er ladt til tilfældighederne her , hellere ikke engang hvis jeg bare skal ha dem i engen på græs eller køre 20 min før at komme ud til min underviser tør simpelthen ikke lade hver smiley


  • #13   2. sep 2018 Bidløse: Det er så ret vildt, at den knækker, det burde den hvert fald ikke.
    Tænker da osse den er dækket, når den nu er ny.


    Omvendt ser jeg osse en del andre billister, som overhovedet ikke tager hensyn til hestetrailere, trækker ind liiige foran.
    Så sku de bremse, ville jeg ikke ha nogen chance.
    Sån tur igennem Århus, det ka være meget spændende.
    Har kørt længere ture, fx til Kiel og Dronninglund, det er skræmmende, hvordan nogen er utålmodige.
    Selv om jeg kører 90-100, blir jeg overhalet af andre trailere (ikke tempo 100)


  • #14   2. sep 2018 Da vi kørte op til Nordjylland for at hente min hest hjem fra hingst (med tom hestetrailer på bilen), kørte vi selvfølgelig 80 km/t, som vi måtte.
    På et tidspunkt, efter vi har kørt et stykke tid på motorvejen et sted med tre baner, skal den inderste flette ind med den mellemste. En bil kører et relativt langt stykke bag os, men i midterste vognbane, mens vi kører i den inderste. Vi får flettet ind, men vejen er stadig forholdsvis bred. I yderste vognbane var der masser af biler, så bilen bag os gassede op og kørte ind foran os, selvom de tre spor for længst var blevet til to. Bare fordi han ikke gad køre bag en trailer!! Han var få cm fra at ramme ind i siden på os, og vores trailer var lukket, så man kunne ikke engang se, at den var tom.
    Vi blev simpelthen så gale!! Min kæreste var bange hele resten af vejen og turde ikke køre ind i inderste vognbane, de steder, hvor der blev til 3 frem for 2.... Det er simpelthen bare ikke ok!


  • #15   2. sep 2018 Puha en forfærdelig oplevelse!
    Jeg forstå simpelthen heller ikke at dyretransporter ikke skal synes hver/hver andet år, det er så pokkers farligt!
    Mange lader stå til, det er dyrt at reparere, og det går jo nok holdningen er der aaaalt for mange der har!

    Jeg skulle køre hest fra Århus til Vestsjælland, da jeg, to dage før, hentede trailer bemærkede jeg noget underligt ved bremserne og spurgte min far om det var noget, han sagde at det betød ikke noget, hvorefter jeg udtrykte min bekymring for min mor (som skulle køre med) dagen efter kom min far og lavede bremserne, for det skulle jeg ikke køre med så langt, tror min mor var efter ham! ??
    Det viste sig at mekanikeren som havde skiftet bemremser på den, havde samlet dem forkert, det har min søster kørt rundt med, MED hest, uden at bemærke noget.
    Så ja, uvidenhed, dovenskab osv. kan ende galt!
    På den tur, oplevede jeg at en lastbil overhalede og da hans bageste hjulsæt var ud for mig, altså min bildør, begynder han at trække ind, vi måtte ud i nødsporet for ikke at blive tromlet ned af lastbilen, det var virkelig ikke sjovt!


  • #16   3. sep 2018 Jeg synes at når man overholder gældende lovgivning ift. kørsel med hestetransport, så har man gjort, hvad man kunne og er forpligtet til som hesteejer. Hvis det var totalt uforsvarligt at køre med en hestetrailer, så var det jo ikke lovligt.

    Uheld sker.

    Som hesteejer bør man køre med en boltpistol i handskerummet, og have et medicinhåndteringskursus. Sådan en hest skal jo ikke vente til der kommer en dyrlæge, det er synd.


  • #17   8. sep 2018 Husk lige ... en heste trailer skal syntes .. hvert 5 år.. dvs det er der den bliver syner OG godkendt til hestetransport / dyretransport .. køre man som mange gør udvidne vidre efter de 5 år fra den sidst er synet så er den ikke længere godkendt til selve heste ( dyretransport ) men kun som alm brugstrailer ligesom en lille 1 akslet trailer .. så det er jo fordi folk ikke ved det -.. for ja trailer er jo synet men man skal huske at der er forskel på om den så er synet til bare gods selvom det er en hestetrailer eller om den har sit syn hver 5 år som loven kræver for faktisk at må køre med heste .. så til alle dem der tror de måske køre lovligt .. og ikke har været i en synshal efter 5 års ejerskab af trailer så skal man huske at så er traileren ikke længere godkendt til hestetransport så ned og få den synet og dyregodkendt ??

  • #18   8. sep 2018 Louise: Den skal kun godkendes hvis man ikke kører som privat..
    https://alulette.dk/homepage/faglig-indhold/trailer-vejledninger/heste-transportregler


  • #19   8. sep 2018 Har lige fået synet min her for nylig og der fortalte syns manden mig reglerne og de er som jeg har skrevet .. tænker ikke at synsmanden siger noget forkert

  • #20   8. sep 2018 Han sagde at nu måtte jeg køre med hest / andre dyr ( står på min atest i traileren ) de næste 5 år og derefter vil den gå som alm trailer .. vil jeg forsat køre med hest skal den synes og dyregodkendes igen om 5 år .. og jeg er privat ..

  • #21   8. sep 2018 Det kommer an på om han tror det er fordi du ikke kun bruger den til privatkørsel..

    http://www.koereforbund.dk/images/FANE-HESTEVELFAERD/TRANSPORT/Regler_for_transport_af_heste.pdf


  • #22   8. sep 2018 Han spurgte mig inden -- og sagde jeg var privat og så fortalte han mig reglerne .. uanset hvad og om alt er så syner jeg stadig min hvert 5 år vil være sikker på sikkerheden

  • #23   8. sep 2018 Det er bare langt fra alle der gør, om end vi er helt enige om det burde være en selvfølge..

    Det er desværre bare ikke en lov..

    http://www.variant.dk/fileadmin/templates/Variant/PDF-filer/Godkendelse_til_dyretransport.pdf


  • Elisabeth H
    Elisabeth H Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 4 Svar: 29
    #24   8. sep 2018 Det er ikke altid nok at traileren er nysynet. Der står ikke hvad mærke traileren er, i denne tragiske ulykke. Vi (de fleste af os) må kun køre 80 km. på motorvejene. Selv lastbilerne næsten "skubber" os op i for høj fart. Mange trailere er for lette. Vi har fået ekstra bund i, så den ligger bedre på vejen. Det er ca. 100 kg mere. Er tilkoblingesstangen for kort får du hurtigt traileren til at gynge og svinge. Det er ikke altid at det er hastigheden der er årsag til ulykker, for vindforholdene har stor betydning for os med hestetrailere. Det kan godt være jeg lyder lidt underlig, men jeg er blevet påkørt en gang bagfra, i tunlen fra Sverige, af en lastbil der begyndte at skubbe for at vi skulle sætte vores farten op. En meget grim oplevelse, heldigvis uden ulykke.

  • #25   8. sep 2018 syntes god at reglerne er lidt utydelige

    men jeg ville nok vælge at få den tjekket hver 5 år. bare for at være på den sikker side. man kører jo med levende dyr.
    men nu kører mine heste aldrig i trailer. meget længere historie hvor det kostede en pony livet. så mine bliver kun kørt i lastbil. tør ikke andet


Kommentér på:
Heste i alvorlig ulykke på motorvejen i dag

Annonce