Det er ikke altid lykken at have en sød pony Det er ikke altid lykken at have en sød pony
Jeg er lige kommet hjem fra en ferietur med min shetter. Han går for sulky og vi følges i en uge med større heste/store ponyer. Min shetter går derfor dobbelt så mange skridt, som de andre. De fleste mennesker, også hestemennesker respekterer ikke når ponyen har behov for ro, men går hen og piller ved ham, når han sover, også uden at spørge først. Efter en tur på 18 km, godt nok med mange pauser, ankommer vi til vores overnatnings sted. Her bliver jeg spurgt om børnene ikke lige må lege med ham, for de vil så gerne, og deres egen er jo større, så det er ikke lige så sjovt for dem. NEJ det må de ikke. Min pony er træt og har brug for hvile. Det blev pænt modtaget og respekteret, men turen igennem, har jeg måtte holde skarpt øje, om han fik den ro han havde brug for. Når vi holdt pauser stormede fremmede børn og voksne hen og hang om halsen på ham, lænede sig ind over ham, ville ride på ham osv. Jeg forstår godt, at ponyer tiltrækker folk, men hold da op hvor er jeg træt af at man ikke respektere, når man beder dem lade ponyen sove/hvile sig i fred og ro. Til næste år overvejer at sætte et skilt om halsen på ham... Ponyen bider !! Måske kunne det hjælpe
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.243
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.211
Ham drengen ville så gerne kysse ham på mulen, men det kunne han aldrig få lov til. En dag lykkes det for ham, og selvom der var en (åben, ca halvanden m høj) boksvæg imellem, lykkedes det Lucky at vælte ham (tror jeg nok) fordi han blev aggressiv. Jeg kan huske min første reaktion var at skynde mig derover og forsvare ham fordi jeg faktisk var bange for at moren ville straffe ham for det. Så var han lige pludselig ikke så sød mere, men i det mindste kunne han være i fred. Moren vidste godt at han kunne reagere på den måde..
Det eneste der virker er at fortælle at det er en potentielt farlig pony, så skal folk nok holde sig væk.
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.843
Jeg har en pony på 125 som også ser super kær ud, og jeg har altid fortalt at hun IKKE er nem og man ikke skal være en nervøs rytter, alligevel har jeg haft adskillige små piger ude som slet ikke havde overvejet at en pony på 125 kunne være svær. Jeg er endda blevet skældt ud af mor en gang også selvom jeg havde gjort det helt klart hvad datteren var ved at gå ind til, en anden gang havde en pige haft part en måned men turde så ikke længere første gang hun skulle ride alene uden jeg var til stede.
Lille er altså ikke lig med at de finder sig i alt!
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 16
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
2) Jeg er ikke helt sikker på, at jeg kan lide tanken om et skilt med falske oplysninger.
Folk SKAL forstå sandheden
"Jeg holder PAUSE!
Når de store tager et skridt,
tager jeg to.
Så jeg har brug for RO.
Ingen hyggesnak du..."
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 16
dec 2015
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 416
Det er ikke altid lykken at have en sød pony