855 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Det er ikke altid lykken at have en sød pony Det er ikke altid lykken at have en sød pony

Jeg er lige kommet hjem fra en ferietur med min shetter. Han går for sulky og vi følges i en uge med større heste/store ponyer. Min shetter går derfor dobbelt så mange skridt, som de andre. De fleste mennesker, også hestemennesker respekterer ikke når ponyen har behov for ro, men går hen og piller ved ham, når han sover, også uden at spørge først. Efter en tur på 18 km, godt nok med mange pauser, ankommer vi til vores overnatnings sted. Her bliver jeg spurgt om børnene ikke lige må lege med ham, for de vil så gerne, og deres egen er jo større, så det er ikke lige så sjovt for dem. NEJ det må de ikke. Min pony er træt og har brug for hvile. Det blev pænt modtaget og respekteret, men turen igennem, har jeg måtte holde skarpt øje, om han fik den ro han havde brug for. Når vi holdt pauser stormede fremmede børn og voksne hen og hang om halsen på ham, lænede sig ind over ham, ville ride på ham osv. Jeg forstår godt, at ponyer tiltrækker folk, men hold da op hvor er jeg træt af at man ikke respektere, når man beder dem lade ponyen sove/hvile sig i fred og ro. Til næste år overvejer at sætte et skilt om halsen på ham... Ponyen bider !! Måske kunne det hjælpe

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det er ikke altid lykken at have en sød pony
  • #1   19. jul 2018 Jeg havde bare bedt dem om at lade den være i fred. Det bør de virkelig respekterer. Man render ikke bare hen og invadere fremmede dyrs private rum på den måde. Man spørger pænt og får man lov kan man gøre det.

• #2   19. jul 2018 Har også en sød pony som alle børn bare elsker. Der hvor vi havde dem opstaldet før var der en som har en søn. Han var nogle gange med ude i stalden, og eeelskede virkelig Lucky. Skal lige informere om at han har haft et rimeligt hårdt liv, og hans go-to reaktion når han bliver usikker, er at angribe.
    Ham drengen ville så gerne kysse ham på mulen, men det kunne han aldrig få lov til. En dag lykkes det for ham, og selvom der var en (åben, ca halvanden m høj) boksvæg imellem, lykkedes det Lucky at vælte ham (tror jeg nok) fordi han blev aggressiv. Jeg kan huske min første reaktion var at skynde mig derover og forsvare ham fordi jeg faktisk var bange for at moren ville straffe ham for det. Så var han lige pludselig ikke så sød mere, men i det mindste kunne han være i fred. Moren vidste godt at han kunne reagere på den måde..
    Det eneste der virker er at fortælle at det er en potentielt farlig pony, så skal folk nok holde sig væk.

• #3   19. jul 2018 Jeg synes du er sej at være helt skarp på at folk skal lade ham være! Jeg kan godt forestille mig at det må være noget bøvl.
    Jeg har en pony på 125 som også ser super kær ud, og jeg har altid fortalt at hun IKKE er nem og man ikke skal være en nervøs rytter, alligevel har jeg haft adskillige små piger ude som slet ikke havde overvejet at en pony på 125 kunne være svær. Jeg er endda blevet skældt ud af mor en gang også selvom jeg havde gjort det helt klart hvad datteren var ved at gå ind til, en anden gang havde en pige haft part en måned men turde så ikke længere første gang hun skulle ride alene uden jeg var til stede.
    Lille er altså ikke lig med at de finder sig i alt!

• #4   20. jul 2018 Dejligt at høre at der er opbakning. Jeg følte virkelig at jeg skulle vogte over ham og i mit stille sind tænkte jeg "så nap de en eller anden. Ikke hårdt men bare lige for at vise at NU er det nok. Min pony kunne ikke drømme om at gøre nogen noget, men han skal altså ikke finde sig i ikke at kunne få ro. Min svigersøns pony blev næsten ødelagt da hun stod opstaldet på en rideskole, for selvom hun kunne trække sig tilbage gik børn og voksne ind eller hængte ind over boksdøren. Ikke engang hvis hun skulle spise eller drikke fik hun fred. Hun blev faktisk så trist/vred at vi flyttede hurtigt fra stedet

• #5   20. jul 2018 1) Det er godt med en venlig henstilling. Ros for at du uddanner folk.

2) Jeg er ikke helt sikker på, at jeg kan lide tanken om et skilt med falske oplysninger.
    Folk SKAL forstå sandheden
    "Jeg holder PAUSE!
    Når de store tager et skridt,
    tager jeg to.
    Så jeg har brug for RO.
    Ingen hyggesnak du..."

• #6   22. jul 2018 Jeg er også normalt imod falske oplysninger, men desværre er oplevelsen at folk stod og forstyrrede ham, mens de spurgte hvorfor må vi ikke ? Så var det ligesom for sent. To søskende hvor den ene stod og krammede ham, hvor jeg pænt bad dem lade ham sove i ro, hun krammede videre og ville ride på ham, mens mor så på. jeg måtte tage hende i armen og flytte hende før hun slap ham. Derefter mente søsteren, at det var hendes tur. Pigerne var 10-12 år gamle, så jeg tror at venlige henstillinger desværre virker meget lidt

• #7   22. jul 2018 Kan du ikke lave et skilt hvor der står, "skal slappe af, lad mig venligst få ro!" smiley Tænker det måske kunne standse nogen, undtagen helt små børn som endnu ikke har lært at læse. smiley

Kommentér på:
Det er ikke altid lykken at have en sød pony

Annonce