{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Købe hest til privat undervisning? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg står kort fortalt og overvejer at købe pony /lille hest. Har solgt min store hest da vi ikke længere matchede i kompetencer.

Jeg har i halvandet år undervist primært børn (4-10 år) på en privat pony der hvor jeg boede før (eneundervisning) Denne betalte jeg halvdelen af undervisningspengene til efter aftale med ejeren. Nu er jeg jo så flyttet og fået nyt job og kan derfor ikke undervise på ponyen mere.

Men men men men jeg savner det jo!

Så har gået og overvejet om det overhovedet vil kunne betale sig?
Og prøve at anskaffe stor 2'er, 1'er eller lille hest der både matcher mig som rytter og det jeg gerne vil, men som jeg samtidig vil kunne undervise børn og unge på?

Jeg underviser helst helt fra bunden af (begynder) og så er det jo typisk børn der vil være målgruppen. Og en hest jeg kan ride, så det nok næppe en 2'er pony jeg vil kunne anskaffe mig xP

Jeg har jo også butiksjob ved siden af, så enten er det morgenundervisning fra 7-8 (enkelte dage 7-10) eller aften fra 19-20 og så weekender. Og de færreste børn er jo oppe til kl 20...

Så synes faktisk det virker uoverskueligt?
Hvad synes i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købe hest til privat undervisning?
  • #1   28. mar 2018 Det lyder som en fed idé! Jeg kommer dog til at tænke på hvornår de går i børnehave, skole og lignende. De fleste møder jo kl 8 smiley
    Men hvis det er i ferier, vil jeg da helt klart høre i området, om der er nogle der kunne have lyst til at få ene/privatundervisning i det nævnte tidsrum smiley Dog vil jeg mene, at du købe hesten for din egen skyld, og ikke bare for at andre kan ride den en smule. Du skal jo også tænke på udgifter, og du tjener nok ikke alverden på at undervise. Men hyggeligt lyder det da smiley

• #2   28. mar 2018 Du skal købe hest for din egen skyld. Ikke for at andre kan ride den. Men jeg tvivler på at du kan tjene ret meget på det. Men hvis det er en passion du gerne vil udleve, så spring ud i det.
    Der er masser af gode ponyer mellen 140 og 148-150 cm til billige penge.

• #3   28. mar 2018 Jeg synes ikke, at du skal gøre det for økonomiens eller andres skyld, men fordi du holder af at undervise. Min mor er skolelærer, og jeg elsker at være med hende på arbejde og være sammen med børnene og lære fra mig, hvis du har det på samme måde, synes jeg, at du skal gøre det. Tænkte faktisk selv på at finde en underviser, der tilbød hest, da jeg ikke selv har hest, men stadig gerne vil have undervisning - men nu endte jeg på rideskole:)

• #4   28. mar 2018 Med de arbejdstider, tror jeg ikke det hænger sammen ifh til det du drømmer om.
    Det vil kun fungere i weekenden.
    Så du sku gøre det meget for din egen skyld og ha undervisningen som en sidegevist.
    Og du ska self finde den rette hest, der ka klare alle de forskellige ryttere (hvis de blir så mange)

• #5   28. mar 2018 Jeg har gjort det engang imellem på min pony smiley
    Men det er absolut ikke noget der økonomisk og tidsmæssigt kan hænge sammen i længden.
    Jeg har ham fordi jeg gerne ville have hest, og han var den helt perfekte for mig. Han har udviklet sig til at være en fantastisk læremester, og så udnytter jeg det lidt engang imellem, hvis nogen spørger smiley
    Men har aldrig gjort noget større ud af det. Underviste en pige i en 3-4 måneder en gang om ugen, før hun desværre måtte indlægges pga. noget psykisk. Siden da har hun ikke vendt tilbage, og for mig kan det ikke hænge nok sammen til at jeg decideret gider at finde folk til det smiley

Jeg har også tilbudt min part at undervise hende, hvis der er noget hun bøvler med - ud over undervisningen med min underviser. Men det har hun nu aldrig brugt til noget ud over et par råd ind imellem smiley

• #7   28. mar 2018 Hmm min er vist en 2' pony - hun er 136-140 og jeg er 170, og 60 kg - hun er irish cob og kraftig så det kan sagtens lade sig gøre

• #8   28. mar 2018 Det var også de arbejdstider jeg tænker sætter en stopper for det mere seriøst ihvertfald smiley (men elsker mit arbejde!) ellers vil det blive primært weekend, men har jo også en mand der gerne vil have opmærksomhed smiley

Undervisningen ville ikke skulle financiere ponyen, da undervisningen er fordi jeg nyder det rigtig meget. Og fordi jeg jo ikke ville kunne undervise i hverdagene vil det jo være min ridehest til dagligt.

Tænker også det bliver svært at finde ponyen. Den skal jo have roligt temperement, spinkel/smalt bygget (pga min hofte) og må derfor ikke være for lav, og skal kunne begå sig på springbane med drive.
    Her tænker jeg jo at jeg beskriver 2 heste!?

Har svært at se rolig hest med drive på springbane? Men det kan jo bare være fordi jeg ikke har mødt mere en én af dem i den tid jeg har haft med heste at gøre smiley

• #9   28. mar 2018 Haha ja, det er 2 heste du beskriver.
    De er ret sjældne og tror forældre holder godt fast i dem, fordi de er guld værd for børn.
    Og ja, hvis der osse er en kæreste, så er der ikke meget tid i overskud.

• #10   28. mar 2018 Det kan være, at du skal købe en rideskolehest. De er tit rolige, venlige overfor børn og der kan stadig være fut i dem. Jeg kan komme på mange egnede heste, der alle er spinkle, bliver redet af børn og samtidig bliver sprunget fra min egen rideskole.

• #11   28. mar 2018 Nu kommer kørekortet også lige før hestekøb så der går jo nok også lidt tid før jeg kan realisere dette smiley
    Har en voksen elev som låner sin mors hest lige pt. Så hende underviser jeg 1-2 gange om ugen (afhængig af lige og ulige uger) og det fungerer faktisk ret godt. (Og tager det største savn).
    Men transporten er en ren morder så bruger 4 timer pr 'undervisning' hvor undervisning er ca 30-45 min afhængig af øvelserne xP ikke praktisk og det bliver jeg langt fra rig af, men jeg nyder det til fulde smiley

• #12   28. mar 2018 Jeg ved ikke om det kunne være en mulighed, men måske en fjordhest eller en blanding? Jeg havde part i den skønneste, roligste og mest godmodige fjordhest (af den sportytype). Samtidig var han meget slank og ikke i nærheden af tyk. Han kunne sagtens gå pæn dressur, men havde en stor kærlighed for at springe smiley

• #13   28. mar 2018 Og vil helst udenom en rideskolehest, har lidt for mange dårlige oplevelser med dem. Alle dem jeg har haft i hænderne som 'børneponyer' skulle der MEGET grundtræning, rehabilitering osv til før de kunne bruges til det de var købt til. Har aebejdet med rigtig mange af dem, så vil hellere finde en hest privat som kan formes efter mine undervisningsprincipper.
    Ikke at der er noget galt med rideskoleheste!

• #14   28. mar 2018 Ida, undskyld jeg er nok meget kræsen, men fjordheste er slet ikke min kop te xP ved godt man ikke skal skære dem over en kam men... går gerne udenom dem og islændere. Der er utroligt mange godmodige blandingponyer der ude, så det bare at tage ud og se en masse og finde en med rette sind og match. Hellere det end at låse mig fast på race. Skulle jeg vælge race havde jeg valgt en ox araber uden at tøve, men har endnu ikke set en aom matcher rolig, godmodig, børnepony smiley

• #15   28. mar 2018 Det er bare helt i orden. Det er bare mig som har en stor kærlighed til fjordheste smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #16   28. mar 2018 syntes at ideen er genial, desværre sætter de mulige tidspunkter bare en ret bræt stopper for hele ideen.

• #17   29. mar 2018 Ideen ville nok passe bedre hvis jeg var hjemmegående smiley men så kommer der problemer med økonomien, så det en sværd balancegang smiley

• #18   29. mar 2018 lidt et sidespring, men jeg har faktisk haft en ox araber der faktisk var god til det hele smiley den lokale rideskole lånte ham tit, så de kan findes smiley

• #19   29. mar 2018 Hehe, jeg kan høre at jeg også har en af de sjældne så smiley
    Gammel rideskole hest, der normalt er bund stabil, specielt hvis jeg er i nærheden. Men stadig med massere af drive på en springbane.
    Han kan dog ikke hoppe ret højt pga. slid fra rideskole tiden, meen.

De findes derude smiley

Tænker at det kunne være en idé at finde en utilredet hest, eller en der skal lægges mere arbejde i. Så kan man få dem til en overkommelig pris, og er man dygtig rytter får man en fantastisk pony ud af det.

Pøj pøj med det!

Kommentér på:
Købe hest til privat undervisning?

Annonce