{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.360 visninger | Oprettet:

Købe hest til kæresten {{forumTopicSubject}}

Hej alle hestepiger

Min kæreste har lige mistet hendes hest til sygdom og da hun ikke har pengene til en ny pt - jeg ved hun gerne vil have en ny, da hun savner omgangen med dyrene helt vildt - har jeg besluttet mig for at købe hende en som en tidlig julegave .. dog skal det helst være en overraskelse så jeg har derfor en hel del spørgsmål mht til køb og hvordan det skal foregå.

Hvad er nogle ting jeg skal spørge ind til - eller kigge efter - når jeg er ude at se på hesten.. jeg kan godt selv ride i alle 3 gangarter men vil ikke kunne vudere om den har nogle problemer med benene osv. Er det bedst at tage en dyrlæge med med det samme eller ridelærer..

kan forstå at det er klogt at lade den gå igennem handelstjek.. jeg vil helst købe en yngre hest så hun har en masse gode år med den, er det klogt at få den igennem scanning også og i så fald hvor skal jeg få den scannet henne.. ryg, ben, osv..

Er der nogle handelsfejl man bare skal holde sig langt væk fra... jeg kan huske min kærestes gamle var krybbebidder men det var jo stadig en dejlig hest alligevel..

og til sidst.. Hvordan ved jeg at jeg får en ordentlig hest for pengene.. min kæreste gør ikke i konkurrencer - hun havde en stor broget kraftig en sidst- og sådanne ting, men hun kan godt lide at få undervisning og lave diverse øvelser med den osv, men især at ride i skoven. Jeg er villig til at give op til 6o.ooo-8o.ooo for en god og speciel hest til hende, men så skal jeg også være sikker på at den er sund og rask og besidder de rette egenskaber - og er uddannet korrekt.. så det er her jeg er lidt på bar bund om hvor meget hest jeg kan få for de penge - evt. ideer til hvilke racer jeg kan kigge efter.. selvom hun meget godt kan lide de store brogede.

Det var det for nu, beklager at der er en del at læse på, sætter pris på jeres tid smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købe hest til kæresten
  • #1   29. okt 2013 Jeg synes du skal arrangere et eller andet specielt derhjemme og så give hende denne gave hvor hun selv får muligheden for at vælge sin nye hest.. smiley

Synes det er stort af dig! smiley

• #6   29. okt 2013 Det er også med i mine overvejelser, helt sikkert. jeg har bare gået og dagdrømmet lidt om hendes ansigstsudtryk når jeg tager hende med ud til stalden, og hendes nye ven står og venter på hende.. hehe.. men måske I har ret, hun skal jo have glæde af den i lang tid..

• #7   29. okt 2013 Jeg synes virkelig at når det drejer sig om anskaffelse af dyr man vil give til en anden person, at personen skal være med til at finde frem til hvilken hest der passer til hendes ønsker og behov.
    Tænk hvis du køber hende en hest og hun egenlig gerne vil have en pause med at have hest i enort eller længere periode.
    Så står du med en hest du sandsynligvis skal sælge igen.
    Elller den bare slet ikke er hende

• #9   29. okt 2013 Vil starte med at sige: HOLD DA OP HVOR ER DU SØD smiley Håber hun er ligeså sød ved dig smiley Du har nogle krav der modsiger hinanden lidt.. Ung hest men rigtig uddannet smiley Det kan lade sig gøre men det gør det hele lidt sværere da unge heste jo som regel ikke er uddannet færdig og mange er redet forkert... Vil anbefale dig at først finde de heste du tænker på og så få ridelærer med, hvis hun/han går god for den så ordne med dyrlæge.. Dog tager du en risiko at købe en hest til hende da kemien mellem hest og ejer er alfa omega.. Hvad hvis du har købt den og hun ikke kan med den? smiley

• #13   29. okt 2013 Syntes at du skal give hende et hjemmelavet "gavekort" til en valgfri hest smiley eller sådan noget smiley

Sikke da en sød kæreste ! smiley vi mangler flere af din slags smiley

• #15   29. okt 2013 du kunne os finde hesten du mener hun skal have, printe et billde ud og spøger om hun vil med ud at se på den smiley ville være surt og stå der med en hest som du selvf håber på hun bliver glad for, også bliver hun måske ked af det, fordi det er den hun ikk vil ha eller den hun ikk passer sammen med, også bliver du jo også måske selv ked af det smiley

• #16   29. okt 2013 synes du skal finde en hest du synes virker god på nettet, og tæt på hvor i bor, og så pakke hendes tøj i hemmelighed, og så lave en aftale om i skal ud og spise eller sådan og så kører der ud, og sige, "nu skal du prøve en hest, måske er det ikke den rette, men jeg vil gerne give dig en hvis du ønsker dig en lige nu" måske er det ikke den rette i skal se den dag men så ser du jo hendes ansigt, og så "få" hun jo gaven den dag, og så kan hun selv være med til vider at kigge efter andre

• #17   29. okt 2013 jeg havde faktisk lidt planer om at tage hende med ud til en hestesælger - tror jeg de hedder - hvor hun kunne prøve flere forskellige. men fra hvad jeg har læst på forums er der tit noget galt med hestene og når man først er kommet hjem med dyret og har fundet ud af det, tager de den ikke tilbage igen. Så jeg ved ikke om det er for farligt og om vi skal eller burde holde os til private sælgere.. Ellers er der stutterier men det er vel mest helt unge følheste de sælger.

• #18   29. okt 2013 Privat sælgere smiley

• #19   29. okt 2013 men synes evt du skal kigge efter en Spansk hest ;D

• #20   29. okt 2013 lav et sødt/sjovt gavekort, sådan et stort et, sæt det inde i hestens boks, sammen med en model hest, og så tag hende med ud i stalden. så bliver hun også overrasket

• #22   29. okt 2013 ikke hesthandler, privat, eller ved en berider der har heste i ridning, der har du flere heste på et sted samlet men uden det er "hestehandler"

• #24   29. okt 2013 Du må da være en fantastisk kæreste!!! smiley

Men som de andre siger, kemi er SÅ vigtigt!! smiley
    Jeg ville også blive utrolig glad hvis min kæreste slæbte mig med ud i en stald og der stod en hest med en rød sløjfe, men jeg ville blive mere glad hvis jeg selv måtte finde lige præcis den hest jeg skulle bruge de næste mange år med. smiley

Giv hende evt. et "gavekort" til en ny hest, det tror jeg også hun vil blive super glad for! smiley

Og igen, det er VIRKELIG en smuk, smuk tanke. smiley smiley

• #25   29. okt 2013 eller snak med en af hendes veninder om, om de ikke kan tage en dag hvor de kigger for sjov på nettet og så måske hun ser en hvor hun siger "ihh bare jeg havde råd" nu har du undersøgt at hun har råd til de måndelige udgifter

• #26   29. okt 2013 Ja jeg synes også du skal købe en stor "bamse hest" og sætte ind i en boks, og så tage hende med hen til boksen og sige at i næste weekend kan I tage ud og se på en rigtig en til hende! Eyyy hvor er du bare en sød kæreste !!

• #27   29. okt 2013 Vil lige starte med at sige at det er supersødt af dig!

Det du skal kigge efter eller spørge sælger om er:

Om den kan gå i trailer
    om den er trafiksikker da hun jo skal ride tur osv. på den
    Om den før har været skadet hos sælger
    Om den kan rides alene
    Om der følger udstyr med, Og hvis hvor meget og følger det med i pris?

Tag evt. hendes underviser med i forvejen. Han/hun har sikkert styr på det smiley

Du kunne jo forsigtigt spørge hvilken slags hest hun ville have HVIS hun nu skulle have en ny hest, og kigge lidt rundt på nettet. Hvis du så finder en som lyder noget for hende, kan du jo aftale med sælger at tage hende med ud og kigge på den. Og som de andre skriver, overraske hende derude.

• #28   29. okt 2013 Jeg tilslutter mig koret. Jeg kan godt forstå at hendes reaktion ville være guld værd, men når det er en ridehest er hun nødt til at være med på råd. Selvom du kan ride de forskellige gangarter vil du ikke kunne vurdere om hestens temperament er det rette til en anden rytter.
    Det er en fantastisk og dyr gave du vil give hende, så lad det være det rigtige første gang.

• #29   29. okt 2013 håber du finder den rigtig løsning smiley

• #30   29. okt 2013 Hvorfor findes der ikke flere som dig?

Synes du skal lade hende være med til at vælge hesten - hun skal nok blive overlykkelig alligevel! smiley men så kan hun selv være med til at vurdere hvordan hendes nye hest skal være smiley

• #31   29. okt 2013 Det jeg sys du skal er og planlægge en god dag hvor du har lavet nogle aftaler med nogle private sælger med og komme og se på deres heste også tager du ellers kæresten med. også kan hun komme ud og prøve lidt heste og i kan få en dejlig dag plus evt ud og spise eller noget.?
    Så det da en overraskelse.. Men jah desværre kan du ikke købe en hest til hende bare sådan.. Da det kan være hun slet ikke fungere med den..

• #33   29. okt 2013 Virkelig sødt af dig smiley
    Den med bamsehesten syntes jeg var godt for som de andre siger lad hende vælge smiley

Og få den tjekket af en dyrlæge for guds skyld!
    Gerne røntgen af ben er en god ide,
    Vælg en dyrlæge i stoler på brug Aldrig sælgers! Og selv om hesten for ganske nyligt har været i undersøgelse så lav en alligevel!

• #34   29. okt 2013 Kan du ikke låne en hest af en??? Stil den i boksen og præsenter den som hendes nye hest. Så får du reaktionen og kan bagefter fortælle at det ikke lige er den hest der er hendes, men at hendes kommende hest som du vil købe, vil komme til at stå der.
    Ps. Lad være med at låne en super krikke der ligner en million, så bliver hun bare ked af at det ikke er den alligevel smiley smiley

• #35   29. okt 2013 mange tak for alle de gode råd.. det har virkelig givet mig noget at tænke over smiley
    det eneste jeg er lidt bekymret for at hun simpelthen ikke ville tage imod det - jeg kender hende godt nok til at vide at hun ville synes det er alt for meget, hehe, men jeg vil jo virkelig gerne give hende dette.. så jeg må lige finde ud af hvordan jeg skal løse det.. smiley

• #36   29. okt 2013 kan hun ikke låne en med forkøbsret eller hvad ved jeg, og hvis hun så falder for den, så kunne du jo købe den til hende. evt give ejercertificat til jul.

• #37   29. okt 2013 Jeg har ingen af kommentarene læst, og undskylder på forhånd min useriøse kommentar, men:

Hvis i nogensinde slår op, så må du gerne lige sige til! smiley

Gad fandeme godt have en kæreste der var villig til at bruge 60-80.000kr på en hest til mig, hun er godt nok en heldig pige smiley

• #38   29. okt 2013 Skriv et brev til hende og så få fat i en buket blomster. Fortæl i brevet at sådan og sådan og hun ik kan fortryde da hun har modtaget og læst brevet. Så tænk over max beløbet og evt selv tjekke efter et par mulige heste på nettet som du vil have hende ud at kigge på som en start smiley
    Så skulle der ik ku gå noget galt.

• #39   29. okt 2013 Jeg ville gå ud og købe et eller andet udstyr til en heste fx en ny trense eller et flot underlag/gamacher, et eller andet hvor hun vil tænke "Øhhh nu rabler det for ham... Hva skal jeg med det" Og så kan du jo fortælle hende at det gerne skulle passe til den nye hest...

• #41   29. okt 2013 hvis jeg var dig, og skulle gøre det romantisk smiley
    Så ville jeg lave et gavekort/brev (hjemmelavet selvfølgelig)

Kære (kærestens navn)
    Julemanden har besluttet at du skal have mulighed for at få en tidlig eller måske sen julegave i år.
    En lille fugl har sunget om at du har mistet din bedste ven, til de evige græsmarker. Da jeg hørte dette gik mit hjerte lidt itu, og derfor synes jeg at du skal have mulighed for, at få en ny bedste ven.

Dette dokument giver dig mulighed for at købe en hest, i denne prisklasse 0-10.000kr. efter dit helt eget valg.

Mvh Julemanden aka (dit navn)

eller noget i den dur smiley

• #42   29. okt 2013 Lad hende selv vælge.
    Men en måde at gøre det på, var måske at købe en barbiehest, pakke den ind og give hende den? På hesten kan du sætte et kort rundt om halsen eller noget, hvor du skriver en sød besked om at du gerne vil give hende drømme hesten, men lige for i dag må hun nøjes med en barbiehest, da kun hun ved hvilken der er den bedste smiley
    Men sød tanke, lad os endelig høre om det, når du har overrasket hende!

• #43   29. okt 2013 Jeg synes det lyder som om hun godt kan lide irish cob / tinkere så prøv at gå på nettet og se om du kan finde en. ´Hvis du finder en så skriv annoncen ud og vis den til en af hendes veninder eller hendes ridelære og spørg om de tror det er noget.
    Hvis det er så tag hende med ud at køre en dag, hvor i så tager ind og kigger på hesten. Derfra ved hun med garanti godt selv hvad hun skal spørge om.
    KANON kæreste flere af dem smiley

• #44   29. okt 2013 ja, det var netop en tinka hun havde sidst, faktisk den eneste slags hest hun har ejet så går ud fra det skal være sådan en igen hvis det står til hende. smiley
    vi har 5 års dag på lørdag, jeg har lige snakket med ejeren af stalden hvor den gamle hest stod og han vil kunne hjælpe med nogle mulige salgsemner.. tænkte at jeg måske kunne tage hende på et roadtrip rundt på lørdag hvor hun kunne prøve de mest interessante uden at jeg fortæller hende hvad der skal ske og så kan vi tage den derfra.. det skal jo selvfølgelig heller ikke bare være den første og den bedste vi går ud og køber...

• #45   29. okt 2013 Husk at tage hendes ridetøj med smiley

• #46   29. okt 2013 Sikke dog en kanon kæreste du er. Aaaw jeg bliver helt rørt smiley

• #47   29. okt 2013 nåja, for pokker, hun vil nok tro vi skal ud at spise, he he.. den må jeg lige få kringlet smiley
    tak alle sammen, men jeg føler mig nu som den heldige. smiley

• #48   29. okt 2013 Super sødt, dog også klart med på hun vælger selv. Syntes du skal finde en hestehandler og aftale inden at han har måske 3-6 heste og så ud og se dem men ja lav evt en aftale om i skal i ikea men du lige skal forbi en kollega og hente noget arbejde. Wupti så i en salgsstald smiley husk at have hendes hjelm og ridebukser bagi. I behøver jo ikke købe på dagen og husk ikke at se dig blind på pris. Måske din kæreste finder den skønneste hest til 15-25000 og derefter kommer så udtyr tanrasp smed vacciner ormekur undervisning massør smiley det løber hurtigt op i rigtig store beløb. At give mange penge for hesten betyder på ingen måde den er en super hest. Og lidt mere drengesprog har du 100.000 kan du få en benzin økonomisk bil der sprit ny eller du kan købe en racer bil godt nok et par år, men den kan flytte sig smiley hvad er man til type model sind.

Du skriver noget med heste sælger ikke tager hesten retur, har persoligt hørt flere poitive historier her om de bytter til en anden hest hvis harmonien ikke er der. Hvor private hurtigt har fyldt boksen og derfor reelt ikke kun ikke vil tage retur men heller aldrig har plads til at tage retur. Dog er heste hos private ofte mere reele at møde, da de ikke er flyttet og redet af forskellige som hos hestehandler.

Men ja jo helt op til dig hvad du lyster at arrangere, og alt efter hvor længe i har været sammen, så det jo klart det en dyr gave, vær sikker på den kommer i hendes navn hvis det hendes. Og ja da skønt med en pige der ikke ønsker at bruge alle dine penge, har stødt på et piher i tidens løb, der havde fyrene for pengenes skyld, ikke rart at se på fra sidelinien. Så skønt for jer, det ikke er pengene der betyder noget. Og ja ellers hvis hun virkelig ønsker at betale den selv, og du ved dette betyder alverden for hende, så lav en ordning så hun selv kan sparer op. Du betaler huslejen og maden, og er den der køber bio biletterne osv smiley så bør hun jo i løbet af et par måneder selv have pengene. Kan være hun fortrækker den model, du kender hende bedst.
    Men et par måneder hvor hun sparer op, og søger efter drømmehesten. Og finder hun den, prøver den og ved det den. Så jeg sikker på hun gerne vil have du støtter økonomisk for at hun får den hjem smiley

Held og lykke

• #49   29. okt 2013 Held og lykke, det er stort af dig! smiley

• #50   5. nov 2013 Jeg syntes du skal tage ud og prove nogle heste og udvælge dem du bedst kunne lide og spørge hende d 22 om hun vil med ud og vælge sin jule gave give hende bid for øjnene og have de heste du har været ude og prøve til at stå på række så hun selv kan vælge

Kommentér på:
Købe hest til kæresten

Annonce