Købe hest til kæresten {{forumTopicSubject}}
Hej alle hestepiger
Min kæreste har lige mistet hendes hest til sygdom og da hun ikke har pengene til en ny pt - jeg ved hun gerne vil have en ny, da hun savner omgangen med dyrene helt vildt - har jeg besluttet mig for at købe hende en som en tidlig julegave .. dog skal det helst være en overraskelse så jeg har derfor en hel del spørgsmål mht til køb og hvordan det skal foregå.
Hvad er nogle ting jeg skal spørge ind til - eller kigge efter - når jeg er ude at se på hesten.. jeg kan godt selv ride i alle 3 gangarter men vil ikke kunne vudere om den har nogle problemer med benene osv. Er det bedst at tage en dyrlæge med med det samme eller ridelærer..
kan forstå at det er klogt at lade den gå igennem handelstjek.. jeg vil helst købe en yngre hest så hun har en masse gode år med den, er det klogt at få den igennem scanning også og i så fald hvor skal jeg få den scannet henne.. ryg, ben, osv..
Er der nogle handelsfejl man bare skal holde sig langt væk fra... jeg kan huske min kærestes gamle var krybbebidder men det var jo stadig en dejlig hest alligevel..
og til sidst.. Hvordan ved jeg at jeg får en ordentlig hest for pengene.. min kæreste gør ikke i konkurrencer - hun havde en stor broget kraftig en sidst- og sådanne ting, men hun kan godt lide at få undervisning og lave diverse øvelser med den osv, men især at ride i skoven. Jeg er villig til at give op til 6o.ooo-8o.ooo for en god og speciel hest til hende, men så skal jeg også være sikker på at den er sund og rask og besidder de rette egenskaber - og er uddannet korrekt.. så det er her jeg er lidt på bar bund om hvor meget hest jeg kan få for de penge - evt. ideer til hvilke racer jeg kan kigge efter.. selvom hun meget godt kan lide de store brogede.
Det var det for nu, beklager at der er en del at læse på, sætter pris på jeres tid
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
Synes det er stort af dig!
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 5
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 1.007
Tænk hvis du køber hende en hest og hun egenlig gerne vil have en pause med at have hest i enort eller længere periode.
Så står du med en hest du sandsynligvis skal sælge igen.
Elller den bare slet ikke er hende
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
jan 2013
Følger: 10 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 26 Svar: 411
Sikke da en sød kæreste !
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 27 Heste: 6 Emner: 12 Svar: 163
apr 2006
Følger: 104 Følgere: 217 Heste: 4 Emner: 248 Svar: 1.471
okt 2013
jan 2013
Følger: 10 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 26 Svar: 411
apr 2006
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
apr 2006
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.788
Men som de andre siger, kemi er SÅ vigtigt!!
Jeg ville også blive utrolig glad hvis min kæreste slæbte mig med ud i en stald og der stod en hest med en rød sløjfe, men jeg ville blive mere glad hvis jeg selv måtte finde lige præcis den hest jeg skulle bruge de næste mange år med.
Giv hende evt. et "gavekort" til en ny hest, det tror jeg også hun vil blive super glad for!
Og igen, det er VIRKELIG en smuk, smuk tanke.
apr 2006
okt 2009
Følger: 40 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 461
jul 2012
Følger: 16 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 397
Det du skal kigge efter eller spørge sælger om er:
Om den kan gå i trailer
om den er trafiksikker da hun jo skal ride tur osv. på den
Om den før har været skadet hos sælger
Om den kan rides alene
Om der følger udstyr med, Og hvis hvor meget og følger det med i pris?
Tag evt. hendes underviser med i forvejen. Han/hun har sikkert styr på det
Du kunne jo forsigtigt spørge hvilken slags hest hun ville have HVIS hun nu skulle have en ny hest, og kigge lidt rundt på nettet. Hvis du så finder en som lyder noget for hende, kan du jo aftale med sælger at tage hende med ud og kigge på den. Og som de andre skriver, overraske hende derude.
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.109
Det er en fantastisk og dyr gave du vil give hende, så lad det være det rigtige første gang.
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 27 Heste: 6 Emner: 12 Svar: 163
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
Synes du skal lade hende være med til at vælge hesten - hun skal nok blive overlykkelig alligevel!
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.255
Så det da en overraskelse.. Men jah desværre kan du ikke købe en hest til hende bare sådan.. Da det kan være hun slet ikke fungere med den..
sep 2008
Følger: 57 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 46 Svar: 1.129
Den med bamsehesten syntes jeg var godt for som de andre siger lad hende vælge
Og få den tjekket af en dyrlæge for guds skyld!
Gerne røntgen af ben er en god ide,
Vælg en dyrlæge i stoler på brug Aldrig sælgers! Og selv om hesten for ganske nyligt har været i undersøgelse så lav en alligevel!
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.109
Ps. Lad være med at låne en super krikke der ligner en million, så bliver hun bare ked af at det ikke er den alligevel
okt 2013
det eneste jeg er lidt bekymret for at hun simpelthen ikke ville tage imod det - jeg kender hende godt nok til at vide at hun ville synes det er alt for meget, hehe, men jeg vil jo virkelig gerne give hende dette.. så jeg må lige finde ud af hvordan jeg skal løse det..
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 20 Emner: 7 Svar: 137
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 953
Hvis i nogensinde slår op, så må du gerne lige sige til!
Gad fandeme godt have en kæreste der var villig til at bruge 60-80.000kr på en hest til mig, hun er godt nok en heldig pige
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 13 Svar: 232
Så skulle der ik ku gå noget galt.
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 Heste: 12 Emner: 19 Svar: 816
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.792
Så ville jeg lave et gavekort/brev (hjemmelavet selvfølgelig)
Kære (kærestens navn)
Julemanden har besluttet at du skal have mulighed for at få en tidlig eller måske sen julegave i år.
En lille fugl har sunget om at du har mistet din bedste ven, til de evige græsmarker. Da jeg hørte dette gik mit hjerte lidt itu, og derfor synes jeg at du skal have mulighed for, at få en ny bedste ven.
Dette dokument giver dig mulighed for at købe en hest, i denne prisklasse 0-10.000kr. efter dit helt eget valg.
Mvh Julemanden aka (dit navn)
eller noget i den dur
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 447
Men en måde at gøre det på, var måske at købe en barbiehest, pakke den ind og give hende den? På hesten kan du sætte et kort rundt om halsen eller noget, hvor du skriver en sød besked om at du gerne vil give hende drømme hesten, men lige for i dag må hun nøjes med en barbiehest, da kun hun ved hvilken der er den bedste
Men sød tanke, lad os endelig høre om det, når du har overrasket hende!
jul 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 321
Hvis det er så tag hende med ud at køre en dag, hvor i så tager ind og kigger på hesten. Derfra ved hun med garanti godt selv hvad hun skal spørge om.
KANON kæreste flere af dem
okt 2013
vi har 5 års dag på lørdag, jeg har lige snakket med ejeren af stalden hvor den gamle hest stod og han vil kunne hjælpe med nogle mulige salgsemner.. tænkte at jeg måske kunne tage hende på et roadtrip rundt på lørdag hvor hun kunne prøve de mest interessante uden at jeg fortæller hende hvad der skal ske og så kan vi tage den derfra.. det skal jo selvfølgelig heller ikke bare være den første og den bedste vi går ud og køber...
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
okt 2013
tak alle sammen, men jeg føler mig nu som den heldige.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Du skriver noget med heste sælger ikke tager hesten retur, har persoligt hørt flere poitive historier her om de bytter til en anden hest hvis harmonien ikke er der. Hvor private hurtigt har fyldt boksen og derfor reelt ikke kun ikke vil tage retur men heller aldrig har plads til at tage retur. Dog er heste hos private ofte mere reele at møde, da de ikke er flyttet og redet af forskellige som hos hestehandler.
Men ja jo helt op til dig hvad du lyster at arrangere, og alt efter hvor længe i har været sammen, så det jo klart det en dyr gave, vær sikker på den kommer i hendes navn hvis det hendes. Og ja da skønt med en pige der ikke ønsker at bruge alle dine penge, har stødt på et piher i tidens løb, der havde fyrene for pengenes skyld, ikke rart at se på fra sidelinien. Så skønt for jer, det ikke er pengene der betyder noget. Og ja ellers hvis hun virkelig ønsker at betale den selv, og du ved dette betyder alverden for hende, så lav en ordning så hun selv kan sparer op. Du betaler huslejen og maden, og er den der køber bio biletterne osv
Men et par måneder hvor hun sparer op, og søger efter drømmehesten. Og finder hun den, prøver den og ved det den. Så jeg sikker på hun gerne vil have du støtter økonomisk for at hun får den hjem
Held og lykke
dec 2011
Følger: 95 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 93 Svar: 1.091
maj 2008
Følger: 54 Følgere: 57 Heste: 13 Emner: 19 Svar: 196
Købe hest til kæresten