Pris på traver Pris på traver
Hej alle,
Jeg har forelsket mig en smule i en traver vallak på 16 år..
Men jeg kan ikke beslutte mig for, hvad man skal give for sådan en.. ??
Hvor ligger I henne af prismæssigt? Alle jeg forhører mig hos, siger at sådan en ikke er pengene værd og skal købes til slagterpris..??
Men hvad nytter det, når det lige er den der springer i øjnene?
Jeg har endnu ikke været ude og se den, da jeg ikke vil køre efter det, hvis prisen ikke matcher hesten..
på forhånd tak for hjælpen. ????
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.141
Pris afhænger også lidt af, om de har gået løb eller ej osv.
nov 2007
mar 2013
Følger: 42 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 37
enkelte har stået til mere, men så har de heller aldrig set en travbane eller også er deres omskoling blevet gjort til UG , hvilket er en sjældenhed.
MEN det du skal være OBS på er at hvis de er fra travbanen og som du skriver en 16 årig, så hold nu godt øje efter skader og misbrug af hesten. mange travere knækker til sidst. og skaderne er uendelige hvis ikke man passer på ..
mange travtrænere holder ikke hestene som man gør ridehestene oftest
nov 2014
Følger: 7 Følgere: 2 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 3
15.000 vil jeg aldrig drømme om at give.. ?? Da den skal bruges som selskab til min basse, og samtidig selv holdes lidt igang og trænes med ?? Men på hyggeplan ?? .. synes bare det er svært at afgøre, hvilken prisklasse jeg skal godtage, uden at blive snydt ????
mar 2013
Følger: 42 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 37
nov 2014
nov 2007
Hvis den ikke er dressurmæssigt uddannet og blot har gået lidt i skoven, så tænker jeg 7-8000 nok er mere rimeligt.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
sådan en type hest har nærmest ingen økonomisk værdi.
mar 2013
Følger: 56 Følgere: 54 Heste: 4 Svar: 143
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
havde hesten været DV, oldenborg, måske endda en blanding, så havde prisen været højere.
alle ved, selvom at ikke alle vil indrømme det, at traverens økonomiske værdi næsten er lige 0, også selvom at de er omskolen og kan gå en godkendt LC.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Mvh TT
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.112
Og at være en god selskabshest er rent faktisk "svært" - den skal være sød, rar og velopdragen, kunne være alene hjemme, må ikke "koste særligt i drift", skal kunne stå stille og alligevel rides, havesamme ernæringsbehov som den hest den skal være selskab til, og så sal ny ejer kunne "lide den nok" til at det er i orden den går og "pynter" som primært arbejde.
Hvad skal sådan en så koste ?
Tjaaaa i bund og grund det ny ejer har lyst til at give - hvis TS/ny ejer synes 15.000 kr er helt ude i hampen, ja så skal den jo koste mindre. Om den så koster slagtepris eller 8000 kr er jo i bund og grund ligegyldigt. Den skal jo formentlig holde en del år, og så ville jeg da heller have en "pynte-selskabshest" JEG synes er dejlig at kigge på, røre ved, omgåes og sidde på den ene eller to gange om måneden den skal fungerer som hyggehest - og så er det i princippet ligegyldigt hvad andre synes en hest er værd.
Så ring og hør hvad sælger vil ave for hesten, og er det i et niveau DU synes er fornuftigt, så tag ud og se på hesten om den IRL er noget for dig eller ej.
Mvh Charlotte
nov 2007
En traver skal være mere end almindeligt godt uddannet og i sin bedste alder, før den kommer op på bare 20.000 (medmindre den har gjort det godt i løb og er et relevant avlsemne - men så sælges den jo ikke som skovturshest til hvem som helst). Til sammenligning behøver en DV jo sådan set bare være DV, der kan klare de lette dressurklasser for at nå derop omkring.
Her er så tale om en 16-årig hest der ikke kan springe an i galop og formentligt kun er begrænset dressurmæssigt redet, hvis overhovedet. Sådan en SKAL være billig.
nov 2007
Men nu spørger TS jo til en lidt mere objektiv vurdering, og så tænker jeg, man må se på markedet, hvad den slags heste koster. Hvis TS så virkeligt gerne vil have hesten, må hun jo selv vurdere, om hun alligevel vil give mere, hvis sælger har sat prisen højere.
dec 2009
Følger: 119 Følgere: 110 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 98
Jeg vil så aldrig give mere end det jeg gav for ham for en aflagt traver, og eftersom "din" er 16 så vil den kun kunne bruges som hygge/ridehest (hvilket jo nok også er det du skal bruge den til) men til det vil jeg sige at alt over 7000kr er dyrt for en pensioneret traver
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.112
Vidste hun intet om hestepriser, så ville hun sikkert synes at 15.000 kr for en hest var "billigt", så en ide om pris har hun jo
Er vi nede at snakke 5000 kr eller 7000 kr så er det jo en prisforskel på ca 2000 kr, hvilket i min verden er en prisforskel som er så lille, at det er "ligegyldigt", bare kræet er "pænt".
Havde TS startet med at snakke om, at hun syntes en 16 årig traver der ikke kan galopanspring bør koste 15.000 kr i salg, så havde jeg nok forklaret at det ville være svært at finde en køber til den pris.
Men her har TS rent faktisk en rimelig god ide om hvad sådan et dyr bør koste - og så er vi bare ude i om man synes lige præsis DEN her skal koste 5000 eller 7000 kr
Mvh Charlotte
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 337
mar 2013
Følger: 56 Følgere: 54 Heste: 4 Svar: 143
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Mvh TT
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 643
Men heste er ikke mere værd, end hvad købere vil give, og folk vil ikke give meget for en traver.
Til TS, tænker med en alder på 16 og en traver, den kan ikke koste alverden.. personligt ville jeg ikke give ret meget, måske 5-6000kr.
nov 2007
Affektionsværdi tæller ikke i en handel - husk på at køber i reglen ikke kender hesten og derfor ikke betaler for de følelser han/hun har for den. Kig på markedet og se hvad heste handles for - objektivt set er en traver bare ikke ret meget værd, uanset at den kan være lige så sød og dejlig som enhver anden hest.
nov 2014
Men kan fornemme at mit prisniveau i hovedet(UDEN at have set og prøvet hesten), ikke er helt ved siden af
Pris på traver