1.908 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

fald fra hest fald fra hest

for cirka 5 dage siden faldt jeg af en fjordhest, det var et meget grimt fald, jeg kan intet huske fra faldet, det jeg kan huske er jeg blevet fortalt.

jeg kom på skadestuen og blev undersøgt for hjernerystelse, tror jeg havde en lille en af slagsen, men i søndags(jeg faldt af fredag) er jeg begyndt at få rigtig ondt i min fod, kan ikke rigtig støtte på den, kun med støttebind på, og jeg har ondt i mit knæ i det modsatte ben.

kan der være kommet en værre skade end jeg har regnet med. eller kan det bare være slaget.

hilsen sandra

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fald fra hest
  • #1   16. aug 2017 Tag til lægen, det er rigtig svært at vurdere over nettet og uden uddannelse i den slags.
    Lige meget hvad er der jo et problem med din fod, som ikke burde være der så lægen burde nok lige kigge på det

• #2   16. aug 2017 Ja smut til lægen.
    Det kan være en blødsprængning der sidder og begynder at presse..

• #3   16. aug 2017
    Det er nok en god ide at snakke med lægen smiley

Ang. hjernerystelse, så pas rigtig godt på dit hoved her det næste stykke tid.
    Jeg fik hjernerystelse for 4 måneder siden (også fald fra hest). den første uge efter var ikke så slem, så der gik jeg bare på arbejde og red hesten. men så blev det pludseligt meget værre. jeg fik problemer med balance og syn, og fik problemer med at gå. samt at jeg hurtigt blev meget træt og dårlig tilpas.
    Jeg har stadig gener af det, men det er da endelig ved at blive bedre.

• #4   16. aug 2017 Det kan godt være det er slaget og ikke ret farligt men tag til lægen alligevel så du er sikker. Jeg lavede et styrt under sprigning sidst i juni (26) hvor jeg slog mit haleben. Jeg plages lidt af det stadigvæk snart 2 mnd efter smiley

Mvh TT

• #5   16. aug 2017 Trådstarter: Jeg havde også kontaktet lægen smiley hellere en gang for meget, end for lidt

Og TT - jeg havde også været opmærksom, hvis jeg var dig. Jeg slog også mit haleben/lænd for 2 år siden. I dag er jeg skæv i bækkenet. smiley og mit var ikke(!) særlig voldsomt!

• #6   16. aug 2017 Camilla - hvad anbefaler du mig at gøre? Gå til lægen? smiley
    Her er mit fald.. smiley

Mvh TT

profilbillede
  • #7   16. aug 2017 TT
    Bar for at gøre det hele værre for dig smiley jeg landede på mit haleben for hvad 6-7år siden, de første mange måneder havde jeg problemer med det i mere eller mindre grad og den dag i dag har jeg stadig problemer med det, min sadel må f.eks. ikke være hård for ondt med det samme og sådan er der flere situationer omkring det at jeg stadig har problemer med det;)

• #8   16. aug 2017 smiley

Mvh TT

• #9   16. aug 2017 TT - Hvis jeg var dig, og det fortsætter med at gøre ondt, så havde jeg nok taget en tur til kiropraktor - eller lægen med henblik på at få det undersøgt/scannet.

Jeg havde egentlig ikke sådan vildt ondt, men nok til det var rigtig irriterende og øm. Jeg tog til kiropraktor, og fik en scanning, som viste en skævhed. Har gået jævnligt til behandling siden.
    Under fødslen af min søn var det en "ekstra forhindring på vejen".. og som sagt - det var ikke voldsomt!

Jeg fandt lige scanningsbillede i min mail.

profilbillede
  • #10   16. aug 2017 Camilla - ok. Jeg må hellere komme mig til lægen.. smiley

Mvh TT

• #11   16. aug 2017 Forhåbentlig er det ikke så slemt - men man ved aldrig! smiley

Men uanset hvad, sikke et fedt billede du har fået smiley

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #12   17. aug 2017 Bare et godt råd, meld disse ting til jeres forsikring, hvis der er gener af ulykken efter 2 år så udregner man en méngrad og så kan man få udbetalt en erstatning gennem ens fritids og ulykke forsikring, min søn har sidste uge fået lavet en såkaldt knogleafrivning og er lappet sammen med skruer og møtrikker dette har vi selvfølgelig meldt så hvis han skulle ende ud i at få varige men af uheldet kan få udbetalt en erstatning.

Man tænker ofte ikke lige over det slet ikke som rytter vi falder jo af fra tid til anden og lægger ikke så meget i det, men når det er noget som feks haleben, knogle brud, piskesmæld som man faktisk ofte får når man lander feks på måsen og falder bagover og lander på ryggen osv osv. Er det en god ide at tage forbi skadestuen eller egne læge og lavet registrering af uheldet og melde det.

• #13   17. aug 2017 JM - tak for påmindelsen smiley jeg er elendig til at huske sådanne ting! smiley

Mvh TT

Kommentér på:
fald fra hest

Annonce