Fustrationer, andre? Fustrationer, andre?
Puha, har lige brug for at komme ud med nogle af mine frustrationer angående heste og få nogle andre øjne på.
I er også meget velkommen til at smide jeres herunder.
November 2016 blev min gamle, elsket og savnet hest aflivet og jeg fik en ny, en han havde gået og opdraget på, med på efterskole, hvilket også er fint nok. Problemet er bare, at jeg har dårlig ryg og hesten bare er en rigtig klods, trækker af og gør hvad der passer ham.
Han har trukket af utallige gange når han skulle i trailer eller vi har gået en tur, han har stukket af selv med hårdt stangbid på og stukket af med vogn, hvor det kunne have endt galt.
Han er super sød, men jeg har simpelthen livet for kært til at forsætte. Og min ryg kan ikke. Han er for stor en mundfuld til mig, det vil jeg hellere indrømme end at gøre tingene værre end de allerede er.
Problemet for mig er så bare, at skole har 3 heste, en cob hoppe med fine papirer og det hele, men som bare ikke gider noget på banen.
En 2'er blanding (129 cm, formentlig en welsh blanding), som generelt er fin nok, men som bare er for lille til en person på 170 med lange ben.
En fjordhest der er total døv i munden og alt for stærk i munden, går pt med twisted wire bid, men kan stadig ikke stoppes.
Det er frustrerende, fordi alt var fint da min gamle var her, men efter han tog bort har jeg ikke haft noget at ride på, mistet motivationen og har ikke kunne binde mig til en hest igen.
Har ikke haft muligheden for at komme videre med min ridning.
Part er også undersøgt, men problemet ligger i, at efterskolen ligger i Faxe Ladeplads, midt ude i ingenting, har kun mulighed for at komme nogen steder på gåben eller det offentlige, cykel kunne være en mulighed, men ikke just ønske transportmiddel.
Puha, ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre lige pt.
Om jeg ærligt har lyst til at forsætte med ridning efter 5 måneder uden held?
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
dernæst tænker jeg at enten cob'en eller fjordhesten muligvis bare er dårligt redet heste. som måske bare skulle ses som en sjov og læreri udfordring. du kunne jo overveje en af dem, også sætte dig nogle mål med den hest, og arbejde med den som et "projekt"
ellers er sidste alternativ vil at droppe ridning til at du er hjemme fra efterskole igen?
du kan selvfølgelig også starte forfra med den du har nu, også genindlærer alt, men det lyder bare ikke til at det er forsvarligt i forhold til fysiske tilstand.
feb 2015
Følger: 50 Følgere: 18 Heste: 12 Emner: 59 Svar: 454
Fjordhesten er for stærk til mig og er ligesom den hest jeg fik med, bare i mindre form.
Cob'en har jeg det egentlig fint med, der er bare ikke særlig længe tilbage af efterskole året og de får bare lov at stå på en fold sommerferien over, så kan jeg begynde forfra, selvom det på den anden side måske bare skal genopfriskes, hvis hun allerede kan det.
Det sidste er ikke en mulighed, da efterskolen netop er valg fordi der var heste og det er hvad jeg behøver for at fungerer i hverdagen.
Hesten jeg har haft, har været med til horsemanship kursus og undervisning, han trækker af lige så snart han føler sig presset. En pony havde ikke gjort noget, men han er nu altså lige omkring 165 med belgier (Mor belgier/DV og far Araber) i sig, så stærk det er han.
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2131 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.490
Min gamle hest gad heller ikke baneridning da jeg købte ham af en efterskole.. Men med varieret træning, en masse ture og andet end bare stiv dressur, så blev han en helt anden hest - OGSÅ på banen..
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.882
Vil dog så sige, at hvis du overhovedet ikke fungere uden hest i hverdagen. Skulle du måske bare sige ja tak til cobben. Så er "lidt hest" bedre end ingenting. Og i det mindste kan du vel få nogle gode ture på den. Og så evt. Lade baneridningen ligge lidt, hvis du ikke magter at få lidt rideglæde frem i den igen.
Cobben er nok din bedste og eneste mulighed.
feb 2015
Hun er heller ikke helt glad for andet end fodgænger, cykler og personbiler.
Vi en enkelt sti i vores området på 2-300 meter og en græssti på omkring 60 meter, that's it..
Ellers er der kun banen, stalden og foldene, så har ikke den bedste muligheder.
Hun er begyndt at blive bedre til det med banen, især efter vi er begyndt på de lange liner.
Har tænkt over om jeg burde fokuserer mere på hende, hun er jo super skøn og ovenikøbet gudesmuk
Hende til venstre og ham jeg havde fået med til højre.
feb 2015
apr 2010
Følger: 60 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 625
Fustrationer, andre?