{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

Fustrationerne er mange {{forumTopicSubject}}

Hvis bare jeg kunne som alle andre kan i denne dejlige solrige tid.... Men det kan jeg ikke.... Hvem ved om jeg overhovede kommer til at kunne igen....

Ja der er meget at tænke på når ens hest har været udlånt tilo en der ikke kan passe den ordenligt... Jeg håber at i vil læse min historie for skal bare ud med det.

min historie starter lige efter nytår, Yankee havde været udlånt siden August og jeg var på vej ud for at se til hende og tage en ridetur som jeg plejede ca en gang om måneden, Jeg var glad og så frem til min ridetur, Men alt var ikke godt, Yankee var blevet en sur mokke og gjorde alt under protest..... Da jeg kom hjem snakkede jeg med kæresten om det og vi blev enige om at få lavet en boks hjemme og så bare tage hende hjem.... Pigen der havde Yankee var villig til at slette aftalen, Vi regner med at grunden til hendes villighed var at hun var blevet lovet sin egen hest, 2 påskedag tog en kammerat med mig ud for at hente Yankee. Hun var apsolut ikke blevet mere villig til at samarbejde.... Det tog os en halv times bakken og lokken bare for at få hende fra folden og derudover 3 kvarter på at få hende i traileren, noget som normalt tager ti minutter. Men hjem kom hun da. dagen efter ville jeg hygge lidt om hende og gå en tur, jeg tog dækkenet af hende og var ved at falde bagover... Min smukke hest var ikke andet end skind og ben. Jeg fik ringet efter en dyrlæge og han kom et par dage efter, Hans konklution var:

Undervægt på Minst 200 kg
Tænder hun ikke kunne tygge noget som helst med
Svær grad af muk på Bagbenene
Letter grad af muk på Forbenene
manglende Vac.
Skæve hove,
Sure og ødelagte stråler

JEG VAR MÅLØS

Et par dage efter ville jeg prøve at Longere hende stille og roligt men også det udviklede sig til at mareridt. selv om jeg stod 3 m. fra hende og slog med pisken den modsatte vej af den hun stod til sparkede hun ud, jeg prøvede at lade den glide hen over ryggen på hende men der reagerede hun med spark og bukkespring.

Min elskede hest var helt ødelagt og var panisk sur på pisken.

Nu har hun heldigvis taget meget på og dyrlægen, som igen har været og set til hende, har givet meget ros for det vi har gjord for at hun kan få det bedre Og han skynder hende til kun at mangle en 50- 60 kg. Hun er blevet meget glædere og nyder nu at vi snakker og kæler med hende.

Ja det var alle mine fustrationer der bare lige skulle ud.... Håber ikke at i kommer til at prøve det samme for det er virkelig som en ond drøm.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fustrationerne er mange
  • #1   13. maj 2008 stakels hest ... det er godt du er en go ejer

• #2   13. maj 2008 Hold da op stakkels hest. Hvor er det ærgeligt at man ikke trygt kan udlåne sin hest smiley

Det er flot at du næsten har fået hende på toppen igen, krydser fingre for at hun vil komme sig helt, og I kan få det skønt sammen en dag smiley

• #3   13. maj 2008 Mange tak... Jeg gør i hvert fald hvad jeg kan for at hun får det godt og får tilliden til mennesker tilbage

• #4   13. maj 2008 Miss perfect 1 (Tinna) !

Jeg er mest bekymret for at skulle ride hende. Nogle mener at de har tævet hende med pisken også så frygter virkelig når jeg skal op og prøve at ride seriøst igen....

• #5   13. maj 2008 <b>Katja</b>

Ja det forstår jeg godt, men der er vel ikke andet for end at tage det stille og roligt, og starte forfra som var det en utilredet unghest

• #6   13. maj 2008 Dorthe stemmer ikke i jeres udfordringer Dolberg .

Du har helt ret. da vi besluttede os for at tage hende hjem var jeg ikke ude ved hende så så hende ikke fra lige efter nytår til 2 påskedag. Jeg så billeder af hende og pointerede for pigen at Yankee var for tynd, og så regner man da med at der bliver rettet op på det men det gjorde der bare ikke.

• #7   13. maj 2008 Miss perfect 1 (Tinna) !

Jeg har den sidste uge skridtet et par små ture på hende og det er gået fint heldigvis. Men det er også uden pisk og sporer.

• #8   13. maj 2008 Puha, lyder ikke rart. Godt at det går bedre nu.

• #9   13. maj 2008 Ej, stakkels hest
    (dog med hensyn til Muk nu kommer hele tiden synes jeg)

Men det stiller jo en låner i dårligt lys - for jeg har da en lånehest, Kavello - og han bliver bestemt ikke misrøgtet, og hans ejer er rigtig glad for at han står hvor han står. Hun kan også se at han har det rigtig godt (var der faktisk i går) Men jeg har også sagt til hende at hun bare kan komme forbi - også selvom jeg ikke er derude, for jeg har intet at skjule smiley Hun bor så i KBH - og hesten står opstaldet nær Esbjerg smiley
    Skal faktisk forlænge kontrakten her til sommer..
    Nå - men bare lige en positiv kommentar herfra smiley

• #10   13. maj 2008 Maja A

Jeg syntes ikke jeg har andet end dårlige oplevelser med lånere..... Men nej det er bestemt ikke alle der er dårlige lånere....... Hvis bare alle kunne være som dig var der jo ingen problemer

• #11   13. maj 2008 forfærdeligt!!
    jeg ville ALDRIG låne min hest ud til en der ikke har egen hest.. jeg sys at det er dumt at når man selv siger at man vil låne hesten og så man ikke gider behandle den ordenligt!! ö

• #12   13. maj 2008 Hvor ærgeligt. Min er heldigvis lånt ud til en herlig låner og jeg kunne ikke være mere lykkelig. Min hest er glad og tilfreds.

Ved godt hvem pigen er. Troede ikke det var så galt.

Held og lykke herfra.

• #13   13. maj 2008 Narko-Nifo-I´m back !! x D

Sidder lige og skriver med hende nu (Hun er også her inde, med sin nye hest) og hun snakker om hvor mange penge hun har brugt på den hest..... Fatter hende ikke... Hvis ikke hun kan acceptere at heste og ridning er noget der koster MANGE penge, så er hun bare ikke klar til at have sin egen.... Og jeg frygter virkelig for den hest hun har nu som er hendes egen.

• #14   14. maj 2008 Ja, det er i hvertfald lidt trist at du ikke har haft andre end dårlige erfarringer med udlån, for jeg synes at det er en kanon skøn ting at man kan få lov til at låne en hest, når man ikke har pengene til at købe den.
    Men ja - der er mange udgifter - og Janne og jeg har også dem alle - undtagen, hvis det er en speciel dyr dyrlægeregning smiley
    Og har det da på kontrakt, og som skrevet før ved Sarah også godt at hun bare kan komme forbi - os gør det ikke noget smiley

Kommentér på:
Fustrationerne er mange

Annonce