{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

Ned med hovede! {{forumTopicSubject}}

Hej..
Der er noget der undre mig lidt. Mange mener at man er en god rytter hvis din hest kan bøje nakken. Første gang jeg red på det nye ridehold fik jeg en sød hest der af sig selv bøjer nakken. Alle sagde at jeg red flot o.s.v. Bagefter forklrede jeg dem at det jo ikke var flot da det jo ikke var noget jeg gjorde bevist! Jeg kan osse se det her inde. På mange billeder bøjer hesten nakken... Rytteren siger nærmest "se se se hvor godt jeg er! min hest bøjer nakken" det har jo ikke noget med at være god bare fordi man kan rive hesten lidt i munden og så går den ned.. Den anden hest jeg rider på (buller) bøjer nakken når jeg arbejder med ham og støtter godt op på min udvendige tøjle og får ham til at tage længer skridt med bag benene. Det er min holdning! Må jeg høre jeres? Hvordan får i jeres heste til at gå ned?
Vrinsk fra mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ned med hovede!
  • #1   9. okt 2004 Barske er jo ikke ret øvet endnu da jeg kun har haft ham et havlt år, så jeg skulle til at træne ham næsten helt fra bunden, og det er først nu han er begyndt at tage hovet lidt ´ned, men det kræver meget af rytteren, (og det er jeg møske ikke lige det rette til) men jeg er dog den eneste der har fået ham til det, Barske tar hovdet ned i perioder altså lige for tiden er han meget svær, men andre gange er han nem

• #2   9. okt 2004 Ja.. Drive fremad, så hesten "går ind under sig selv" og har den rette holdning, ikke kun i nakken, men også i ryggen... Og så ellers holde kontakt på tøjlen self, og hvis hesten så slår fra kan man bevæge fingrene lidt... Ikke noget med at sidde og rive i tøjlen, så hesten går og svinger fra side til side...

• #3   14. okt 2004 Ok! Tak for alle der har svaret... Har redet MANGE steder og red engang hos en pige der hev og hev og hev i den stakels hests mund... Der rider jeg dog ikke mere fordi at jeg sys ik hun behandler sit dyr med respekt... Jeg har osse redet et sted hvor det var meget blødt med at bruge bennene og lidt tøjlen. Der hvor jeg rider nu skal jeg bare tænke på at en af hestene skal ned medhovde så gør den det selv smiley
    Igen tak for svarene!

Kommentér på:
Ned med hovede!

Annonce