729 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hest med mus Hest med mus

Hej med jer
Jeg har kigget på en hest, men den har en mus.
Musen sidder ikke i hasen, med "foran".
Hesten er 8 år og har aldrig været halt, og da den fik taget røntgen da den var 4, var operation ikke nødvendigt.

Hvad vil i sige til sådan en hest?
På forhånd tak. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest med mus
  • #1   17. dec 2016 Jeg ville købe uden at tænke nærmere over det - så længe den har været i kontinuerlig ridning siden 4 års alderen.

Mvh Charlotte

• #2   17. dec 2016 Altså hvis den kan gå igennem bøjprøven i den kliniske handelsundersøgelse, sidder de jo ikke et sted hvor de "irritere". Men hvis jeg var dig ville jeg få taget røntgen af dem igen, for at se om de har ændret sig, men næsten alle heste har mus. Jeg kiggede også på en hest med mus, som jeg ville købe. Og min dyrlæge havde set de billeder den fik taget for et par år siden, og han sagde go for den. Men den gik desværre ikke igennem den kliniske på det ben musen sad i. smiley

• #4   17. dec 2016 Hvad er en såkaldt "mus".. Undskyld at jeg spørger, men man skal jo finde ud af det på en eller anden måde:)

• #5   17. dec 2016 Det er et lille stykke brusk eller knogle - de kan opstå arveligt OCD osteocondrose, eller ved skade fx spark/vrid e.l.

Sidder de i leddet så kan de gører skade i leddets bruskoverflade, når hesten bevæger sig.
    Sidder de indkapslet udenfor leddet, så er de uskadelige.

En hest med en uskadelig mus vil blive kategoriseret i kat 2 i Rgt-undersøgelse, hvor de "fund" man ser ikke har betydning for hestens brug.
    Ved kategori 3 formoder dyrlægen, at musen vil skade leddet, hvis ikke den bliver opereret ud.
    Og i kategori 4 har hesten ingen fremtid som ridehest.

Mvh Charlotte

• #6   19. dec 2016 Min gamle vallak Cottier købte jeg som 2 års. Han fik konstateret mus i røntgen, da han var 3,5 år. Også en mus i hasen, som ikke behøvede operation.
    Han gik dressur, spring og terræn indtil han i sommers som 23 årig måtte forlade denne jord. Dressur op til øvelser i M, spring La.
    På sine lidt ældre dage kunne benet drille når vejret slog om, men så skulle der bare lidt længere opvarmning til.
    Jeg ville aldrig betænke mig et sekund på igen at købe sådan en hest.

• #7   20. dec 2016 Tak alle sammen! smiley

Kommentér på:
Hest med mus

Annonce