{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med hest med mus
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #1   2. okt 2014 At mus er svær at forudse betydningen på, da de kan vandre rundt omkring i ledet.

Du vil kunne have en hest hvor der ingen betydning er i 4 år, også pludselig er den generet af det..

• #2   2. okt 2014 Jeg vil gøre op med mig selv hvad hesten skal bruges til og om der kan handles et pris nedslag svarende til en evt operation.

• #3   2. okt 2014 nu ved jeg ikke hvad meget nedsat i pris er, men kan formode det måske er en nedsættelse svarende til operationen plus måske lidt mere. Som jeg husker det ligger operationen omkring 10-15.000kr afhængig af lokation i ledet mm.

en så unghest ville jeg overveje at operere hvis jeg købte den, der er ingen garantier for at den kan holde, og hvis man ikke ønsker det ville jeg indhente second opinion på billederne inden køb just in case.

nogle heste lever med mus hele livet uden nogen men overhovedet, andre bliver aldrig rideheste pga det.

mvh
    Mie

• #4   2. okt 2014 Jeg ville på ingen måder være bekymret, hvis dyrlægen ikke er. Jeg ville dog nok vælge den simple ufarlige operation til små 10000. Rigtig mange heste har det og ser man på professionelle er de sjældent så forskrækkede som nogle af os andre

• #5   2. okt 2014 Hvor sidder den?

• #6   2. okt 2014 Den sidder i over indvendig kodeben

• #7   3. okt 2014 Jo mere øvet og prof en rytter er jo mindre bekymret er de for mus og har dyrlægen sagt god for hesten vil jer nu ikke være bekymret for det. Men hvis du er bekymret for hesten så lad den dog stå ,der er da gode heste nok der ikke fejler noget til en fornuftig pris.

• #8   3. okt 2014 Jeg er egentlig ikke så bekymret, men det er der så mange andre der er! Alle skal jo have en mening om tingene åbenbart smiley
    Og så ville jeg høre om andre havde heste som stadig fungerer trods en mus

• #9   3. okt 2014 Ville aldrig købe en hest med mus. Har kun oplevet, at det har givet problemer smiley

• #10   3. okt 2014 Min dreng er købt med 3 mus. Min dyrlæge har anbefalet, at vi fjerner dem, da de ikke sidder i en slimsæk og kan derved flytte sig og gøre skade - og så er jeg hys med hesten. Hehe.
    Han skal have dem fjernet i løbet af et par måneder. Han har voksepause så det haster ikke så meget...

• #11   3. okt 2014 Hippie: over 20 % af alle heste har mus. Jeg har aldrig hørt om en hest, der er blevet aflivet pga. Skader fra mus. Har du siden du kun kender til problemer med mus? Har du selv haft en hest med mus?

• #12   3. okt 2014 Ponylykken: lyt til din dyrlæge. Ignorer de andre. Folk er så utroligt kloge på alt.

• #13   3. okt 2014 Så længe den ikke har lavet skade nu, ville jeg bare få den fjernet .)
    Fik fjernet en my OCD på min 3 års (ikke det samme som mus), det sad udenfor kodeleddet og ganske ukompliceret forløb operationen, han var aldrig generet af det inden og kom sig perfekt og gik jagt uden problemer....

• #14   3. okt 2014 Trine N, var han meget nedsat i pris pga det så?
    Alligevel vildt at 20 procent af heste har det, vidste jeg slet ikke smiley
    Min mavefornemmelse omkring denne hest er bare rigtig, rigtig god!

• #15   3. okt 2014 Jamen hvis din mavefornemmelse er god, så synes jeg du skal gå efter den smiley

• #16   3. okt 2014 Ja jeg fik en pris på operationen som mit tilfælde vil være ca 17-18000. Så jeg fik en prisnedsættelse på operationen plus nye røntgenbilleder plus lidt for risikoen. Mener at vi fik en samlet prisnedsættelse på små 30000 kr.
    Du skal lige høre dit forsikringsselskab om de vil tage den uden betingelser. De kan udelukke det eller de ben, den har mus på og så kan det være svært at få dem til at godkende en anden skade på netop det ben. Mit forsikringsselskab Tryg tog min uden betingelser og de kan dermed aldrig bruge det ved anden skade på disse ben. Det skal også siges at hvis de har betingelser, vil disse bortfalde efter operation og rene røntgenbilleder.

• #17   3. okt 2014 Hvis du får en prisnedsættelse så gå efter den smiley Hvilken kategori er musen? Min hyps er kategori 2-3, hvilken er en risiko på op til 15% for gener. Jeg havde det på samme måde. Det var bare HESTEN for mig og så var jeg ligeglad med musene. Den næste hest man finder, har det måske også.., smiley

• #18   3. okt 2014 Vi har ,her i stalden ,haft få der har været i røntgen hos tidlige ejere,det er blevet påtalt, men køberne virker mere til at være intre.i en handels undersøgelse.(der har været tale om heste til under 50000 kr.og eksport.) Og der har da været afslag i prisen alm. handel, men ikke på grund af røntgen.

• #19   3. okt 2014 Hesten står til 20.000 kr pga musen. En anden åring fra samme avler står så til 150.000 kr! Avleren sagde til mig at man nogen steder kan få hesten forsikret op til 30.000 kr uden dyrlægeerklæring.

Mussen er øvre på indvendige kodeled på højre bagben. skal lige høre nærmere om hvilken kategori det er smiley

• #20   4. okt 2014 Kategorien fortæller dig, hvor stor betydning dyrlægen vurderer at musen vil have i fremtiden. Kategori 1 Ingen betydning. Kategori 4 kan den ikke forsikres. Det er ret vigtigt.

Kommentér på:
Erfaringer med hest med mus

Annonce