{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

Så har det gået et år.. {{forumTopicSubject}}

For et år siden koblet vi traileren til og kørte ned for at hænte en hest. Min nye baby, min første "store" hest: Especial Valentines. Han stod ikke særlig godt på transporten hjem, og havde trået sig da vi kom halvvejs :så, men etter en times kørsel kom vi oz hjem. Der var fint nok vær og jeg tog ham med på en ridetur sammen med niesen til staldejeren der red sin hest. Vi tog op i skoven hvor min nye hest var ganske så vild. Heldigvis havde jeg da haft et par ponyer der også kunne være vilde så det gik fint.
I dagene og ugerne som gik blev jeg mer kendt med min hyp. Efter bare nogle dager havde han fået nyt navn af mig: Ulf. Han havde blevet kaldet D-tox ved de gamle ejere, men det padset ikke og hørtes dessuden ud som et opvaskmiddel... Vi tog til træning ved gamle ejer en gang om ugen og det gik fremover. Hurtigt. Det gik vel knapt to uger før vi red vores første stævne. Det var godtnok kun 80cm og 1m, men det var da en begynnelse. Vi fik en clear round i 80cm og i 1m blev det en bom ned da jeg tabte en stigbøjle.. Han blev jo en helt anden hyp til stævner, totalt vild! Vi tog til stævne igen weekenden efter og der red vi 90cm og 1m. Min træner ville vel egentlig have at jeg red 110, men jeg var lidt nærvøs da en tidligere ejer skulle komme og kigge så jeg væntet lidt med 110. Vi fik en 0-runde i 90 og igen en bom i 1m.
Vi fortsatte med træningen og ca en måned efter jeg fik ham tog vi til dressurstævne for at ride en LB. Det havde han aldrig prøvet før, men klarede det flot. Vi fik ingen øvelser underkendt og fik et 8tal for bagovertrædningen smiley Vi fik 64%, to points fra pladcering.
Videre trænede vi både dressur og spring, men mest spring. Vi debuterede i 110 med en 4. plads i midten af mai og i midten af juni red vi vores første 120. Ingen af os havde prøvet at starte så højt før.
I slutten af juni tog vi en uge ned til min træner og trænede. Det var en hyggelig uge, og til sidst tog vi til landsstævne, vores første:) Det gik fint og vi endte op med at debutere i 125 i en juniorcup og vi fik poeng med hjem. Det var rigtig sejt! Senere i august debunerede vi 130 og det gik også fint. Alt i alt gik stævnene fint, selvom det kom nogle bomme af og til. En ting var sikkert: vi kom altid til mål!. Vi red også vores første LA dressur i august med 59% og blev pladceret i en LB.
I løbet af efteråret red vi flere landsstævner og havde det sjovt sammen herhjemme. I vores egen rideklub red vi et distriktsstævne hvor vi blev pladceret i alle 4 klasser vi red (men så var det også kun 110, men det gik ik højere..).
I november var det innendørs norgesmesterskab. Mit første NM, og Ulf's første NM. Min træner og jeg kørte ned på torsdagen og på fredagen var det vetcheck. Det gik fint. Så var der en opvarmningsklasse som også gik fint, kun en bom ned. Lørdag var der 1.avd af mesterskabet, her fik vi 3 bomme ned og lå som nr 47 af 80. Søndag var der 2.avd og vi fik desværre 4 bomme ned.. Totalt endte vi som nr 45 af 80. Alt i alt et godkendt recultat og god rutine at have med vidre.
Om vinteren var der ikke så mange stævner, men vi trænede stadig spring, selvom det nogle gange ble længe mellem hver gang. Dressuren trænte vi ikke så meget længre, da vi ikke rigtig havde tid til det. Alligevel blev vi klubmestre i dressur for juniore:)
I December var det et julespringstævne vi tog til. Der havde vi ikke redet springundervisning i 3 uger, vi havde faktisk ikke sprunget på 3 uger og de sidste to uger havde vi kun redet frem og tilbage på en vej da vores ridebane blev fjærnet i oktober og marken ikke var til at ride på i vinter. Alligevel tog vi til landsstævne og vi fik sprunget lidt om torsdagen før stævnet. Han var ret flink og om fredagen red vi 130. Jeg syntes han var rigtig underlig at ride på, men min træner mente han aldrig havde sprunget så godt før! Desværre fik vi alligevel to bomme ned fordi jeg pillede:( Om lørdagen red vi en 130 junior klasse hvor vi med to bomme (mig igen) blev nr 31 af 55. Han gik rigtig fint! Søndagen debuterede vi i GRAND PRIX for juniore. Vi kom til mål, men vi havde mange bomme ned da jeg tabte min stigbøjle tidligt og ik fik det på før jeg havde revet en trekombination ned plus et par andre hinder.. Men min hest var bare fantastisk!
Så blev det jul og vi fik stadig ikke trænet så meget pga sne på vejer og diverse andet, men vi red da på vores vej og kørte af og til op til ridecenteret og red i ridehal. I Januar fik han en mini ferie hvor vi bare skridtet tur og det tror jeg han var glad for, selvom det nok var en smule kedeligt...
Så var vi igang igen og nu kunne vi ride på marken for der var kommet sne:D
Første week i februar tog vi til stævne igen og vi sprang igen lidt om torsdagen når vi kom frem, eftersom vi ikke havde trænet i flere uger... Han sprang okaj, men stævnet gik ik så godt. Det var nok ik så smart at ikke træne hjemme. Jeg fik så min mor til at forstå det og efter det stævnet har hun været flinkere til at køre til træninger:) Ulf fik så komme ned til min træner en uge mens vi var på ferie;)
Vi har fået ride Arctic Equestrian Games hvor vi fik en 4.plads i opvarmningen og vi fik også en pladceringer i 120 her i marts.
Nu skal vi igen til landsstævne her til week og jeg håber han er ligeså flink som han var til træning forrige gang, for der sprang han SUPER:)
Det var lige lidt om mit år med Ulf... ved ik om i gider lese, men nu har jeg i hvertfald skrevet det:p
Tiril R

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så har det gået et år..
Kommentér på:
Så har det gået et år..

Annonce