Og så har man så prøvet det...... {{forumTopicSubject}}
Og en stor opfordring er - prøv noget nyt og anderledes med jeres hest, end det vanlige - jeg gnækkede af grin på dette kursus fra jeg kom til jeg gik.
F.... hvor er det svært at skyde med bue og pil til hest - og nøj hvor man synes man er en helt, den nye Robin Hood, når man rammer to målskiver efter hinanden i galop
Pinot var som vanlig den søde rare hest, som lagde ryg til løjerne - jeg tror også han syntes det var lidt sjovt, at der blev redet uden tøjler
Billedet har jeg fået fra en af bestyrelsen fra horseback archery foreningen, som var ude og tage billeder til deres hjemmeside - så det er hende som har valgt de artistiske farver på billedet - det ser da rent faktisk meget flot ud
Mvh Charlotte - som skal afsted igen til bueskydning, når der er kursus
dec 2007
Følger: 150 Følgere: 174 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 2.083
Får man egentligt undervisning I, at skyde med bue og pil på kurset først, eller kræver det at man kan skyde med bue og pil i forvejen?
Hvordan tilvænnes hestene det?
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.123
“Problemet” ligger i, at du jo skal trække din pil fra kigget og lægge på strengen samtidig med at du er i bevægelse - så du skal hurtig kunne trække pilene, mens du fra jorden af har god tid ifht. Så man har et specielt fingergreb om pilen.
Hestene tilvænnes ved at man står med dem fra jorden af. Lader dem se bue og pil, røre overalt på kroppen med bue og pil.....for ja du kommer til at tabe pile på den Og du sidder og flagre med en bue hen over nakken på dem, så de skal lige vænne sig til berøre og at den er op over hovedet på dem
Når de så er trygge ved det, så trækker du dem hen til målskiven og begynder at skyde pil helt tæt på målskiven, så de vænner sig til lyden af både strengen og pilen der rammer skiven. Så begynder man at trække hesten forbi, mens man skyder, og så begynder man til hest med at skridte hen, parade og skyd, skridt videre.....og så efterhånden trav og galop
Jeg var afsted fra kl 10 til 15 så det var et heldagskursus
Bor du i nærheden af Sakskøbing Klimagården, så er der stævne og DM den 13/9
Mvh Charlotte
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Ser rigtig godt ud.
Jeg har gået til almindelig bueskydning med den bagtanke at være klar til når jeg fandt et sted, hvor man kunne fra hest...
jan 2015
Rent faktisk sagde vores underviser, at de “foretrak” ikke trænede bueskytter, fordi det mystiske fingergreb de bruger/the thumb draw, ikke minder om gængs “trefinger” greb som alm bueskytter bruger
Men bare det at man har erfaring i at lægge pil på streng gør da, at man ikke lige som mig så min første pil dale til jorden - pinligt når man står stille på jorden og ikke kan finde ud af at balancerer bue og pil
Mvh Charlotte
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Der skal mere trækkraft på, end man tror, for at få pilen afsted.
Og hvis man er smidig skal man lige være OBS på overamens vinkel, ellers rammer strengen armen ved albueleddet...
jan 2015
Heldigvis er det jo bare overflade, og ikke en muskelskader, så det gør ikke rigtig ondt - ikke mere end en hestepige kan klare det uden problemer Men jeg skal have købt mig en armskinne før næste gang
Og så har min mand sjovt nok bedt mig om at gå med lange ærmer pt
Mvh Charlotte
jan 2012
Følger: 91 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 353 Svar: 2.875
jan 2015
Jeg red kursus ude på Horse park Djurs ved Allingåbro - så det er jo en spytklat fra Randers Jeg ved de planlægger flere kurser
Mvh Charlotte
jan 2008
Følger: 103 Følgere: 422 Heste: 13 Emner: 116 Svar: 1.345
jan 2015
Det fede er at hun har buer og pile, som man lejer - så man behøver sådan set bare at prøve at se om det er noget.
Det kunne jo være sjovt hvis vi har nogle stykker fra det midt-/østjyske som tog afsted sammen, så ryger prisen lidt ned
Mvh Charlotte
jan 2008
Følger: 103 Følgere: 422 Heste: 13 Emner: 116 Svar: 1.345
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
Ha-ha-ha-hahh, du skal bare sige “jeg gik ind i en dør” meget hurtigt, hvis nogen kigger på din arm •fnis•
Det lyder sindssygt sjovt - og sindssygt hårdt for armene
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Jeg havde nok tabt det hele.. Altså, bue, pil, mig selv og ikke mindst min værdighed, haha
sep 2013
Følger: 18 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 34
Men er der nogen som ved om man kan prøve det selvom man ikke har egen hest?
jan 2015
Farven er heldigvis forsvundet nu
Jeg skal nok lige forsøge at lægge et opslag op herinde, når jeg ser de kører et kursus igen
Og ja man kan i hvert fald ude på Horsepark Djurs leje heste, som er tilvænnet bueskydning, så man behøver ikke komme med sin egen hest
Mvh Charlotte
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 72 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.317
Var på ridelejr sidste år, og fik mig satme også en del blå mærker og hudafskrabninger. Havde prøvet det før, så der måtte pilles en masse nøkker af mig - men hesten var eksemplarisk
Og så har man så prøvet det......