Bider i bidet Bider i bidet
Har mig den her lækre 3,5 quater jeg lige har startet op i ridningen.
vi har dog lidt bid problemer. Han vil for det første gerne have alt i munden og Bide i det. det samme gælder bid. Han direkte bidder i det, det skærer virkelig i mit hoved at hører på det.
det er ikke bare gumleri, men han få simpelthen suet det op så han kan bide i det.
det gælder alle former for bid og størrelse jeg har prøvet på ham.
nogle der har passet (i mine øjne) nogle mindre og lidt større. både to og tredelte.
jeg har lige måtte sælge mit højt elskede Myler bid på 12,1 fordi han bed sådan i det. syntes egentlig størrelsen var god til ham, men brød mig ikke om at han bed i det. dette har dog været det eneste han ikke har direkte bidt i.
jeg låner på min venindes myler på 10,8 . det bider han ikke i, men smasker til gengæld under hele tiden når han har det på. det forstyrre ridningen fordi hans koncentration er et andet sted.
dog synes jeg det lige er en Bette anelse for småt.
nogen der har set dette før? I så fald, hvad var årsag?
Han har lige fået ordnet bisser for 4 uger siden og de er simpelthen så fine.
jeg tænker selv at han blot skal vænne sig til det, jeg vil rigtig gerne have ham over på myler biddet igen og have bestilt et nyt i rette størrelse.
Jeg bestiller her til aften et Bidfit fit, sådan så vi kan føle præcist. jeg er spændt på hans mål, for han burde passe str 12,5 ud fra dem jeg har prøvet.
råd og erfaring lyttes der til.
og så får i lige et billede fra vores 4. ride time i søndags
okt 2006
Følger: 78 Følgere: 99 Heste: 2 Emner: 60 Svar: 873
Hvis biddet ligger ind til "kinderne" skulle det gerne passe, men rigtig god idé med bitfit nu hvor du er i tvivl. Min welsh hoppe bruger 11,5 og hun er lidt grov i det, så det lyder ikke forkert at han kan "komme ned i" en 10,8
Udover det, så ville jeg finde et roligere bid, heste der prøver at "bevæge" biddet er ofte fordi de prøver at stabilisere det et sted, men mislykkes og derfor skaber det en masse uro.
okt 2006
Følger: 78 Følgere: 99 Heste: 2 Emner: 60 Svar: 873
sep 2007
Følger: 38 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 125 Svar: 455
Jeg tænker jeg lige skal studere det fra Danish guard, så snart jeg har målt med Bidfit. Tak fordi du deler din erfaring
Thomine: Det eneste jeg ikke har prøvet er udelt, udelukkende fordi vi ikke ligger inde med noget udelt i stalden.
Og ja, noget så simpelt som at sætte bidet ned, er prøvet. Så at det blot er det, er fuldstændigt udelukket. Har spændt op og ned en del gange. Som western rytter, har vi nærmere tendens til at hænge det for løst end for højt.
Jeg har forsøgt at komme til at mørke efter. Det er ikke helt nemt når det hele kører rundt derinde. Biddet rører ikke hans gane, hans tunge er fri, det jeg myler jeg havde før var med tungefrihed og her var samme problem med at det blev kørt rundt i munden på ham. Det bid vi bruger nu, ligger faktisk rigtig fint med plads til tunge og ligger godt på læberne, så at sige.
Men dette lille bid, er det lidt som om han suger det ind, således at ringende istedet kommer til at stritte ud.
Jeg tænker Danish guard eller Rockin Snaffle er et god bud lige nu.
aug 2015
Følger: 30 Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 108
sep 2007
nov 2010
Følger: 53 Følgere: 45 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 5
sep 2007
Men har løst en del om det og tænker om det kunne være en mulighed når jeg kender hans rigtige størrelse.
Bider i bidet