Hest stresser på fold ved indlukning {{forumTopicSubject}}
Min hest løber meget frem og tilbage ud på folden, når hestene begynder at blive lukket ind. Det er ikke særlig smart, nu hvor det er så glat og den i forvejen er i genoptræning for en skade i knæet, og helst ikke skulle rive op i denne eller pådrage sig nye skader.
I øjeblikket får hun Chillax som tilskud én gang dagligt. Dette produkt skulle i følge min dyrlæge hæve tærsklen for, hvornår en hest reagere ved en stressende hændelse. Dog står der på bøtten, at det kan gives i en periode med meget stress, her giver de et eksempel på flytning af hest. Derfor er jeg meget i tvivl om, om det er i orden at give hende det, de næste 3-4 måneder til vi er færdige med genoptræningen.
Det skal siges, at hun ikke har det helt store problem med at stå inde i boksen alene eller blive lukket ud sidst, men når de andre heste begynder at blive lukket ind, går hun helt bananas.
Kender i nogle produkter, man kunne give hende, så hun kan slappe mere af ved indluk, men så jeg stadig har en hest at ride på?
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.256
jun 2010
Følger: 31 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 86 Svar: 475
Problemer er, at det også kan ske, hvis 2 heste tages ind for at blive redet midt for dagen
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Alt jeg kan sige er at tag hende ind først! Snak med ejer af stedet om det, så får nok de andre besked på at hun er den første der skal ind.
Mvh TT
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.256
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
At løse det ville nok kræve at få de andre hesteejere med på det og de der lukker ind - og det ville kræve, at de ville bruge ekstra tid på træning under indluk af heste eller deres.
Og det er de færreste der vil gøre det.
Min stresser også lidt ved indluk - står og kaster/slår med hovedet, går rundt om sig selv. Det er der ikke så meget og gøre ved, det kan ske og er svært at forhindre.
maj 2006
Følger: 125 Følgere: 122 Heste: 12 Emner: 66 Svar: 1.714
Hest stresser på fold ved indlukning