{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.939 visninger | Oprettet:

Hesten stresser på folden.. {{forumTopicSubject}}

Åh, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved min søde hest.. Hun er lige blevet flyttet hen til et nyt sted for en uge siden og nu er hun begyndt at stresse når hun er på fold.. Har fået at vide hun nærmest bruger hele dagen på at gå/løbe frem og tilbage langs hegnet.. De andre heste på hendes fold går bare og græsser og hygger sig, men de snakker ikke med min hest, så hun går jo egentlig bare for sig selv..
Igår havde hun stresset så meget hun var fuldstændig skumsvedt da hun blev lukket ind..
I boksen virker hun ret rolig, står og gaber og står roligt, og det er også et super fint sted hun er kommet hen.. Hun er bare ikke glad for hendes fold smiley

Hvad ville I gøre? Give det en chance i noget tid, hun har trods alt kun været der lidt over en uge..

Ved ikke hvad jeg skal gøre, kan jo ikke lide at se hende sådan der, det ligner hende ikke smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten stresser på folden..
  • #1   5. jul 2011 Giv hende en uge til smiley nogen heste har svært ved at falde til.

• #2   5. jul 2011 Okay, så prøver jeg det..
    Hun burde jo ellers være glad, hun er kommet ud på en græsfold, før gik hun på jordfold.. hehe

• #3   5. jul 2011 Er der mulighed for hun kun kommer ud med èn hest-helst den hun står ved siden af i stalden?
    mvh merete

• #4   5. jul 2011 De har desværre ikke så mange folde at jeg tror det er muligt, min teori er lidt at de går tre på folden, og de to andre er blevet venner, så min har ikke nogen at gå med, ved ikke om det hjælper hvis der kommer en mere ind, så de er et lige antal?

• #5   5. jul 2011 Måske! Vi har gennem tiden haft flere "gæsteheste" og de helt unge+ældre har svært ved nyt. Nu går jeg ud fra de ikke fodres på folden-vi fik gamle Basse til at "flytte" ind ved at give dem wrap bunker på folden-han går kun med en-alligevel opførte han sig som "palle alene".
    Andre ting man kan hjælpe heste med er at fodre den nye først-så den bliver taget ind i rangsystemet fra vores side.
    Nuser var frygtelig-han brasede igennem hegnene og gik ind i sin boks bare han så skyggen af anden hest.Idag er han fast foldven med lille Ozzy.Det er svært at tvinge venskaber frem og jeg tror heste er mere følsomme end vi tror.
    Har du prøvet at gå rundt på folden når hun er ude og snakke med hende evt. tag imod hvis en af deandre kommer over?
    mvh merete
    forstår godt din bekymring.

• #6   5. jul 2011 føler med dig...

Da jeg fik Tarzan... kunne Molly ikek lide ham og hun ville ikke lad Kjeldsen snakker med ham så han var også rigtig alene...
    og overvejet meget vi skulle have en mere...

men der gik 3 uger så da Molly blev hestegal har de været bedste venner alle tre...

Når jeg tager Tarzan bliver de to andre lidt vilde og kalder...

• #7   5. jul 2011 Nej, jeg har ikke prøvet at gå ud på folden til hende, bare for at hygge.. Men det kunne være jeg skulle gøre det.. Det er jo hårdt at se ens søde og normalt rolige hest render lidt forvirret rundt ude på folden.. Men heldigvis er hun glad for at komme ind i hendes boks, der nyder hun den ro der er der smiley

• #8   5. jul 2011 Prøv evt at gå en tur med en anden fra gården, så hun kommer lidt i "nærkontakt" med en fra flokken, så kan det være at de bliver fold-buddies og hun så kan slappe lidt af smiley

• #9   5. jul 2011 Nogen gange hjælper det når vi blander os-det er som om hestene stiger lidt i anseelse når vi giver opmærksomhed til èn bestemt.
    Godt hun er rolig i stalden ellers ville det være hårdt for hende-de skal jo have ro til søvn og mad.
    Held og lykke-håber du kan hjælpe hende lidt på vej-førerhesten vil nok komme hen til dig på folden men fortræk din egen -kun overfladisk "dav" til de andre.
    mvh merete

• #10   5. jul 2011 @AM : det lyder også som en god ide smiley Tak smiley

Merete : Det må jeg prøve at gøre her senere idag smiley Tak smiley

• #11   5. jul 2011 Husk at give den hø og vand på folden, hvis den løber rundt ved leddet.

Mine er lige blevet flyttet, og den ene blev ved at løbe frem og tilbage. De fik vand, og hø, det hjalp lidt.

Kommentér på:
Hesten stresser på folden..

Annonce