{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Næsebånd stresser hesten
  • #2   16. feb 2012 hvem giver da en for stram grime på !

• #3   16. feb 2012 Har de ikke mere seriøse ting af gi sig til?

• #4   16. feb 2012 emma : hvad mener du da med det? Det er da super interessant forskning. Du kan måske godt lide hvis din hest bliver udsat for smerte og ubehag fordi der er nogen som ikke har undersøgt om det faktisk skader. Der skal sku ikke ses ned på nogen form for forskning!

• #5   16. feb 2012 Hvor løst er det så bedst at spænde næsebåndet?

• #6   16. feb 2012 Jeg mener bare at ridesporten bliver kørt op i så højt et felt, at man ikke ved hvordan man skal regagere mere! Der er intet der er naturligt nok for hesten, men stadigvæk klipper folk pelsen af deres heste og smider dækken på dem, selv de heste der slet ikke har brug for det. Synes bare at folk skal til at slappe af over hele konceptet "ridesport" ! - det kan selvfølgelig godt være næsebåndet for hesten til at stresse? Men hvad helvede gør alle de andre ting vi smider på vores heste så?

• #8   16. feb 2012 Enig med Emma.. De skulle så testet stresset når hesten fin en rytter på! Alt vi gør med hesten er unaturlig, og det giver dem en vis stress-faktor.. Har ingen tro på at en hest går fullstendig fri for stress om den slipper nesebåndet. De har forsåvidt kun 5 heste med i forskningen (af hvad jeg kan læse?!), og det har jeg ingen tiltro til.. Man kan sagtens finde 5 heste der ikke kan lide næsebånd, og forske på dem. Det er lidt den måden jeg føler Epona jobber på. De har nogen gode artikler og forskninger, men det bliver så meget farvet af hvad de selv synes, at det bliver lidt useriøst.

• #9   16. feb 2012 Okay jeg har nemlig bare altid brugt den der to-finger regl, men hvis hesten stresser så vil jeg da ikke gøre det frem over;D

• #11   16. feb 2012 Men der er jo forskel på om man sidder og pisker løs på sin hest om man sidder stille og roligt...

Om man sidder og saver frem og tilbage med biddet eller sidder med rolig hånd..

Om man har snøret hestens mule ind foran eller om der er plads til at den kan bevæge munden lidt..

At nogen folk så er ligeglade med det og synes det er ved at blive for meget - Tja... Det synes jeg ikke... Nogen ved det ikke, da man stadig praktisere at spænde næsebåndet ind, så der ihvertfald ikke kan komme nogen fingre ind..

• #12   16. feb 2012 Man maa nok snart heller ikke ride med sadel mere pga. gjorden...

Dette emne har vaeret oppe foer i oevrigt.

• #13   16. feb 2012 Men vil give Hege S ret med de 5 heste...
    Dog tror jeg ikke de finder nogen der, allerede har en dårlig erfaring med næsebånd...

• #14   16. feb 2012 Hmm lidt dumt sted at have fukus - der er så mange andre og meget alvorligere emner i ridesporten.. Hvad med alle de turist heste i udlandet, og rideskolehestene ?

Næsebånd er da det mindste problem :b

Kommentér på:
Næsebånd stresser hesten

Annonce