{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Plaget af mareridt... {{forumTopicSubject}}

Hej hestefolk

Jeg har altid haft meget livlige drømme, men mareridt har sjældent været i blandt dem. Husker et par stykker da jeg var mindre, men ellers ikke noget.

Men efter at jeg fandt ud af at min (eks)kæreste havde været mig utro i et år og så ham skride med en eller anden dulle, så er jeg begyndt at få nogle modbydelige drømme. Ikke fordi de nødvendigvis har noget med ham at gøre. Det er ting såsom at blive overfaldet, blive spærret inde og kvalt. Det har plaget mig i noget tid nu og jeg føler at jeg er ved at blive skør fordi det ødelægger min søvn.

Har snakket med mine venner omkring det og de har alle et bud på, hvorfor jeg pludselig har de her mareridt. Men uanset hvad er det jo ikke noget jeg kan gøre noget ved... smiley
Er der andre der har oplevet at få mareridt efter en eller ulykkelig hændelse man har været igennem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plaget af mareridt...
  • #2   2. nov 2016 Jeg var på et tidspunkt virkelig plaget af mareridts om zombier. Jeg vågnede op svedig og 'forpustet' midt om natten, og kunne ikke falde i søvn igen. Puha, det var ikke rart smiley

    Har også oplevet, da min gamle part Petsy døde, at jeg drømte om - på skift - at mine nære døde. Så det er ikke så underligt, at drømmene går den vej.


  • #3   2. nov 2016 Ork ja. Hver gang der sker noget møg i mit liv har jeg mareridt. Oftest i stil med dem du beskriver.

  • #4   2. nov 2016 Jeg er også enormt plaget, og har faktisk været det hver nat de sidste 15 måneder...
    Begyndte at blive behandlet rigtig dårligt af min eks (han styrede kort sagt mit liv), måtte ingenting, skulle hele tiden please ham, måtte ikke ses med mine venner og slet ikke drengevenner uden konstant overvågning.. Til sidst begyndte han at blive voldelig på en tur til London med min familie...
    Jeg valgte at gå fra ham, men her gik han totalt amok (han var psykisk syg - er han med stor sandsynlighed stadig...) - han begyndte at kime mig ned på min telefon og min mail - selvom jeg blokerede og blokerede, så ringede han bare med hemmeligt nr, fra et andet nummer eller en anden mail... Han sendte blomster til mig flere gange med beskeder, begyndte at udspørge mine veninder om hvor jeg var og hvornår, stod hver morgen ved busstoppestedet, når jeg kom i skole (var jeg der ikke til normal tid, så fik jeg opkald på min telefon 5-10 minutter efter, hvor han ca en time senere går forbi mig nede i byen, da jeg er på vej i skole - han kendte min rute..).. Han mødte op når jeg havde fri og rev fat i mig, nægtede at gå og overfaldt mig verbalt foran en veninde også... Det er bare en række ting...
    Han blev meldt til politiet, men de ville ikke gøre noget... Håbede det forsvandt da han flyttede til Bornholm (jeg bor på Fyn) omkring nytår, men nej... modtog stadig mange opkald dagligt... Han ringede og ringede hele nætter igennem og nogle dage over 50 gange - og jeg overdriver ikke!
    Var ikke i stand til noget som helst, turde ikke gå nede i byen osv... Det stod på i 8 måneder... på det tidspunkt havde jeg fået et godt forhold til hans bedste ven, som i sidste ende formåede at få det stoppet.

    Har ikke hørt fra ham siden midten af juni nu, og jeg kan endelig gå rundt i byen uden at være pisse bange for alt og alle.. men jeg lider stadig af mareridt smiley


  • #5   2. nov 2016 Det er meget rart at vide at man ikke er den eneste. Det kunne dog godt lyde som om, at det ikke er noget der 'går væk' lige med det samme... Suk. smiley

    TwinHors: Hold da op en masse du har været igennem! smiley Godt han i det mindste ikke kontakter dig mere. Forstår godt at du blev bange for sådan en som ham, især når politiet ikke ville gøre noget ved det.
    Jeg har slet ikke været i nærheden af sådan noget, men det er lidt det der svigt som hænger over mig. Kan bare ikke komme væk fra det.


  • #6   2. nov 2016 Det er jeg også enormt glad for smiley
    Det var da også bare totalt tarveligt gjort af din eks... Øv altså.. Kan godt forstå du føler dig svigtet!

    Håber dine mareridt snart stopper! smiley smiley


  • #7   2. nov 2016 Ja, han er en sørgelig stodder. smiley

    Men tak og i lige måde. smiley


  • #8   2. nov 2016 Mange tak smiley

  • #9   2. nov 2016 Jep, jeg har haft mareridt efter jeg mistede min far for godt 6 år siden. Det har ikke kun haft noget med tab at gøre, men også at jeg bliver jagtet, overfaldet, skal gemme mig, etc. etc.
    De har sikkert også været der før, men har helt sikkert eskaleret efterfølgende.

    Det jeg har luret er at det ofte har noget med følelser at gøre som jeg ikke vil forholde mig til i vågen tilstand.
    F.eks. har jeg været ekstremt bange for at miste min mand, hvilket betød og betyder at jeg har haft ekstremt livagtige mareridt om hvordan han dør. Jeg drømme med både billeder, lyde, følelser (også fysiske som at mærke at hans hud bliver kold og at hjertet holder op med at slå) og i realistiske omgivelser og hændelser.

    For mig har det hjulpet at finde ud af hvad det er min underbevidsthed vil "snakke" med mig om.
    Jeg har stadig perioder med mareridt, men de kommer normalt når jeg er stresset eller ked af andre ting og igen glemmer at forholde mig til hvordan jeg har det.

    Måske det også er tilfældet hos dig? Prøv eventuelt at skriv ned hvad de forskellige mareridt vækker af følelser hos dig, det kan være der er et mønster.


  • #10   2. nov 2016 Rynkedellen: Jeg tror du har ret. Føler jeg går rundt i et eller andet loop, hvor jeg er bevidst om hvad der er sket men bare ikke vil acceptere det.
    Mine venner mener at det kan være fordi at min 'tryghed' (som jeg havde i ham) er væk og at det er derfor min underbevisthed på en eller anden måde prøver at få mig til at forstå det. Selv er jeg rimelig forvirret over det. Synes mest at alt at det er skide irriterende.


  • #11   2. nov 2016 Jeg har altid været meget plaget af mareridt og rimelig tit også søvnparalyser, meget modbydeligt og klamt. Det hjælper nogen gange for mig at rykke min seng et andet sted hen i rummet, ligge mig omvendt af hvad jeg plejer, have lyset tændt, høre noget beroligende musik imens jeg falder i søvn. Men for alt i verden, HOLD DIG VÆK fra sovepiller, det er ikke en god løsning.

  • #12   2. nov 2016 Jeg ville nok tage en snak med psykolog eller psykiater om det. Det har hjulpet for mit vedkommende fordi jeg får åbnet op for en masse underbevidste problemer.

    Hvis du gør det kommer der til at være en periode hvor det bliver værre (er min erfaring), men efter det bliver det bedre. Lidt som om at man skal vende sig til at arbejde med problemerne. smiley


  • #13   2. nov 2016 Jeg er også selv enormt plaget af mareridt. Nok mest fordi jeg er lidt af en tryghedsnarkoman og jeg havde et virkelig slemt forhold med min ekskæreste.
    Men jeg har lært at leve med de modbydelige drømme. Jeg har dog læst, at betydningen af at blive jaget osv. er at der er nogle konfrontationer i din vågne tid, som du har svært ved at tage, eller ikke ved hvordan du skal få konfronteret.


  • #15   2. nov 2016 puha det lyder ikke sjovt smiley
    har ikke haft det helt sådan, men hver gang min pony har været "syg" altså halt og så lå hun også i boksen meget. der havde jeg også en masse marerit om hendes død. hvor hun enten lå i mine arme eller hvor jeg ikke kunne komme til hende. de overgår nok alle de marerit jeg nogle sinde har haft smiley


  • #16   2. nov 2016 Jeg tror det er meget almindeligt at gennemgå en periode med dårlig søvn og mareridt når der sker noget pludseligt og "voldsomt" eller man har mange bekymringer.

    Jeg har været meget plaget af mareridt siden jeg var teenager og blev syg.. Nogle nætter så voldsomt at jeg vågner og roder vildt rundt med arme og ben, samt er så desorienteret at jeg ikke kan se noget og ikke ved hvor jeg er, samt gentagende mareridt, mareridt der starter forfra, hvis jeg kan falde i søvn igen, søvnparalyser og generel søvnløshed.. Jeg er heldig hvis jeg har en rolig nattesøvn i en uge.. Når det er slemt er det næsten hver nat..


  • #17   3. nov 2016 Som de andre siger er det helt naturligt at man oplever det. Hvis det er meget voldsomt ville jeg snakke med en psykolog omkring det smiley

    Efter nogen traumatiske ting i mit liv døjede jeg også voldsomt med mareridt og stadig i en hvis grad her 5-6 år siden. Oftest gode drømme der pludseligt ændrer sig. Jeg vågner, er panisk, nogen gange kan jeg mærke adrenalinen der pumper i 5-10 minutter efter jeg er vågnet, hvilket nok er det værste.

    Du har lige været igennem en masse, så jeg tænker du har brug for at bearbejde en masse følelser, prøv at snak en masse med dem der er nær dig omkring det og dine følelser omkring det hele smiley


  • #18   3. nov 2016 Føler også at det hjælper lidt at tale om det/skrive ting ned når jeg føler mig ked af det.
    Men tror dog ikke at det er så slemt at jeg behøver psykolog - endnu i hvert fald. Det er meget de samme scenarier jeg oplever. Det sker bare nye steder hver gang. smiley


  • #19   3. nov 2016 Det er godt at høre, så er det måske vejen frem, at tale mere om det og få det ned på papir, så du får reflekteret over tingene. Forhåbentligt forstætter det ikke så længe endnu, og sikke en nar af en ekskæreste i øvrigt smiley

    I min verden er det en udbredt misforståelse at noget skal være "slemt" før man snakker med en psykolog smiley Det er utroligt befriende at snakke med en, som ingen relation har til en eller de ting man foretager sig i dagligdagen, men derimod har en masse kloge og uventede indvendinger smiley


  • #20   3. nov 2016 Ja det har du selvfølgelig ret i. smiley Men jeg har før i tiden prøvet at få psykologhjælp i forbindelse med noget andet og der virkede det som om at man skulle have selvmords tanker, før at lægerne gad at give en en henvisning. smiley

  • #21   3. nov 2016 Åh ja henvisninger er umulige at få fingrende i, jeg har altid selv kontaktet psykologen. Det er så selvfølgelig dyrere.. smiley

Kommentér på:
Plaget af mareridt...

Annonce