{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.009 visninger | Oprettet:

En hver heste ejers mareridt.. Sarcorider {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..
Er ved at gå ud af mig gode skind-- smiley

Jeg er den lykkelige ejer af Tabita en 13 årig skimmel holstener hoppe jeg har haft siden hun var 4.. hun var min konfirmationsgave og er min absolutte øjesten..

Men
Fra 2 år siden begyndte hun at udvikle sarcorider, hun har to en mellem forbenene og en lige i samlingen mellem kæbe og hals..
i starten virkede de ikke til at irritere hende men om sommeren spiser fluerne a dem og hun er virkelig plaget, i sommers gik hun med heldragt og det hjalp de har ikke rigtig udviklet sig det sidste halvår.
Jeg tog alligevel beslutningen at jeg vil have dem fjernet fordi de er grimme og den på halsen er begyndt at irritere hende så hun klør huld på den.. smiley

Jeg har undersøgt alle mulige behandlinger og er i sammenråd med dyrelægen nået frem til at prøve xterra salven, jeg har købt den og var egentlig klar til at begynde..

Men så kom jeg til at overveje det alle skriver med store væskende blødende sår...:( syndes virkelig ikke det lyder rart,
hun har nu kløet huld på den ene kan jeg smørre salven på alligevel??
Kunne det måske hjælpe at købe noget lokalt bedøvende salve at smøre på inden??
tænk hvis det bliver værre og hun ender med et kæmpe sår??
hun er i forvejen lidt reseveret ender det med jeg slet ikke kan komme til min ejen hest??

Åhh som sagt ja er ved at gå ud af mit gode skind håber nogle a jer har nogle kloge og beroligende svar.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En hver heste ejers mareridt.. Sarcorider
  • #2   28. okt 2011 min hest har sarcoider (:
    jeg gav hende en imunkur der hedder Equimun, og noget æblecidereddike i vandet, samt jeg har brugt krokodille olie på, og nogen af dem er væk, og den knude hunhavde er blevet helt vildt lille (:


  • #3   28. okt 2011 Dyrelægen vil ikke indstille til operation da den sidder hvor den sider de er nervøse for bevægeligheden af hovedet,..
    Hun har fået edike i vandet længe nu ved ikke om jeg kan se forskel men det kan jo aldrig skade..
    har prøvet alle husråd tror jeg
    Krokodilleolie
    te
    alverdens salver
    imun forsvars hjælp den fra equi, hyben osv..
    jeg har fået afvide a dyrelægen at sarcorider er en form for hudkræft?


  • #4   28. okt 2011 Prøv vegabom, det er fantastisk, jeg har selv brugt det til en, det skal bare smøres på hver dag smiley

  • #5   28. okt 2011 Maja S: Ja sarcoider er hudkræft, men den kan ikke sprede sig til indre organer.

  • #6   28. okt 2011 Min fik nogle grimme sår af det, min løsning blev, at nuldre den hver gang, jeg ude ved hesten. det yderste af den er jo død hud, så ved konstant at nuldre det døde hud af, med den med tiden meget mindre. min reagererede ikke med smerte tegn på man smøre den der cream på. men brug meget lidt og brug handsker.
    og ja gerne nu hvor der ikke er fluer. har dårlig erfaringer, med at operarer væk, da de så kommer igen. men kom noget helosan på, og fjern alt du kan fra dem. så som tiden går, så bliver de mindre held og lykke.


  • #7   28. okt 2011 jeg har haft gode resultater med xxtera, men jeg har også haft held med havsalt tandpasta(købes på nettet-google det) det er meget billigt og virker mere harmløst.
    Mvh bettina


  • #8   28. okt 2011 Min venindes unghest havde en som han fik opereret væk for 6 måneder siden, den er ikke kommet igen. Han har en lille en mere som er så lille og ikke genere så den fjerner de ikke lige nu.

  • #9   28. okt 2011 Jeg har behandlet min ponys sarcoide med xxtera.. Man kan næsten ikke se den mere, faktisk slet ikke nu når han har vinterpels i hovedet..

    Han har (7-9-13) ikke haft andre endnu smiley


  • #10   29. okt 2011 hmm tak for alle jeres svar..

    må heller prøve det:)


  • #11   3. nov 2011 Nu har jeg jo så smurt den i 4 dage.. syndes ikke jeg kan se den store forskel. den er blevet hård, sort og hun er holdt med at klø i den så ind til videre går det okay.. passer dette med de opservationer i har lavet???

    Hun er jo selvfølgelig også kun ovre 1 behandlingsperiode så forventer ingen mirakler:)


Kommentér på:
En hver heste ejers mareridt.. Sarcorider

Annonce