{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.413 visninger | Oprettet:

Hvor meget falder en vare i værdi? {{forumTopicSubject}}

Hvor meget falder en vare i værdi, når den har forladt butikken - men aldrig er blevet brugt?

Fx. hvis vi snakker et underlag, gamacher, jakke osv.

Er det 50% af nypris, 20% af nypris eller? Hvad synes du er rimeligt, når du byder på en vare, der aldrig har været brugt - eller hvad har du som sælger, som smertegrænse?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget falder en vare i værdi?
  • #1   31. okt 2016 Som køber brænder jeg inde med varen, hvis jeg køber noget nyt, ubrugt som enten
    ikke passer i størrelse,
    ikke har de lovede produkt egenskaber alligevel eller
    bare går i stykker eller har en skjult fejl ved køb.

Derfor betaler jeg kun halvdelen eller mindre ift ny pris på en vare, fra en butik i nærområdet hvor jeg kan
    bytte hvis jeg skifter mening og ikke vil have varen eller
    jeg kan få en erstatning eller pengene tilbage, hvis det ikke har de lovede egenskaber eller bare går i stykker
    - nåja, og så kan jeg prøve varen i en fysisk butik og slipper for at slås med postDanmark!

Jeg er ked af det, kære brugtsælgere, men jeg giver halv pris af nyt og nedefter... Ellers får jeg mere ud af at finde den perfekte vare og få fuld service i min stambutik

• #2   31. okt 2016 Jeg synes jeg har hørt og læst gentagne gange at man siger 50% af varens nypris når varen har forladt butikken..

meen jeg vil altså sige det kommer an på rigtig meget, er det inden for butikkens byttegaranti (hvis butikken har en) og man har kvittering så skal man tæt på nypris, er det en vare der har noget garanti og man har kvittering og tingen bar aldrig er brugt så vil jeg sige en 20%

men det er svært kommer rigtig meget an på hvad det er..
    små ting som f.eks. elastikker til sikkerhedsstigbøjler, jamen dem kan man jo købe til en 10kr i butikkerne så ja der vil jeg max give 5kr når det har forladt butikken..
    hvor i mod sådan noget som RBH kan man jo altid få langt tættere på nyprisen osv..

så ja det kommer an på hvad det er man sælger kvittering, hvor længe der er gået, garanti osv..

• #3   31. okt 2016 Hvis varen er inde for byttegaranti, hvorfor skulle ejer ikke bare bytte varen for fuld returpris?
    Jeg vil mistænke noget er galt med påstanden, hvis nogen prøver at sælge med påstand om bytte bevis til lavere end byttet pris...

• #4   31. okt 2016 Det kommer helt an på varen ? vil jeg sige.
    Nogle ting kan næsten blive mere værd end de var i butikken ? Nogle ting er samleobjekter og hvis de er udgået , kan de ofte holde nypris ja nogen gange endda overstige nypris hvis der sidder samlere derude som lige mangler denne vare.
    Hvis varen er helt ny ( på den måde at det aldrig har været brugt) ville jeg da helt sikkert gerne købe til 50% under nypris ? Men jeg ville da ikke forvente sælger ville sælge til den pris ? Men igen det kommer helt an på varen ? om det er kvalitet eller noget billigt fremstillet i Østen ??

• #5   31. okt 2016 Jeg har fx et underlag, det er stadig pakket ind, men jeg har smidt kvitteringen ind. Eller en halsedisse, købt som aldrig brugt ( og ser slet heller ikke brugt ud ), men jeg får den heller aldrig brugt.

Og jeg har faktisk mange andre ting, jeg aldrig har brugt eller kun prøvet på - men som jeg ikke længere har kvittering på, derfor ingen ombytning.

Så for en glemsom en som mig, der ikke har orden så kan jeg let være uden kvitteringer - også får jeg altså liiiidt arrrrgh når det er 50% på ting der aldrig er brugt.

• #6   31. okt 2016 altså det kommer meget an på tingen, men personligt giver jeg også kun omkring halv pris af hvad de står til i butikken smiley der er jo ikke garanti på det man køber ved private, så der skal også være nogle penge at spare for at jeg har lyst smiley
    men jeg er også en af de nærige mennesker der faktisk kun køber brugt eller på udsalg smiley

• #7   31. okt 2016 Jeg hørte engang et ordsprog af en meget klog dame engang smiley
    If it is not 50% off, it ain't on sale smiley
    Og det følger jeg meget i dag. smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #8   1. nov 2016 man plejer vidst at sige 20% ca.

men nogen ging falder en større procentdel af nypris end andet. smiley

• #9   1. nov 2016 Udbuddet af brugte ting i dag er bare kanon stort, og det påvirker prisen. Så der er ret et stort prisfald lige så snart en vare har forladt forretningen.

• #10   1. nov 2016 En vares værdi falder med 20% når den forlader butikken, er tale måden.
    Men ved nogen vare tror jeg faldet er endnu større.

Jeg ville nok sætte prisen til de ca 20% under nypris også være åben over for realistiske bud.

• #12   1. nov 2016 lisette: jeg har som sådan heller ikke noget imod at betale mere end 50% af nypris, men når man nu nemt kan finde tingene i den prisklasse har jeg jo ikke lyst til at give mere smiley når man kommer med bud har folk jo også ret til at sige nej

og der er jo tit butikker der kører med omkring 20% i rabat, og der er stadig garanti på smiley så derfor vil jeg stadig gerne længere ned når jeg handler med private smiley

• #14   1. nov 2016 der har jeg været heldig flere gange smiley det tager lidt tid når str og det hele skal passe, men jeg har både fundet rbh (har faktisk lige købt en helt ny rbh hut med prismærke og det hele på til 100 kr og helt nyt rbh underlag til 250 kr) jeg har også fundet flere hs bid og amigo dækner smiley ellers ville jeg aldrig have haft råd til alt det der er i mit sadelrum smiley
    og gymnastik og ridesport har lige haft det helt nye rbh ude til minus 20% smiley

• #16   1. nov 2016 nu er det jo ikke en diskussion om hvad man køber, min pointe er bare at man kan få meget nyt til billige penge, og at det var grunden til at jeg ikke ville give så meget ved private smiley du skrev bare at du ikke så nye ting være nede i den prisklasse, hvor jeg bare kom med nogle ting jeg havde fundet, så forstår ikke du går sådan i forsvar smiley jeg er sådan set ligeglad med hvilke ting du køber og til hvilken pris, men jeg påpeger bare at min erfaring er at man kan få mange ting billigt hvis man har lyst til at kigge efter det smiley

• #17   1. nov 2016 Butikkerne kommer jo også nogle gange årligt med min. 50% på udstyr.. Så medmindre man SKAL have det nyeste nye ,kan man faktisk købe nogle dyre mærker til billige penge smiley Og jeg vil hellere købe til 50% i butikken med garanti, end hos private smiley men jeg vegrer mig ikke for at købe ved private som jeg "kender" eller hvor jeg kan hente varen selv.. Er dog meget skeptisk til at handle med ukendte hvor varen skal sendes..

Mvh TT

• #19   1. nov 2016
    Rideudstyrs butikker er desværre elendige til at holde tilbud - butikker som Horze og Hooks især, Tika er heller ikke mega billigt.

Der synes jeg faktisk de mindre butikker er billigere.

Jeg foretrækker at købe brugt, køber kun nyt hvis det er noget specielt ( fx mit pink dækken ) eller hvis der er en røvfuld tilbud på.

• #21   1. nov 2016
    I størelse XS eller XL ja ;o).
    Og udvalget i butikkerne - i hvert fald på Fyn, mht tilbud er elendigt, blev slemt skuffet da der blev reklameret med tilbud.

20% er i min verden heller ingenting - hvis man ved hvad der gives i indkøbspris i detailbutikker vs. hvad det sælges for, så er foreskellen stor.

Men sådan er det og være tilbudsjæger ;o). Jeg har et sååå lækkert dækken fra schockemöhle sports liggende, aldrig om jeg havde købt det, hvis ikke det var for 50% - i en normalt dyr butik, hvor der ikke rigtigt var andre gode tilbud :b

• #22   1. nov 2016 Må jeg spørge om noget?

Er jeg den eneste, som også prutter om prisen i almindelige butikker?
    Jeg får 20% af listeprisen i spejdersport, hooks og hvor jeg ellers handler - ved simpelthen at spørge pænt, om det er muligt at prutte om prisen.

Jeg er overrasket over, at folk vil betale tilsvarende priser, når de køber af private, uden bytterettigheder eller andet. Fifty fifty til mig, ved brugt køb...

• #23   1. nov 2016
    Hvis jeg køber flere ting eller en større dyr ting og evt. en mindre ting eller to kan jeg godt finde på det. Men hvis jeg bare køber en enkelt ting så nej.
    Men jeg oplever ikke at det er noget butikkerne er særligt modtagelige over for.

Har arbejdet i blomsterbutik og aldrig om man ville blive set særligt venligt på, hvis man forsøgte og prutte om prisen.

• #24   1. nov 2016 Jeg har svært ved at sige hvor mange % man skal skrælle af nypris, for det første kommer det an på hvad det er og derud over hvor stor forskel på udbud og efterspørgsel der er. Har man en ting, ny som er lidt ekseptionel, så kan man sagtens tage over 50%
    Har man til gengæld en meget normal ting, der er mange til salg af, så skal man nok ikke forvente over de 50%.

Til gengæld synes jeg at priserne på brugte, beskidte, hullede ting ligger mega højt (de ting jeg har kigget på, vel at mærke)
    Og så snart det hedder et eller andet, så koster en brugt genstand over 50%
    Hvordan kan en NY vare så skulle koste under?
    Just thinking .... smiley

• #25   2. nov 2016 Krikken:
    Eksempel:
    Jeg var nede i friluftsbutikkerne og se efter "isolerende mellemlag" til når man rider ude i vinterkulden.
    Jeg fandt det som jeg skal bruge til at dække mine behov her og nu. Men jeg fandt også merino ski undertøj, også i luksusmærke, som vil være velegnet til at holde mig varm når jeg er ude med hest, hund eller begynder at jage. Tjek! Det skulle jeg ellers ud at lede efter en anden dag.
    Jeg kunne have nøjet med en trøje eller to, men endte med at vælge en ekstra tyk fleeze jakke som nyt foer til ridejakke, tre standard merino ski undertrøjer og en luksus trøje.
    Jeg gav 2100 kr i stedet for ca 2900 kr og slipper for at bruge en eftermiddag senere på at lede efter ting, som jeg skal bruge senere på sæsonen.

Jeg er så priviligeret, at jeg kan tillade mig at købe stort ind, og så er jeg god til at tale med folk... Så jeg vil ikke spare noget ved at købe brugt til 20% under stangpris...

• #27   2. nov 2016 He he Lisette.
    Hos Sportsmaster gør vi det og får altid et godt tilbud smiley

Mvh TT

• #29   2. nov 2016 Men Lisette?
    Jeg gør det da alle steder?

Okey, ikke hvis man betjenes af en kassedame m/k, jeg gør det kun hvor betjeningen består af ekspedienter - det er meningsløst at spørge, hvis den du spørger ikke har magt til at reagere på spørgsmålet.
    Og jeg gør det kun hvis indkøbet har en smule størrelse.
    Men ellers, jeps. Spørg, og du får et svar. Ofte rigtig brugbart.

• #31   2. nov 2016 Det er lidt svært at forklare..

Jeg tror at kropssproget har meget at sige.
    Mit kropssprog siger, at det er et naturligt spørgsmål.
    Ligesom at kunden føler sig sej og godt tilpas ved en god handel skal den pruttende kunde også tilbyde sælgeren oplevelsen af en god handel.
    Ved at insinuere at jeg egentlig kun kom efter x, men gerne køber langt mere hvis prisen er rigtig.. Kan ekspedienten bagefter fortælle, at han har lavet en skide god handel, lokket en kunde til at købe et væsentligt mersalg OG nu har lavet en gavmild handel som fastholder en god kunde som stamkunde, så hun ikke går hos konkurrenten, fordi man bare var en sej og dygtig ekspedient som dækkede ALLE kundens behov i en arbejdsgang - jamen, så er det jo sjovt at give rabat til mig!
    Så, mit smalltalk og kropssprog skal gerne understøtte at ekspedienten får en god oplevelse, for så giver de mig det afslag jeg vil have...

• #33   2. nov 2016 Jeg blev dog udmanøvret i formiddags. Måske?

Jeg har en afspadseringsdag. Startede med at gå en lang tur. Gik en omvej tilbage, så jeg kom forbi min yndlings tøjbutik. Manglede lige et par jeans.
    "nå Helene, jeg giver dig lige 100 kr rabat", vipsi vapsi vupsi var det tastet ind, buksen pakket i posen og hunden havde indkøbsposen i gabet. Der manglede kun dankortet.
    Var det udmanøvring, så man ikke kan prutte om prisen, eller bare hurtig service?

Det var dygtig hund, for hun bar varen hjem.

profilbillede
  • #34   2. nov 2016 Ikke andet end adfærdsterapeutiske og psykologiske metoder smiley

Mvh TT der godt kan bruge det i arbejdet.. Men ikke privat.

• #35   2. nov 2016 Helene - tror de har lært den efterhånden smiley

Mvh TT

• #36   2. nov 2016 Lisette..
    Den går ikke hos butikker, der anvender timelønnede kasseassistenter uden indflydelse som del af deres koncept. Det er meningsløst at spørge folk, som ikke kan svare det du har ønske om at høre.
    H&M kan man fx ikke.
    Internet handel kan man heller ikke, der er den personlige interaktion det ikke.

Men i enhver butik hvor ekspedienten er værdsat nok til at butiksejerne har ansat faglært personale kan man gøre det. Alt fra Faraos Cigarer på Strøget, den lokale tøjbutik, spejdersport, hooks, petworld, you name it.

• #37   2. nov 2016 TT, Denny er en god købmand, der bare sælger tøj.

• #39   2. nov 2016 Lisette, folk kender mig meget hurtigt ved navn, fordi jeg er udadvendt. smiley

Det er min udadvendthed og nysgerrige gåpåmod som gør det.

• #41   2. nov 2016 Lisette, du har sikkert ret, men jeg har kun prøvet en gang at gøre en ekspedient fornærmet ved at spørge, og det var i Seattle, staten Washington.

• #42   2. nov 2016 Det var mere dig #34 var beregnet til, ikke ekspedienten smiley

Mvh TT

• #43   2. nov 2016 Ja. Teori virker når det bliver brugt?

• #44   2. nov 2016 Det kommer jo an på om teorien er valibel... smiley
    Men Joooh ret tit smiley

Mvh TT

• #45   2. nov 2016 Var i genbrugsbiksen i dag, faldt over disse bukser til min datter.

Helt nye, alle mærker sad der på endnu incl. prismærke på 320 kr og dem gav jeg så 25 kr for, med den "garanti" at jeg kunne bytte dem til noget andet, hvis de ikke passede, der kunne min nordjyske sparsommelig ( læs: total nærighed ) finde noget at udsætte.

Der er godt nok penge at spare hvis man er lidt vågen og heldig smiley

profilbillede
Kommentér på:
Hvor meget falder en vare i værdi?

Annonce