{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Falder forover {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg købte en ny hest for tre måneder siden.

Allerede til at starte med, følte jeg, at jeg faldt forover, men hesten gik meget under lod og meget på forparten, hvilket jeg tænkte, var årsagen..

Dette er nu ved at være rettet til, så hesten nu går, som hun skal - lidt foran bid og i fin balance..

Men jeg er bestemt ikke i ordentlig balance og føler hele tiden, at jeg er ved at vælte forover..

Nu tænker jeg derfor, hvad det så kan skyldes? Har ikke tidligere haft problemer med min opstilling..

Jeg føler, at jeg vælter forover hele tiden og skal bruge uforholdsmæssigt mange kræfter på at blive tilbage og holde mine schenkler fremme, hvor de skal være.

Jeg har en Isabell Werth.

Måske rider jeg med lige lovligt korte bøjler, men når jeg gør dem længere, synes jeg, det er helt skidt...

Sadlen skulle passe min mås ok og også hesten..

Har I nogle ideer, eller forslag til, hvad jeg skal gøre? Og hvad jeg skal prøve?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Falder forover
  • #2   1. feb 2011 Tak for svar..

Jeg er bestemt heller ikke sikker på, at det ikke bare er min opstilling, den er gal med..
    Jeg er meget lydhør over for forslag til, hvad jeg kan gøre.. Det, jeg undrer mig over, er at jeg skal bruge så meget energi hele tiden på ikke at falde forover.. Hvis jeg bare sidder afslappet i sadlen, tipper jeg lidt frem.. Og det kan ikke være godt for hverken mig eller hest..

Og nej, det kan sagtens være, at sadlen ikke er god for min ny hest..

Men når bomvidde, tyngdepunkt m.m. er godkendt af to sadelmagere, ja så ved jeg ikke, hvad det kan være ellers.. andet end at det måske kunne have noget at gøre med sadelpuderne, stigbøjlelængden eller andet..

Har pt prøvet at tage de flytbare knæpuder ud.. Men tror ikke, det gør den store forskel..

• #4   1. feb 2011 Det kan være sadlen - hvis din hest fx. er overbygget bagtil, kan du nemt mærke det som rytter - og så skal sadlen tilpasses derefter. smiley

Kommentér på:
Falder forover

Annonce