{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

Når tankerne kører, mens man ikke rider... {{forumTopicSubject}}

Åh ja, det kan godt være at det bliver et lidt langt emne det her, og jeg ved egentlig ikke helt hvor jeg vil hen... Måske jeg bare gerne vil høre et "Du kan godt klare det, Sandra!", ellers så kom gerne med jeres egne tanker omkring det og gerne egne oplevelser om det forskellige! smiley

I sommers fik jeg føl og arbejde på et stutteri, hvor jeg så selvfølgelig skulle have mine dyr med. Alt var godt bla bla, indtil en dag jeg falder af en af træningshestene. BOM, mit job er ødelagt og bliver nødt til at tage hjem efter at have så voldsomme nakkesmerter at jeg ikke længere kunne arbejde. Fair nok, men GUD HVOR VAR DET TRÆLS! og jeg var så ked af det...

Så kom jeg hjem i starten af aug og ja jeg sidder stadig her... Uden nogen som helst indtægt, og lever af min opsparing (sygt træls!). Leder self efter et andet job, men det er godt nok svært når man ikke er uddannet noget som helst....

Og som sagt har jeg fået føl og ja han kan jo så fravænnes til december. Hoppen har jeg ikke redet siden... Maj tror jeg... OG JEG SAVNER DET. Det værste er bare at jeg er så sygt stædig. Jeg har planlagt at jeg vil vente med at starte hoppen op igen til at jeg har råd til det. Altså, at jeg har råd til at starte hende ORDENTLIGT op og føllet er fravænnet, for så er alt bare nemmere. Når jeg skal ride hoppen igen, skal hun have sko på, tjekkes igennem, jeg skal have nyt udstyr, for alt det gamle er stort set solgt... Og det kræver jo penge alt sammen... Jeg satser på virkelig at kickstarte vores stævnesæson sommeren 2017 og vil virkelig bare gøre mine forudsætninger for at vi får den bedste start!

Jeg kan bare mærke at jeg psykisk mangler det, men at min krop også har forandret sig så meget efter jeg ikke har redet længe. Jeg er så stiv og øm, og alting er bare øv.. Og der er lang tid til december, og det er jo ikke engang sikkert jeg har job til den tid??? smiley

En anden ting er, at min nakke er i bedring! Jeg kan stadig godt få lidt smerter engang i mellem, men så doper jeg mig med lidt piller smiley Men jeg er bare så bange for at det kommer til at påvirke min ridning... Jeg ved jo ikke om jeg får ondt af at ride...

Er der andre der er eller har været så frustreret som mig? Og er så stædig som mig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når tankerne kører, mens man ikke rider...
  • #1   29. okt 2016 Jeg er/har været lige så frustreret som dig Sanner.. Stod uden indtægt siden vi blev studenter i sommers, ind til jeg belsuttede mig for at starte uddannelse igen på trods af planlagt sabbatår. Det er det bedste jeg har gjort for mig selv :3. Men træningen med hestene, den står bare stille.. jeg har ingen motivation :(.

  • #2   29. okt 2016 Sacha - Øv hvor træls, Sacha! Men det er da godt at du har din uddannelse at du er glad for! Jeg har heldigvis også min hvalp jeg er utrolig glad for og bruger tid på, men det er nogen gange svært at se positivt på det hele! Man elsker jo sine kære firbenede smiley

  • #3   29. okt 2016 Det er mega træls, især fordi målet var at Tinka var 100% styrbar inden 2017, men med ingen motivation og en lille frygt for at blive kastet af igen, så er det fandme svært. Men vi har da fået taget hul på at gå ture igen, uden at jeg er bange nu!!

    Men ja, det kan sgu være svært at se positivt på det hele nogen gange :(. Jeg får stort set intet udbetalt her på mandag og jeg skylder mine forældre + min mormor penge, som jeg ikke kan betale tilbage før om noget tid... og jeg hader virkelig at skylde penge, føler mig så... Lille, som en der ikke kan forsøge mig selv eller hestene...-.-


  • #4   29. okt 2016 Åh ja, den frygt dér, det er sgu noget af det sværeste... Jeg håber at du får styr på det hele igen! Og du er godt på vej! Får du SU eller er det elevløn?

  • #5   29. okt 2016 Det er det virkelig. Gik 5 måneder med angst for at gå med Tinka.. Det er heldigvis væk nu!! Så mangler jeg bare når det er på ryggen af hende. Og ja, jeg kommer helt sikkert over det. Jeg er pisse sej og finder altid en løsning! smiley

    Jeg får SU lige nu, og starter så på elevløn når jeg skal starte på hovedforløbet :). Desværre får jeg kun 922kr i SU eftersom jeg er hjemmeboende og under 21..


  • #6   29. okt 2016 Efter 6 år har jeg stadig mine ar og sår på sjælen. smiley siden min ulykke måtte jeg desværre selv tag det hårde vælg og sælge min traver for to år siden- da både min kontant hjælp ikke var nok og jeg ikke selv kunne klare mere i hverdagen med min hest som var et utrolig svært vælg smiley

  • #8   29. okt 2016 Sacha - Ja du skal nok komme igennem det, du er sej!!! Hold da op, det er ikke mange penge du får nu, nej smiley Åh, det bliver godt for dig at komme på elevløn!!

    Hikke - Det lyder godt nok hårdt, hvor træls for dig. Jeg håber og tror nu ikke at det går så vidt for mig. Jeg håber at du er ok nu smiley

    Maja - Selvfølgelig må du det! Og jeg vil også gerne fortælle dig det i en pb, vil helst ikke skabe nogle misforståelser. Men hvordan kan det være at du vil vide det? smiley


  • #9   29. okt 2016 Jaa jeg er :D. Og jeg er helt sikker på du også finder ud af en løsning og kommer godt igennem det hele!
    Jeg skal nå at møde vuffi og følle inden jeg rejser!!

    Nope. Og har en enkelt vagt på arbejdet, det er heller ikke meget da jeg blev nødt til at melde syg sidst - netop på grund af faldet fra Tinka.
    Kan lige med nød og næppe holde den kørende...-.-
    Ja det bliver godt!


  • #10   29. okt 2016 Du kan jo alternativt melde dig ledig på jobcenteret og få kontanthjælp indtil du finder et job, eller prøve at finde en uddannelse du har lyst til smiley

  • #11   29. okt 2016 Altså tror vi alle oplever et punkt hvor det hele bare er svært, og ikke går som planlagt. Disse tider skal man igennem, og så videre..
    Jeg har så en del overskud/for meget overskud til min basse, og jeg er så glad for at bruge min tid efter skolen med ham i stalden men ridningen mangler jeg også lige pt. Vi venter på toplag til ridebanen, og det regner en del, hvilket er lidt svært at øve trailer træning med ham, hvis bare han ville gå i trailer uden problemer, ville jeg gerne ride ham 3-4 gange i ugen i hal.. - Men det simpelthen så svært at få ham med.. smiley


  • #13   29. okt 2016 selvfølgelig skal det nok løse sig! En midlertidig løsning som netto eller afløser på plejehjem, bosted mm? Og måske behøver du heler ikke det helt store vilde udstyr for at gå i gang med bare at skridte lidt, bare for psykens skyld? smiley

    Men jeg kender det! jeg har ingen hest selv, og derfor ikke de samme udgifter! Men jeg har også store begræsninger i min ridning, forfangenhed, halthed der ikke bliver taget alvorligt, tydeligt ondt i ryg mm. Men dyrlægen/smed/behandler koster jo. Jeg har eks. selv måtte købe sadel, til en "skide" part, behandlinger nægter jeg dog at betale, og må derfor også fremadrettet se i øjnene, at jeg ikke kommer på ryggen af "min" ellers lovende ridehest smiley


  • #14   29. okt 2016 Åh ja, har part på en super skøn, dejlig og nem ældre herrer.
    Jeg er jo så kommet på efterskole her i år og det er bare så hårdt at være væk fra ham.
    Han er udljeningshest, så det er for det meste mig der passer ham når jeg er hjemme i weekenderne. I hverdagene hygger han bare i løsdriften eller en ridetur i ny og næ.
    Problemet er bare at han har gigt og benene har det ikke for godt mere.
    Der er overvejet om jeg evt kunne få ham med på skole eller om det er ved at være farvel.
    Han har bare så meget livsglæde og elsker at komme på hyggeture og blive nusset om, så på den måde er han ikke træt af livet og havde hans ben ikke været så slemme, så havde vi spurtet derud af endnu.
    Der er overvejet noget Glukosamin, men pengene er bare ikke lige til det og vi er ikke engang sikker på det hjælper ham smiley

    Samtidig har jeg en anden part som jeg bare ikke kan tage mig sammen til at tage ud til og det er så ærgerligt, for jeg havde planlagt at se om der evt var et stævne i nærheden om lørdagen vi kunne deltage i ??

    Og ja, hestene på efterskolen er ikke ligefrem fantastiske....

    (Lige et dejligt billede fra i dag af min dreng)


    profilbillede
  • #15   29. okt 2016 oooorh altså... Er nok lige så frustreret som dig lige fortiden...
    Dette år har bare været noget lort på hestefronten, desværre...
    Først troede at jeg havde fundet mig en skøn låne hest som jeg kunne komme og ud og starte lidt på og det hele var bare fantastisk, så gik det ellers ned at bakke, da ejer tog hesten hjem...
    Allerede der gik jeg rundt og overvejede om at jeg skulle holde en pause eller forsætte...
    Valgte dog at forsætte, så jeg fandt en ny låne hest med en super ejer, som nu desværre også tager hesten hjem da han ikke har råd, det er en ærlig sag.
    Men der er bare en hel masse små ting der helt pludselig dukker op, som gør at jeg virkelig tvivler på at forsætte med alt det på hestefronten... Heste mennesker tænker sig desværre bare slet ikke om nogen gange eller de tænker i hvert fald kun på sig selv....
    Så lige nu hælder jeg rigtig meget til at holde en kort pause og så bare tage nogen små hygge ture på min træners hest, men det er bare overhovedet ikke det samme, da der lidt mangler lidt motivation, da jeg endelig havde fundet noget jeg glædet mig virkelig meget til, nemlig at komme lidt ud på stævnepladserne..... smiley smiley


  • #16   29. okt 2016 Hej sandra!
    Sikke dog nogle trælse frustrationer du sidder med! Og sikke noget øv fis med at du faldt af i sommers! Jeg er glad for du er ovenpå igen!

    Jeg kom selv hjem fra Island for tre uger siden, og jeg sidder også i samme situation med hvor det der med at sende og aflevere jobansøgninger alle mulige steder ikke rigtigt giver pote.. Men jeg har høje håb om at butikkerne bliver desperate over julesæsonens travlhed og at telefonerne en dag vil ringe. smiley
    Søger du bestemte typer job? Jeg har selv måtte indse at der ikke er noget der hedder at være kræsen når man som dig og mig er ufaglært.. >.<

    En anden ting jeg tænker at på den fysiske front skal du da bare igang med at styrketræne lidt! smiley Få gang i rygmusklerne igen! Du kunne jo ogsås starte useriøst op med Dimma og tag en uskyldig lille skridttur uden sadel i rabatten eller på ridebanen i ny og næ, eller tag hende og Herkules med på en gåtur!


  • #17   30. okt 2016 Tusind tak for alle jeres respons - det er dejligt at vide at man ikke er helt alene med alle de frustrationer og tanker smiley

    Maria - Ja, vi må krydse fingre for at nogle søger juleassistance! smiley
    Altså jeg kigger på alt hvad der er, men det er begrænset hvad jeg kan søge, især fordi at de fleste leder efter folk med erfaring inden for et eller andet, og det har jeg bare ikke noget af for det meste. Jeg er dog ret bestemt over hvad jeg ikke vil og det har bare noget at gøre med hvad jeg psykisk ikke kan klare. Feks. et job som telefonsælger (er prøvet, dur ikke) og et job som handicaphjælper (er dog ikke prøvet, men kan ikke det der med personligpleje, ved jeg).
    Så på den måde er jeg kræsen smiley

    Det er bare at hvis jeg starter op på Dimma nu, så bliver det useriøst lalle i 2-3 måneder og det har jeg bare ikke lyst til. Når jeg skal i gang, vil jeg virkelig gerne i gang. Jeg tror jeg bliver endnu mere frustreret hvis jeg 'ødelægger' min plan med hende nu smiley Jeg træner lidt med Herkules af hvad jeg kan! Små ting, såsom at rense hove og stå og blive striglet. Han er bare så nem, det er kedeligt XD


Kommentér på:
Når tankerne kører, mens man ikke rider...

Annonce