En forfærdelig men sand historie...... {{forumTopicSubject}}
Mig og min veninde red en tur som sædvanligt d. 18 september 2006. Jeg red på min pony Willi og min veninde red på vores fælles part Lille Klaus. Willi er en islænderblanding, mens Klaus er shetlænderblanding,.. Begge rigtig dejlige,.. Vi red tur op til en bakke der hedder Møllebakken, og vi mødtes med en af vores veninder. Vi galoperede rundt og om kap. Jeg husker det så tydeligt... Vores veninde sad og så på sin kæreste spille fodbold og så besluttede vi at ride op af bakken. Vi så at Klaus begyndte at svede langs manen. Da vi nåede op på bakken kiggede vi lidt rundt over hele byen, Lidt efter da vi ville ride ned igen, hoppede vi af, da det var for stejlt at ride ned af. Men det nåede vi ikke for Klaus lagde sig bare ned men saddel på.. han var VIRKELIG GENNEMBLØDT af sved! det var HELT vildt.. fra top til hov. Vi prøvede at få sadlen af ham og det lykkedes til sidst. Men vi kunne se at Lille Klaus ikke havde det godt. Han så og pustede og lukkede øjnene.. Det så ud som om han ville lægge sig selv i graven! Men Mig og min veninde gav ikk op og skubbede og massede for at få Shetlænederen op at stå. GAL det var svært! Vi fik så kaldt på vores veninde der sad og så fodbold. Hun kom hurtigt og mens jeg tog Willi og trak ned af bakken, tog Stine (med kæresten) Klaus og Maria (Klaus' anden part) tog hans sadel.. Vi anede ikke hvad vi skulle gøre så vi hældte lidt vand ud over ham. Da jeeeg ville ringe til mine forældre så de kunne komme, var der noget galt med min mobil så den IKKE kunne ringe! Typisk lige i nogen situationer hvor den er nødvenig! Min veninde sagde at hun ikke måtte/kunne ringe så jeg lånte en anden.. Da mine forældre kom trak vi hjem med hestene. Klaus gik opgivende med hovedet mod jorden.. Vi ringede efetr en dyrelæge og da vi var ca 200 meter fra stalden agde klaus sig. han ville ikk mere. og dyrlægen sagde at han skulle i trailer hjem! det var et MEGET kritisk nyreslag... Hjemme blev hestene sat i boks og Willi anede ikk hvad han skulle gøre når hans bedste ven havde et så forfærdeligt!
Næste morgen tog min mor og jeg ud og kiggede til dem, men....
KLAUS VAR IKKE OVERLEVET NATTEN OG WILLI STOD ALENE I STALDEN MED EN DØD PONY VED SIDEN! ENDDA SIN BEDSTE VEN!! Jeg kunne bare IKKE FATTE DET! jeg græd og græd og græd! Hele dagen!!!! da jeg skrev det til maria troede hun ikke på det, men da vi så senere tog ud på gården for at kigge, var Willi den ENESTE hest på gården.. eller den eneste levende.. Klaus lå på gårdspladsen med en blå presenning over!
hvis jeg skulle have skrivet hele historien om ham, ville det fulde MEGET ! så her fik i en meget kort version..
Jeg håber at i kan forstå hvor dårligt jeg har det, selvom det er så længe siden nu! græder næsten hver nat. jeg KAN ikke komme over det! klaus var den ENESTE ENE!
MANGE knus kram og godbidder til LILLE KLAUS fra mig!
I
U FOREVER!
tak fordi i ville læse dette... det gør mig gladere...
jun 2005
Følger: 221 Følgere: 213 Heste: 7 Emner: 117 Svar: 1.431
Meget medfølelse til dig. Håber du snart komemr over det.
<b>R.I.P Lille Klaus.
mar 2006
Følger: 124 Følgere: 125 Heste: 3 Emner: 803 Svar: 5.473
R.I.P Lille Klaus!
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 5
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 37 Heste: 1 Emner: 288 Svar: 2.004
jan 2007
Følger: 38 Følgere: 31 Heste: 7 Emner: 49 Svar: 696
R.I.P Lille Klaus
mar 2007