355 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Jeg var glad igår, men tudede tirsdag Jeg var glad igår, men tudede tirsdag

søndag da jeg var til stævne i aars, gik det mod al forventning mega godt.. var SÅ stolt og glad..

tirsdag til spring undervisning gik det hele galt... jeg tudede hele timen,. og turde pludselig kun springe 50 (og jeg plejer at springe en meter)... jeg er pludselig begyndt at være meget nervøs i min spring underviseres selskab.... og han får mig til at føle mig som en meget dårlig rytter... men det er jo nok ikke med vilje..

da jeg havde sprunget, LIDT. spurgte han om han måtte prøve hende, og jeg sagde ja (selvom jeg ville sige nej)...

og så red han hende bare ret flot, og jeg tudede endnu mere.. og ville sælge hende.. fordi jeg følte mig som sådan en elendig rytter....

igår var jeg så ude ved vivian på stutteri chrevi.. og hun spurgte mig hvorfpr det var så længe siden jeg havde været der ude og ride med isabella..

så jeg tig hende der ud, det kunne jo kun gå bedre end tirsdag...

vivian gav isabella "elastikken" på, så der var helt ro over isabella. og hun brugte ryggen rigtigt osv.. og så fik jeg ellers undervisning til den store guldmedalje.. og for første gang i meget lang tid var jeg stolt af mig selv-...

jeg kan jo normalt IKKE sidde ned i trav,, men igår var det faktisk nemmere for mig at sidde ned, i stedet for letridning... fordi den elastik fik isabella til at slappe så meget af...

jeg sad ned 15 minutter tror jeg...

bagefter sagde vivian til mig, at jeg er meget bedre til at ride end jeg selv lige tror, og end andre får mig til at tro..

og hun forbød mig at lade andre ride isabella....

glæder mig så meget til at komme ud og få undervisning igen i morgen...

overvejer seriøst at konvertere til dressur rytter smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg var glad igår, men tudede tirsdag
  • #1   29. mar 2007 jeg skulle bare lige ud med det smiley

• #2   29. mar 2007 Er elastikken, det jeg tror det er?

• #3   29. mar 2007 ja det er en elastik chambon...

men vivian har lavet en "opfindelse".. så den bliver ikke brugt som den "skal"..

det sidder ikke og trækker i nakken osv osv...

kan ikke helt forklare hvad hun har gjort ved den... men hun har i hvertfald klippet den i stykker og sat nogle dimser på...

den er virkelig kanon, og får virkelig hesten til at slappe af, uden at rykke i minden eller noget...

• #4   29. mar 2007 Javel ja..

Men ellers godt, at høre at du blev glad igen.. ;o)

• #5   29. mar 2007 Godt at det gik godt til sidst.

- Men jeg mener stadig at man ikke skal tvinge en hest ned, men ride den ned så den går korrekt. Elastikken vil aldrig kunne få hesten til at gå korrekt, ligemeget hvad. jeg har aldrig set en hest med det på som gik korrekt.

• #6   29. mar 2007
    Kine Bloch .
    nu vil jeg ikke have en debat igang om elastikker...

men de fleste bruger den ved at sætte den fra nakken, til biden og til gjorden.,,

i mot hovede er det også helt forkert.. og er lige til at give hesten underhals..

men sådan som vivian har lavet den, så går hesten fuldstændig afslappet, og korrekt...

hun træner alle sine heste med dem på... lige fra start, fordi den er så blid.. og hun har heste som er med til championater osv....

• #7   29. mar 2007 Jeg er stadig imod det? Jeg mener stadig at man skal RIDE sine heste korrekte, fremfor at bruge elastikker osv på dem.
    Jeg er ligeglad med om hun har heste der går championater osv. Det gør det ikke mere korrekt at bruge.

• #8   29. mar 2007 Det lyder da dejligt smiley
    Super at i lige fandt en metode, der kunne få jer til at arbejde godt sammen smiley

• #9   29. mar 2007 Tillykke, eller hvad man nu siger..:)..Er da dejligt..
    Godt i fandt noget der kunne bruges :)..

• #10   29. mar 2007 det var da godt..

kine bloch.
    LÆS hun vil ikke have det her til at blive en debat, opret dog en debat om den hvis du vil diskutere

• #11   29. mar 2007
    Kine Bloch .

det er så DIN mening... hver sin mening, og hver sin metode....

hvis min hest går USTYRLIGT med sit hovede, er det umuligt for mig at få undervisning i korrekt ridning og korrekt brug af hjælperne. DERFOR bruger vi elastik for at få isabella til at slappe af og hvile i sig selv..

med tiden lære jeg jo også at ride hesten ned uden hjælp..

men når man har været skovturs rytter hele sit liv, indtil for under et år siden.. så aner jeg ikke hvordan man rider hesten ned...

Jeg er ret lige glad med om folk synes om elastikken eller ej.. for det virker for mig smiley

• #12   29. mar 2007 Okay, jeg synes ærligt talt at du skulle holde ved din springunderviser, hvis du føler dig utryg.

Og en anden grund er også at man skal stole på sin underviser, og undervisren skal også have lov til at ride ens hest, hvor man virkelig gerne vil have at han får lov. nærmest en selfølge. Hvis man ikke har lyst til at ens rideunderviser rider på ens ehst, så synes ejg man skal holde.

det føre alligevel ingen vejne.

Nu er det ikke fordi at min underviser rider på min hest, men hvis han spurgte så ville ejg self sige ja, da han/hun er bedre til at ride end mig, og at jeg stoler så meget på dem at det kun vil gøre godt at underviseren rider på hesten..

Kommentér på:
Jeg var glad igår, men tudede tirsdag

Annonce