2.243 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

Sjove kommentar under ridning Sjove kommentar under ridning

Skal vi lige tage en omgang med sjove kommentar fra underviseren igen? smiley

Mine kommer her:
"Ret dig op eller du får en pind i ryggen!"
"Kig op"... 2 min efter "Kig op, du finder ingen lopper på hende!" 1 min efter "Du skal ikke kigge ned når jeg kigger på dig"

Årh og sådan fortsatte vi resten af timen smiley
Må jeg høre jeres?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sjove kommentar under ridning
  • #1   2. aug 2016 Jeg havde en periode den sjoveste underviser! Jeg kan desværre ikke huske så mange konkrete ting, som han sagde, men jeg havde det i hvert fald sjovt smiley

Det eneste der rigtig sidder fast, er, at han altid råbte: "Ja, du må godt smile!!!", når man fik gjort noget, der fungerede smiley

• #2   2. aug 2016 Hahaha, jeg griner for meget, fordi jeg rider en traver, og får de sygeste grineflip når hun traver, for kan slet ikke sidde fast smiley

• #3   2. aug 2016 kan huske en underviser jeg havde for mange år siden han sagde altid armene ind til kroppen du er ikk en kylling. og hjalp det ikk kaldte han en en kylling hvergang man glemte det.

• #4   2. aug 2016 til klub mesterskab på en hest jeg ikke havde redet længe (en hest der går under navnet Speedy, og navnet passer bestemt på en springbane, og til stævne, og så lige begge dele sammen... puuh) min underviser stod som hjælper på banen, har videoerne på min profil "bare hold ved Malene" "bare hold ved" "hold ved malene" de kommentar var det eneste jeg hørte i alle 3 runder XD

• #5   2. aug 2016 Min ridelærer kunne ikke/glemte nogen gange forskellen på min søster og jeg. Så det blev altid til:
    "Og så laver du et galopanspring ind over midten I... Aid... Amanda!"

• #7   2. aug 2016 Jeg har fået mange sjove kommentarer fra min ridelærer, men kan ikke huske dem alle xD Men nogle af dem er blandt andet;
    "Farten ned Emilia!" Så sætter jeg farten ned og så råber han; "Han er ikke en ræserpony Ponyfræser" xD
    Og så var der engang, det var dog ikke til mig, hvor jeg skridtede af sammen med en der skulle arbejde i ridetimen efter, og jeg snakkede med ham mens vi skridtede, og så sagde min ridelærer til ham; "Du skal ikke blive distraheret igen," (og han hentydede selvfølgelig til at han og jeg snakkede sammen xD)

• #8   2. aug 2016 Fik altid "hænderne! Du køre ikke motercykel!"
    Og som altid "fremad! Hun går i stå!" Ja det var jo sådan hun gik xD
    der var kun et tempo ellers løb hun bare smiley
    Nu på min nye hest og med ny Ridelære er det normalt "bare spark til ham. Han kan ikke løbe nogle steder." Hehe jaaa måske ikke de sjoveste men xD

• #9   2. aug 2016 Jeg havde engang en vane med konstant at klikke med tungen, da jeg vil have mere fremdrift. Tror hesten blev ret døv over for mine lyde haha smiley min ridelære sagde altid noget i retning af: "Så skyd dog den papegøje!" xD

• #10   2. aug 2016 Dine arme skal være som vandslanger
    Kig op, det umuligt at tælle hestens man hår

• #11   2. aug 2016 Min gamle ridelærer sagde altid ret dig op og bene tilbage du ligner en som sidder og skider =D =D

• #12   2. aug 2016 Den bedste er min søn kommet med, da han skridtede min fjoller af efter dagens træning. og de fik INGEN fartbøder: "mor jeg tror den er ved at købe tør for benzin" smiley

• #13   2. aug 2016 havde engang en ridelære der pludselig råbte fra den anden ende af ridehallen, "BRUG NU DEN RØV SELVOM JEG GODT VED DU IKKE HAR RET MEGET"
    hvor den lige kom fra ved jeg ikke, for sådan sagde hun normalt aldrig..

en anden ridelære sagde altid frem med brysterne, når han ville have os til at rette os op og ikke sidde og slaske

• #14   2. aug 2016 Min underviser truer ikke med pinden, det sker uden advarsel...

profilbillede
  • #15   2. aug 2016 det med pinen har jeg også prøvet det var heller ikke en trussel puha. eller sedler ved knæene hihi de så opfindsomme

• #16   2. aug 2016 Hvis min basse bliver en hoppebold, så råber min underviser vredt: "Rid frem, iieeyy Sandor, rid freeeeem!!". Og når han så svarer frem og stopper fjolleriet, siger hun: ".....Og så er vi gode venner igen!" (Ment som at jeg skal sidde stille igen) - det lyder ret morsomt, så der bliver altid trukket på smilebåndet smiley

• Kamilla
    Kamilla Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 23 Følgere: 18 Svar: 41
    #17   2. aug 2016 Min ridelærer sagde engang "du ligner en frø" fordi jeg havde for korte stigebøjler på det tidspunkt smiley

• #18   2. aug 2016 Min ridelærer sagde også altid:
    "Ind med de chaplin-fødder" fordi jeg, pga. min gigt, stritter ud af med fødderne smiley

• #20   2. aug 2016 Min gamle ridelærer havde ret mange gode:
    Når mine hænder faldt i vandret: "Hænderne på højkant, vi er jo ikke bøøsse, vel?"
    Når jeg klikkede med tungen: "Hold så op med det smasken!"
    Når hesten tog 2 skridt ml. trav og parade: "Hvordan vil du nogensinde turde ride den ud i trafikken, når du ikke kan stoppe den - hvad nu hvis der pludselig var en vej?!"

En dag jeg varmede op inden undervisning, kom han ind i hallen og spurgte hvordan jeg syntes det gik. Jeg svarede noget i retning af "nogenlunde". Han respons: "Sig mig!? Bliver du NOGEN-SINDE begejstret!!?"

Og han havde en stemme der mindede om når man slår på tomme olietønder - selvom han stod i den modsatte ende af hallen, var man aldrig i tvivl om hvad han sagde ;D

• #21   2. aug 2016 Min underviser siger altid : kig op, hesten skifter ikke farve mens du rider.

griner af det hver gang smiley

• #22   2. aug 2016 Tag albuerne ind til kroppen ellers putter vi penge sedler imellem albuerne og kroppen. Hvis de falder ned for jeg dem(underviser) og hvis de bliver "siddende" får du dem smiley

• #23   2. aug 2016 Årh jeg får sikkert os snart en pind i ryggen smiley

Hun har os engang råbt "brug de muskler du ikke har!" Jamen tak for påmindelsen! smiley

• #24   3. aug 2016 Træææææææk vejret. Den holder ikke op med at bukke bare fordi du bliver blå i hovedet.

• #25   3. aug 2016 På rideskolen, hvor hestene jo hørte de samme kommandoer dag ud og ind, brugte vi parrér, når vi skulle stoppe... Nogle gange kom den så i en anden version: " paaaaarkering er forbudt smiley ", og så stoppede alle hestene, men det måtte de jo netop ikke smiley

En stor rød, lidt doven hest hed Manka, den fik ofte kommentaren "Hvem ka'? Manka!" - ligesom Bilkareklamerne.

"Vend fødderne, Chaplin!"

Der var mange flere guldkorn, som jeg desværre har glemt i årenes løb smiley

• #26   3. aug 2016 Min hoppe havde engang et halmstrå i halen, min underviser piller det ud og siger: "ja nu er vi jo ikke overtroiske, meen vi kender jo Flicka" smiley

• #27   3. aug 2016 Jeg har sikkert hørt mange, men en har hængt ved og det er når ridelæren brøler : RET DIG OP, DU SIDDER SOM EN SÆK KARTOFLER smiley

• #28   3. aug 2016 Jeg har dælme os hørt mange igennem tiden :D.
    Jeg fik springundervisning af 'verdens bedste' i mine øjne:) min tidligere basse var 175 cm og jeg havde en tendens til at kigge ned på springet. Han taklede det således ; efter en Springserie :stop lige. -parade. Prøv lige at hop af engang . Tjek lige skoene . Var der noget?, nej godt så ,så lad hver med at kigge ned:D.
    Jeg har det på video :'D

En anden dressur underviser råbte nede fra den anden ende af ridehuset : kan du så sætte dig om på fi**en smiley fordi jeg faldt lidt sammen i ryggen .

Og under et springstævne filmede min tidligere veninde en LB hest hvor jeg red. Dommeren sidder så og spørger om jeg ikke snart skal smide vesten ,vi var i december,(18 år ud med vest) og han sad og rettede mig under turen :).

• #29   3. aug 2016 Har fået mange men får tit 'hænderne på højkant ellers får du to glas saftevand i dem' og kan huske at jeg tit fik 'hesten forsvinder ikke du behøves ikke holde øje med den' når jeg kiggede for meget ned

• #30   3. aug 2016 "Tryk på speederen og drej på rettet, så kører vognene!"
    En klassisk kommentar fra ham der underviste børn/begyndere. Den kom sådan en gang i mellem smiley Han kom egentlig med mange gode, men jeg kan da slet ikke huske dem alle. Han er generelt meget pædagogisk og god til børn. Da jeg var helt begynder, så red vi jo ofte lidt på række. Så fik ponyerne en rolle og skulle gå i en bestemt rækkefølge: Først kom lokomotivet der trak læsset, så en kulvogn (sort pony), en postvogn (rød pony), osv. smiley

Min sidste underviser sagde "Du skal være sød i hånden", eller venlig eller noget i den retning. Det tog lige et par gange før den fes ind på lystavlen hos os og vi forstod den.

Jeg har haft en underviser der engang begyndte at grine af mig og sagde "Jeg synes det er så sjovt når du bliver sur på hestene, for du skælder ud og truer dem, men du gør aldrig noget" - og ja, når jeg bliver sur, så snakker jeg venligt til dem mens jeg truer med at stege dem, grille dem og spise dem! Det er ingen tom trussel, for hest smager fint smiley

• #31   3. aug 2016 Kan efterhånden ikke huske vildt mange ting, men kan da et par stykker smiley

"Hænderne op! Du må finde en fyr til at tage dig på lårene"

Og da jeg startede til dressurundervisning i min ponytid blev jeg en dag bedt om at lave en kontra-travers. Jeg må have lignet et spørgsmålstegn for han forklarede ret hurtigt at nå ja, en kontra travers er jo så bare en travers den modsatte vej - hvorefter han så også lige måtte forklare hvad en travers var, pinligt smiley

Sprang engang en ung pony som havde tildens til at stoppe i hjørnet. Der blev så stilt en pige i hjørnet som skulle hjælpe med at lære ponyen at man altså ikke skulle holde pauser midt i det hele. Da jeg var på vej mod et spring på langsiden bliver der råbt "REJS DIG OP!!!" og få sekunder efter igen og jeg tænker "okay.. let sæde, dårlig ide" men gør hvad der bliver sagt. Fandt så ud af efter springet at det var pigen i hjørnet der havde sat sig på en skammel.... smiley Det blev der grint meget af...

• #34   3. aug 2016 Min gamle underviser har engang sagt "kig op! Der er ingen der stjæler hesten" :b

• #35   3. aug 2016 ''Husk at trække vejret'' fordi at jeg var og så så koncentreret ud, haha smiley Tilskuerne grinte også da der var en som nærmest besvimede fordi hun glemte at trække vejret haha

• #36   3. aug 2016 "Louise! Han ser trist ud, kram ham lige med benene!" XD

• #37   3. aug 2016 Skuldrene skal helt ned i sadlen, når jeg skulle rette mig op
    Du skal havde mere bly i føderne, da de godt kan være lidt flyvske.
    Du skal holde fast i den tønde, når benene skulle mere ind til hesten.

• #38   3. aug 2016 "Hvad laver fødderne igen helt derinde i bøjlerne?!"
    Mig: "Jamen jeg kan jo forhelvede ikke sidde stille" (færdig af grin)"
    Underviser: "Så skal vi snart på stranden og jorde, så skal du nok lære at sidde stille hvis du ikke vil falde af... hun løber kun 65 km/t

Kiggede bare på hende, ret bleg i ansigtet og svarede "Jeg tager babyen!" (hendes hest) smiley

• #39   3. aug 2016 "you may not believe it but the horse has a brain. It is peanut-size, but it is in there somewhere. So stop calling your horse stupid"

"What is that fat-dyr"

"no, no, no STOP. You got a bad rhythm" hvorefter jeg springer resten af banen på 16 spring smiley

Og så flækkede han af grin da jeg faldt af en dag smiley

• #40   3. aug 2016 Til springundervisning en gang, stoppede hesten lige foran forhindringen, jeg fløj ud over hovedet på den, slog en saltormotale i luften og landede på benene med fronten mod hesten og tøjlerne i hånden. Min underviser kigger lidt sært på mig og siger. "Tænk, jeg tror du glemte hesten, men ellers så det da smukt ud"

• #41   3. aug 2016 Den eneste jeg lige kan huske er min underviser der altid har sagt mit navn som kaylie så på et tidspunkt besluttede hun sigfor at lære det rigtige

Så det blev til "kay-KAILIE!" XD

• #42   3. aug 2016 Uh kom lige i tanke om en mere

Første gang jeg var til dhe red jeg et dressurprogram på min venindes hest og det gik egentlig ganske udmærket men da jeg så var færdig kom folk hen til mig og spurgte mig hvorfor jeg var så sur og lignede en der ville dræbe hesten

Fandt ud af jeg åbenbart har et meget surt koncentreret ansigt xD

• #43   4. aug 2016 Min underviser sagde engang: "Ja! - og så læn dig tilbage, læn dig tilbage som en symaskine" ... vi flækkede ALLE af grin haha smiley

• #44   4. aug 2016 Har samme problem Kaillie. Jeg ligner også en vred tyr, når jeg koncentrerer mig xD

• #45   4. aug 2016 Dengang jeg i sin tid red på min lille frække 3'er pony, havde min daværende underviser nogle lidt pudsige betegnelser for hestens hoved F.eks.:
    "Den skal ikke gå helt deroppe med æblekassen"(æblekassen=hoved, åbenbart)
    Og hvis hun hostede:
    "Nå, nu har den nok lige fået noget i emhætten" smiley
    Samme underviser sagde også engang, at hvis man var dygtig nok til at ride, så kunne man "få en damecykel til at gå Grand Prix" smiley

På samme pony, da jeg engang skulle have springundervisning, var jeg ved at gå i chok over en lille lodret på 70 cm, som jeg syntes var for høj. Efter megen overtagelse sprang vi den dog alligevel, og efterfølgende sagde min underviser helt nøgternt til mig: "Nå. Bløder du?" Jeg svarede jo så nej. "Så tager du den lige én gang til" smiley

Har også engang fået at vide at jeg lignede en kænguru, fordi mine arme åbenbart var for strakte og samtidigt hoppede op og ned, når jeg red nedsidning smiley

• #46   4. aug 2016 Var til springstævne for et par år siden med min pony. Hun stopper op inde på banen, kigger rundt og vrinsker. "Hold kæft din odder og kom i omdrejninger!" Kom det så fra mim dengang springunderviser :b. Har det på en af videoerne her på HG, hehe.

• #47   4. aug 2016 Jeg var til stævne, og sagde kærligt til min pony, "kom så tykke" (han var IKKE undervægtigt), hvortil en pige i nærheden siger. "Hør, den hest hedder Tykke "

Ellers var det almineliget at høre på springbanen, "gi den lidt gummestøvle" Når benene skulle bruges.

• #48   4. aug 2016 Good one Sassie, good one smiley

• #50   7. aug 2016 "Sig flødeboller hvis du mister balancen"
    Mig 5 minutter efter "flødeboller.. Flødeboller.. flødeboller!!"

• #51   29. dec 2017 "Brug nu de muskler du ikke har - jamen dem har jeg ikke - nej netop derfor skal du bruge dem så kommer de"

"Jaaah du behøver ikke kigge på hesten jeg er sikker på du stadig sidder på den og skulle du pludselig gøre det modsatte skal jeg nok sige til"

"Så forsatan så Crosskøren på ridebanen" - det sædvanlige problem med armene ( er gammel cross køre)

"Ret dig op selv min mor sidder mere ret end dig " den kom 2 gange 3. var det pinden."

"Du kan slappe af når du bliver gammel"

"Hvaaaa? Hvorfor fanden ligger du der og trimler rundt? skulle vi ikke ride?"

og MANGE flere

• #52   29. dec 2017 årh fik os ofte den der med "brug de muskler du ikke har" Jesper ??

• #53   29. dec 2017 "show the boobies Chaplin!" (nedsunket ryg og andefødder) ??

• #54   29. dec 2017 åhhh ja kom dog først efter jeg havde holdt pause

Kommentér på:
Sjove kommentar under ridning

Annonce