{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.362 visninger | Oprettet:

Pris på ponyer {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!
Da jeg desværre starter i gymnasiet efter sommerferien og falder for aldersgrænsen ved nytår, går der ikke så forfærdeligt længe, før de to ponyer jeg rider, skal sælges. Synes dog det er næsten umuligt at finde ud af, hvilket prisleje man skal sætte dem til salg i.. Og er der nogen, som ved hvordan markedet for salg af kat 1 ponyer er for tiden?
Skriver lige lidt facts om begge ponyerne, så håber der er nogen af jer som har et bud på, hvad de er værd.

Den første er en 11 årig Connemara vallak på 144 cm (færdigmålt uden sko) med rødt pas.
Han kan rides af alle og tilpasser sig rytteren, men skal dog "holdes ved lige" af rutineret rytter.
Kan alle ponyøvelser og springer nemt 130 cm. Er sød på tur, sammen med andre og alene.
Har gået 65,1% i LA6 og 64,5% i PRI til c-stævne og gået fejlfri LA* (95 cm). Har vundet utallige dressurklasser i alt fra LC3-LA5, har gået op til 76% flere gange. Bliver dog primært brugt til militarystævner, hvor han også har vundet en hel del. Mangler en kvalifikation for at blive B-pony, og har bla deltaget ved hold DM 2016.
Springer alt fyld, og stopper næsten aldrig. Er lynhurtig i omspring.
Er blevet redet og sprunget i cordeo uden problemer.

Den anden er en 8 årig blandingspony (Welsh cob, Welsh og Araber) på 143 cm uden sko (syner større, da han er ret kraftig).
Blev først tilredet som 6 års og har stået stille 8 mdr pga seneskade i 2015. Dyrlæge har været på under hele forløbet, og siger at skaden ingen betydning har for ham længere.
Efter hans skade har vi lagt en del vægt på dressuren, hvor han har vundet 11 ud af 13 klasser han har gået - redet til mellem 68-73,3% i 12 af dem. Til hans første c-stævne vandt han både LB1 og LA1 med 70,3 og 68,75%, på trods af streng dommer.
Springer også med stor lyst og kæmpe kapacitet. Er dog kun startet i LC (80 cm) til springstævner.
Har gået et par små militarystævner, hvor han også viser enormt potentiale.

Billede af pony 1:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på ponyer
  • #1   14. jul 2016 Pony 2
    Flere billeder kan ses på min profil smiley

profilbillede
  • #2   14. jul 2016 Første pony omkring 50.000,-
    Den anden omkring 35.000,-

Det lyder som et par gode ponyer som der har mange år og kilometer at sende endnu..
    Ponyer der bare kan lidt er ikke gratis, og der er langt mellem dem, derfor synes jeg ikke det vil være urealistisk at forlange oppe i det prisleje,. Måske endda højere for den første pony..

• #3   14. jul 2016 Kan sige at connemare ponyer ikke er billige nu til dags. Og begge heste har stor potientale, så du skal nu nok kunne få en god pris for dem smiley

• #4   15. jul 2016 en pony der har gået DM burde du sagtens kunne få langt over 50000 for når den kun er 11. Den har mange rigtige gode år endnu.
    Den anden der har haft en skade er noget svære at sælge da skader ofte virker meget skræmmende- også selv om dyrlægen siger god for den..

• #5   15. jul 2016 Ponyer der er som den første, kan jeg finde til 70.000, så det vil jeg tro du kan sælge den for. Den lyder god, og fornuftig.

Pony 2, vil jeg mene du kan sælge for omkring 30-35.000, på grund af skaden.

• #8   15. jul 2016 Jeg tror det er i military hun mener hun red DM for hold i. Jeg sad nemlig forhindringsdommer der, det er i slutningen af juni smiley

• #10   17. jul 2016 Hold da op, lyder da til jeg kan få en god sjat for connemaraen smiley
    Vil sige den med skaden har langt større potentiale, i både spring og dressur, men kræver selvfølgelig lidt mere arbejde. Håber at kunne få ham op i PRI inden salg, evt nogle kvalifikationener til landsstævner..
    Ja det var DM for hold i military vi startede smiley

• #11   23. jul 2016 Den første pony vil jeg sige 70.000-80.000 kr. Priserne er røget en del op på det seneste. Nummer to synes jeg er svær at vurdere, kun de færreste vælger at købe en hest som har været skadet, og en pony som denne er jo til ridning på højere niveau end bare hygge. smiley

Kommentér på:
Pris på ponyer

Annonce