{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Valg af hest {{forumTopicSubject}}

Halløjsa..

Håber i kan hjælpe, hvis i nu skulle vælge en hest, hvilken skulle det så være ud fra de her krav:

- skal helst være robust bygget.
- skal ikke være heste som fx dansk varmblod, oldenborger, Frederiksborg heste, belgier heste osv.
- gerne noget i stil med frieser/norikere.
- gerne omkring 165 i stang.
- en hest med et godt sind.

Hvad ville i så vælge for en race hvis det var jer der skulle vælge?
Selv har jeg tænkt på enten en frieser, noriker, appaloosa, noget i den stil, men flere råd til hvorfor i netop ville vælge den hest i nu ville vælge og gerne også hvorfor.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af hest
  • #1   15. jun 2016 Lad være at gå efter en bestemt race hest. Gå efter hvordan den enkelte hest er, dens personlighed og størrelse.
    En oldenborg kan sagtens være det du søger, hvis du finder den rigtige. Og ligeledes med de andre typer/racer også. Prøv nogle forskellige heste, og se hvad du klinger bedst med, og hvad du føler dig tryg på.

• #2   15. jun 2016 Jeg valgte efter race, haflinger eller fjordhest. Endte med en haflinger.
    Du har flere muligheder, kig efter nogen af de racer smiley tænker du har lidt flere muligheder. Der findes jo også nogen heste derude, som ligner dem du beskriver - men som er blandinger. Der er jo også Shire, Drumhorse, Tinker, Irish Cob - de to sidstnævnte er dog ikke normalt så høje smiley .

• #3   15. jun 2016 Enig med Michelle H. Gå efter den enkelte.

Blandingsracer kan også være super gode heste - de er ofte meget omgængelige

• #4   15. jun 2016 At blandings racer ofte er mere omgængelige holder ikke en meter, det handler udelukkende om den enkelte hest sind smiley

Jeg synes det er helt fint at gå efter bestemte racer, hvis det er dem, der har ens interesse. Da jeg ledte efter ny hest, så jeg udelukkende på Haflingere, Tinkere og Irish cobs.

Selvfølgelig kan blandingsracer være gode heste, men hvis man har interesse i racestævner, dyrskuer etc, så kræver det en hest med papirer.

• #5   15. jun 2016 Øm det kan godt være at det her lyder lidt dumt, men hvis det lykkedes dig at finde trakehener som passer til dig tror jeg at du ville være lykkelig............

• #6   15. jun 2016 Mere omgængelig fordi det er en blanding?
    Det er vidst en myte der bør blive aflivet.

• #7   15. jun 2016 Jeg ville kigge i den Spandske afdeling da de ofte har et super godt sind smiley

F.eks PRE eller lussitano smiley

• #8   16. jun 2016 En Trakhener har aldrig været robust bygget.. Men en fantastisk smuk hesterace, jeg ønsker mig en kullsort en smiley
    Men enig med Bettemus, kig PRE. smiley

Mvh TT

• #9   16. jun 2016 Trakehnere er fantastiske, og finder man bare den rigtige så har man en god bedste ven smiley
    Men den går nok ikke helt ind under kriteriet "robust bygget".

Men Line, jeg ville nok ikke tænke så meget over racen på hesten, medmindre det er uhyre vigtigt det er en bestemt race. Nogen gange skal man prøve lidt forskelligt, og finde ud af hvilken hest man klinger bedst med personlighedsmæssigt, i stedet for at købe efter køn, race, farve osvosv.
    Da jeg skulle købe ny hest, tænkte jeg ingen vallak og hvertfald ingen trakehner.
    Men hvad endte jeg med? En Trakehner vallak smiley
    For mig blev racen ligegyldig, og jeg så på kvaliteten af hesten, og hvordan vi klingede sammen, i stedet for om racen var den rigtige, eller om den var det rigtige køn smiley

• #10   18. jun 2016 Tak alle sammen smiley

Kommentér på:
Valg af hest

Annonce