{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

VAlg af hest/pony {{forumTopicSubject}}

Min mand er så dejlig at han vil give mig en hest/ pony, da jeg savner omgang med dyrene. Men jeg ved ikke hvad jeg skal.
Jeg tænker islænder fjordhest eller haflinger, eller en i den størrelse, da jeg har et knæ der ikke er for godt mere.
Men jeg er godt nok i vildrede.
Kan i ikke hjælpe mig med at komme med gode grunde til lige den race og på sigt komme ud og prøve lidt forskelligt.
På for hånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VAlg af hest/pony
  • #1   21. mar 2012 Jeg synes, at du skal tage ud og prøve en masse heste/ponyer der personlighedsmæssigt passer til dig, og så 'glemme' racen. Det er jeg sikker på at man får mest ud af, hvis ikke det lige er fordi man vil kåre/avle/ride 5-gænger eller andet racepræget ( :
    Held og lykke i din søgen. ( ;

• #3   21. mar 2012 Der findes jo en hel del i den str smiley tag ud og se nogle forskellige evt tag en med som kan hjælpe dig med at se efter 'fejl'

• #4   21. mar 2012 Jeg kender et sted hvor de har et par skønne haffere til salg smiley god håndteret og alt smiley

• #5   21. mar 2012 Racen er mig ligegyldig da det er mest skoven der vil blive redet i.
    Det skal være en lidt tung hest da jeg har en vægt pt der sige over 80 kg.
    Jeg har redet både islænder og fjordheste.
    Men tænket mest på de dag hvor mit knæ ikke er helt ok, om det er muligt at komme op fra højre.
    Det skal være en der er lidt doven og helt trafiksikker, da bilerne køre temlig stærkt her.
    Kunne også komme på tale om at køre med den.

• #6   21. mar 2012 Tinker, haflinger, fjordhest, irish cob ork ja, uendelige muligheder smiley
    Har lige fundet et par stykker du måske ville synes om smiley Alle forholdsvis kraftige heste, men ikke så høje smiley

http://hestegalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=712048
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)

Hel og lykke med købet!

• #7   21. mar 2012 vil anbefale islænderen til dig da du har en skavank... de har lidt mere at byde på hvis man kan sige sådan... de fleste er rene "sofa" dyr og de er nemme at komme på smiley
    dejligt for dig med sådan en mand smiley
    Håber du finder drømmehesten smiley

• #8   21. mar 2012 Har kigget de links. Der er da en eller to jeg vil kigge på.
    Islænder er også en mulighed, men de er godt nok dyre.
    Tænker nok mere haffe eller fjordhest.
    *<østmark smacClaud&Iben>* Hvor hen er det?

• #9   21. mar 2012 Irish Cob er en dejlig hest også! smiley Rolig og vil sagtens kunne gå for vogn smiley

• #10   21. mar 2012 hmm en god og solid quarter, er den bedste hest jeg nogen sinde har redet.. de er intiligente, kan det hele, både, spring, tur, dressur, og western, der udover er de kloge de lære hurtigt, og er som regl meget kærlige.. jeg har anskaffet mig en af slagsen, jeg har et dårligt ben som ikke rigtigt virker, hvilket resultere i at jeg er skæv når jeg rider, og min vægt ikke er fordelt lige (arbejder jeg self på ) og han kompencere for mig.. jeg kunne ikke tænke mig en anden hest end ham.. men som de andre siger, prøv nogle forskellige heste.. jeg har det bedst i en bomløs eller ingen sadel, pga jeg skal have lidt støtte i lænden men ingen i benene, da jeg så bliver blå og for forstuvninger.. så det gælder først og fremmest at finde en hest med en gang der passer dig, og dernæst en sadel som passer til dine behov.. jeg var heldig at saddel, hest og jeg passede sammen fra start af..

Kommentér på:
VAlg af hest/pony

Annonce