{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  part hvorfor skal man betale ??
  • #1   21. mar 2007 det er ligesom på en rideskole.. hvorfor betaler du der? for at få undervisning og låne deres heste, selv om du hjælper med at holde hesten i form smiley du rider jo en andens hest, og det vil de fleste bare have penge for smiley

• #2   21. mar 2007 enig med de andre der er jo menge der for at kunne beholde deres heste er nød til at finde en part da det jo ikke er helt billigt at holde hest og især ikke hvis den er opstaldet på en rideskole

• #3   21. mar 2007 Det er jo tit at den der søger parten har brug for pegne til at betale noget at dens opstalding! Det er da en afgrundene til at jeg skal have en part, men parten er der jo også fordi at ejeren måske ikke altid har tid til at ride hver dag! Men parten har det jo sjovt (Ellers er der jo igen grund til at have part) og ligesom hvis personen gik på en rideskole skulle betale penge for "Underholding" så skal en part også smiley

• #4   21. mar 2007 » Laura'&'Lukas<'33 !: sådan syntes jeg ikke det er smiley man skal for det meste bare ride på hesten, og hjælpe i stalden nogle dage om ugen , FOR DET MESTE smiley men alligevel er den den der rigtig ejer hesten, der bestemmer over den, og kan sige den anden halvpart op smiley

• #5   21. mar 2007 Sjovt at skrive, at man slider på hesten - hihi

Jeg har altid ment at det var noget fis, at man skal betale for en part - da jeg var barn og ung, var det gratis, og nogle gange betalte ejeren endda en smule, som tak.

• #6   21. mar 2007 Til » Laura'&'Lukas<'33 !

Det at man har en parthest betyder altså ikke at man ejer halvdelen af hesten.

• #7   21. mar 2007 jeg har været heldig at finde en at have helpart i gratis. jeg skal så bare tilride den også

• #8   21. mar 2007 Jeg har aldrig betalt for at have part på en hest smiley
    har altid bare hjulpet med staldarbejdet.

• #9   21. mar 2007 det koster en del penge at havde hest opstaldet fx. på en rideskole. bare for at tag et eks. på en rideskole koster det 1500-2000 for en god opstaldingsplads. og så kommer der foder - undervisning - smed - dyrlæge osv. og det bliv' så en del penge. synes så at det er rimelig at man betaler ½ delen af fx. boksleje osv.
    på en rideskole koster det jo osse mange penge at ride 2-4 gange om ugen . osse selvom du hjælper med at holde deres heste i form.

• #10   21. mar 2007 okja mange tak for jeres svar synes bar jah

• #11   21. mar 2007 fordi dem der ejer heste betaler mange penge for at havde dem (i hvert fald på rideklubber) Så når man har part er det jo ikke helt fair man ride den gratis med mindre man altså udvikler ponyen som meget sjænldent sker når man har part.
    syntes det fair nok.

• #12   21. mar 2007 og dem der har deres heste opstaldet har tit brug for penge til hjælp af betalning.

• #13   21. mar 2007 Jeg syntes ikke der er fis. Hvorfor skal ejern ikke have lidt hjælp til omkostninger. Passerne får jo nærmest sin egen hest... og det er ikke gratis at have hest. Hvis det havde være det ville det ikke være parter, men flere folk med heste.
    Syntes lidt betaling er okay

• #14   21. mar 2007 slider på hesten. heh aah? det er vist pjat

• #15   21. mar 2007 hva mener du nete g

• #16   21. mar 2007 Lise:

Den gang i tidernes morgen hvor du var barn, var det sikkert en anderledes mindre dyr affære at have hest end det er idag.

Idag koster det let 2-3000 kr. bare i opstalding.

Hvis jeg fx skulle have part på min hest(når han er redet) så skulle han for det første til at gå med sko, da den part jeg skal have muligvis gerne vil bruge ham til tur. hesten må ikke gå på vej uden. det er 7-800 kr. hver anden måned.

Dertil kommer evt. mere foder fordi hesten bliver brugt mere end hvis den ikke bliver brugt. Måske vil rytteren der skal til at ride hesten gerne starte stævner. Der er krav om vaccination, og sådan forsætter den.

Desuden så er detmig der skal betale hvis min hest kommer tilskade for noget parten er skyld. Så hvis han/hun betaler et par hundrede kroner månendtligt for en part, så kan jeg ikke have ondt nogen steder.

Det koster immervæk omkring 250 kr. om måneden for en time om ugen på en slidt rideskole hest!

• #17   21. mar 2007 nete g jah det er rigtig synes bar vgær gang jeg finder en der er gratis så er det i jylland eller på fyn smiley

• #18   21. mar 2007 Nete G

Ja... jeg bor på sydssjælland og er en af de heldige få der har opstalding med foder og ridebane og med en god stald til en sølle sum af 650 kr. om måneden. Men det er vist også det billigste sted hernede...

Men der hvor jeg gerne ville have ham hen(desværre er der ikke opstalding længere), kostede det 2000 kr. om måneden uden foder.

• #19   21. mar 2007 på gedevase gård eller stutteri gedevase koster det vist nok 1500

• #20   22. mar 2007 Thjaaa, man kan så også vende den om og spørge:

"Har man råd til at have hest hvis det skal baseres på en betalende halvpart?"

Jeg mener klart NEJ - det er og bliver ejerens problem at finde pengene til hestens opstaldning, foder osv. - det dur i min verden ikke at være afhængig af at skulle have en halvpart for at have råd. Hvad gør man så hvis der pludselig i en periode ikke er nogen der er interesseret???

Jeg vil så heller ikke have halvpart på mine heste - de er købt til MIG ikke til en eller anden anden person! Blev jeg nød til at vælge mellem at sælge og have en halvpart på så blev de solgt!

Jeg er også af den opfattelse at hvis man har en halvpart der er dygtigere end en selv, så gør vedkommende en selv en tjeneste ved at lægge arbejde i hesten. Er halvparten ringere end en selv - hvorfor pokker skulle man udsætte sin hest for det???????

Trine

• #21   22. mar 2007 bl.a. fordi du slider på hesten, du får lov til at låne en hest, du slider også på hovene og den skal jo blive ved med at fodres når den bruges. Så hjæper du med udgifterne også. smiley

• #22   22. mar 2007 trine e og angelina b
    synes det lyder rigtig nok og jah der er nogle eller mange hva jeg synes der kun for part for at ride så'n synes jeg ikk det skal være det skal jo os være fordi man synes selve hesten er sød og man gerne vil hygge med den for det handler jo ikk kun om ridning altid smiley

Kommentér på:
part hvorfor skal man betale ??

Annonce