{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

Hvorfor skal det være så fusterende at finde part!! {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg er simpelthen nød til at komme af med nogen fusterationer!
Jeg har i knsp et halvtår søgt part til Marko, da jeg med mit studie ikke har haft særlig meget tid til at ride.
Jeg vidste godt at det nok ville tage noget tid at finde en part til ham, men jeg havde ikke forventet det skulle give så mange fustrationer!
Jeg har fået rigtig mange useriøse henvendelser på ham, ofte hvor folk spøger til om jeg stadig søger eller hvor de ikke har gidet at læse annoncen ordentligt igennem, og derfor søger en helt anden form for part end hvad jeg tilbyder smiley
Nå, men så lige inden jul bliver jeg kontaktet af en som virker interesseret og som passer til de kriterier jeg har sat - og ikke forventer mere end hvad jeg gør. Fantastisk! Vi aftaler så at hun skulle komme og prøve ham i går kl 17.
Jeg er selvfølgelig klar i stalden til kl 17, hvor vi jo havde vores aftale. Klokken bliver så 17.20 og vedkommende er stadig ikke dukket op. Jeg vælger derfor at ringe for at høre hvor langt hun er, det kan jo være hun er blevet forsinket - men telefonen bliver ikke taget smiley Jeg er dog toldmodig og giver det lige 10 minutter mere, tænk hvis hun kom kørende ned af indkørselen eller ligende. Da de ti minutter er gået er der stadig ikke dukket nogen op, eller blevet ringet tilbage! Jeg forsøger at ringe igen og da det samme sker som før ligger jeg en besked på telefonsvaren. Samtidig skriver jeg både en SMS og en besked via facebook-messenger. Alt i alt sidder jeg halvanden time og venter på personen før jeg tilsidst køre hjem!
Argh! Jeg forstår ikke folks frækhed! smiley Har man trukket i land, så giv da besked! Det mest ubegribelige er at der var tale om en dame i 40'erne! Når man havde den alder, troede jeg seriøst man er voksen nok til at ikke brænde folk af!

Jeg kan desuden se at hun har læst min besked på Facebook-messenger, så jeg er ret overbevist om at jeg er blevet brændt af - og det ikke er fordi der er sket noget uventet.

Nå Sorry for mit udbrud, havde bare sådan behov for at komme ud med det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor skal det være så fusterende at finde part!!
  • #1   31. dec 2016 Nøj hvor forstår jeg din frustration! Man kan næsten forvente sådan en opførsel af børn, men af voksne mennesker...(rister på hovedet) smiley at de kan være så uansvarlige og ligeglade med andre.. smiley
    Mit råd er at du må se på det på denne måde: Godt hun ikke blev din nye part for med den uansvarlighed er hun ikke den rette til at tage sig af din hest. Så godt du fandt ud af det nu og ikke når hun pludselig ikke kom og tog sig af ham...

Mvh TT

• #2   31. dec 2016 Du er heldig!

Tænk hvis hun var kommet, og hun var blevet part og der skete i noget tillidsbrydende mens hun havde hesten?

Men led videre.
    Der findes fornuftige folk derude

• #3   31. dec 2016 TT og Dokter who: Jeg er bestemt positiv over jeg fandt ud af det før hun fik part på hesten! Min fusteration over at blive brændt af, bunder i at jeg (og min gruppe) knokler løs med at færdig skrive vores endelige eksamens opgave - så den tid jeg sad og ventede i stalden, sad gruppen med opgaven. Havde jeg vidst vedkommende ikke var dukket op, så havde jeg redet Marko om formiddagen og deltaget i gruppearbejdet om aftenen.

• #4   31. dec 2016 Jeg forstår dig godt

• #5   31. dec 2016 Jeg har efterhånden også prøvet min del, med lorte parter etc.

Jeg har også siddet i halvanden time og ventet på en der aldrig dukkede op, fået uendelig mange spørgsmål om, om han kunne flyttes, udlånes og det har specielt været 12-14 årige piger der har skrevet, på trods af jeg har søgt en 18+ .

Jeg har så os prøvet med en part, som blev syg og aldrig vendte tilbage, parter som ikke betaler, ikke overholder aftaler.
    Har sågar haft en, som bag min ryg lærte min hest at stejle, så snart man tog fat i tøjlerne.

. Har dog også haft mange spøjse mennesker ude.

En skrev og fortalte hvor dygtig hun var, hun havde tilredet flere heste, red stævner, var voksen og ansvarlig etc. Det viser sig så, at være en udviklingshæmmet, hvis mor synes hun er så dygtig, hun kan ikke sadle op alene og kan ikke være der alene. Min hest kan slet ikke læse hende og bli'r rigtig usikker, hvilket moren brokker sig over ( det står i annoncen, at han er vågen og usikker og kræver en rutineret rytter) og beder dem pænt om at gå igen, hvorefter moren flipper fuldstændig ud på mig og truer mig...

Så har jeg haft en part, som blev syg og så har jeg så ikke hørt fra hende siden, parter som efter få uger, ikke lige gider alligevel etc.

Jeg har udelukkende haft voksne parter ( på nær hende, der lærte min hest at stejle)

• #6   31. dec 2016 han skulle bare lige havde været 20 cm. højere, så havde jeg været der! smiley ;)
    Og jeg er altså ret stabil smiley

Jeg søgte en gang også part til min part, da jeg ikke kunne nå ham alle ugens dage. Jeg sad også og ventede 1 time på en voksen dame, som heller aldrig dukkede på, idiot, ærlig talt! Det er mega træls og vild dårlig stil!
    Til sidst var jeg så træt af useriøse mennesker, at jeg droppede det.

• #7   31. dec 2016 Det er så frustrerende! Så meld dog i det mindste afbud. Det tager ikke mange øjeblikke og sparer den anden en hel masse tid, venten og spekulationer.

Jeg søger også part og har bl.a. måtte undlade at oplyse adressen til alle mulige, da vi en dag oplevede at der stod nogle fremmede omme ved hestene (vi har dem herhjemme i "baghaven"). De ville da "bare lige hilse på og se dem an". smiley

Så nu får folk adressen den dag vi har aftalt at de skal komme. Det skal dog siges at folk får at vide hvilket område det er. Der har så kun været 2 og hilse på/prøve dyrene, så det går lige. smiley

Andre spøjse henvendelser har været om folk må bede om billeder af stedet, folk der opstiller en masse spørgsmål hvor ALT står i opslaget, folk der er op til 5 år under alderskrav o.l.

Godt det ikke er en livsnødvendighed for mig at have en part, for det har vist lange udsigter. smiley

• #8   31. dec 2016 Guldhesten: Det er første gang jeg oplever sådanne problemer, har aldrig haft problemer med at finde gode parter til Grafik.

Tine: Han er da ellers stor af en araber at værre smiley Men ja de fås ikke i 170 højder xD Men det er også lige før jeg dropper at finde en part til ham, er trods alt færdig med min uddannelse her d. 18/1 xD

Junker: Nemlig, jeg syntes i det mindste man kan melde afbud eller skrive man har fortrudt! Det andet er simpelthen for barnligt! Adressen oplyser jeg også altid først den dag der aftales at hesten skal prøves, skal ikke ud i at fremmede dukker op på grunden.

• #9   31. dec 2016 Jeg forstår dig udemærket!
    Jeg har haft præcist samme problem for nogle år siden og endte derfor med at opgive.

Jeg søgte først en låner, der kunne låne hende, men folk der dukkede op var for tykke, ville ride almindelig rideskole-ridning, og jeg oplevede også en, der kom og var heeeeelt vildt nervøs og bange for at ride, så hun turde ikke at ride hverken bidløst eller på tur - som jo var beskrevet i annoncen, at Mini blev brugt til. Op til flere dukkede slet ikke op. Og en enkelt ville i stedet lave en byttehandel med en shetlænderhingst.

Så søgte jeg part i stedet. Først skrev en masse yngre piger - useriøse beskeder, fordi de slet ikke måtte alligevel. Så skrev en ældre dame, og hun kom da også et par gange, men hun ville ikke andet end at fodre dem med brød på folden. Så skrev jeg med en yngre pige, og vi skrev maaaaaange beskeder, men det viste sig til sidst, efter mange timers skriven frem og tilbage, at hun gik på efterskole, og faktisk slet ikke havde tid. Så skrev jeg med en dame, som ledte efter noget til sine børn, og de kom et par gange, var meget interesserede - men pludselig stoppede jeg med at høre fra dem. Så fik jeg kontakt til en ung mor, og hun endte med at få part, red meget, men da der skulle betales til den første, forsvandt hun som dug for solen. Og da havde hun redet en måned gratis, fordi jeg aftalte med hende, at hun godt måtte få en prøveperiode først. Hun var ellers meget interesseret, men pludselig bare helt væk...

Så tog jeg alle annoncer af og opgav.

• #10   31. dec 2016 Bidløse: Øv hvor træls!

• #11   31. dec 2016 hahah det kan godt være, men sådan en str. hest knækker jo sammen hvis jeg sætter mig op, jeg syntes næsten den lille shirer på 175 er blevet for lille smiley
    Men ja jeg kan godt forstå dig, især hvis du er færdig lige om lidt, så havde jeg heller ikke gidet alt bøvlet! smiley

• #12   31. dec 2016 Jeg holder mig til de små arabersnuder xD Der er fandme langt ned fra de store monsterheste smiley

• #13   31. dec 2016 Øv, hvor træls, jeg forstår heller ikke hvordan man har samvittigheden til det. Tror man, at det er en ordentlig måde at aflyse en aftale på ved bare... ikke at dukke op?? Man har jo stadig en aftale med en anden person..
    Men ja heldigvis bliver det da ikke hende, som får parten, men alligevel, det er jo stadig en dybt uansvarlig og barnlig opførsel - det er godt nok ikke i orden, og de mennesker gør jo ikke ligefrem at man leder videre med fornyet håb smiley

• #14   31. dec 2016 Nå ja, mht. at besøge hesten så HAR jeg faktisk selv gjort noget lignende... smiley

Da jeg var yngre skrev jeg med ejer af en hest og vi aftalte at jeg skulle ud og prøve den på et tidspunkt. Den stod på en af de store gården i området hvor vi havde noget familie, som også havde deres heste opstaldet. En dag jeg var ude at køre med min mor var vi lige forbi gården og hilse på hestene, og kiggede ind til den omtalte hest. Åbnede ikke vindue, boks eller noget, hilste bare på hesten og skrev til ejer at vi havde været forbi, hendes hest så rigtig sød ud og jeg glædede mig til at prøve den smiley

SÅ flippede hun godt nok fuldkommen skråt....... og de planer om part blev hurtigt droppet..
    Det synes jeg så godt nok var at gå i liige rigeligt små sko, at andre ikke må hilse på ens hest, når man har den opstaldet et stort sted med mange forskellige besøgende smiley

• #15   31. dec 2016 jeg søgte 1 1/år inden jeg opgav.. fik ingen seriøse henvendelser..
    oplevede også at blive brændt af. men er folks problem de fik bare en blokering på facebook så henvender de sig ikke en anden gang og jeg er ude over det problem-- kan sagtens fremgæve nogle ting fra din annonce der måske skræmmer folk.. eller som efter min erfaring i min søgning er negativt

-opmærksom på dressur banen søger rimært en part der vil tage sig af dressur delen, en tur ville være ok.. nå så ingen spring det søger 90% nemlig..
    samtidig skal jeg betale for at træne din hest i dressur som den ikke er så god til, du burde betale mig )
    de fleste der søger er under 18 uden kørekort så derfor skal de vide hvordan transport muligheder er
    er der selskab derude eller vil de skulle være alene?
    de fleste vil fra start vide både antal dage og pris.. samtidig med muligheden for stævner
    mulighed for undervisning?

held og lykke i den videre søgning håber den rigtige dukker op .. tænke årstiden måske pt heller ikke er så god tænker koldt blæst regn..

• #16   31. dec 2016 Chokerende hvordan nogle mennesker bare kan være total ligeglade med andre. Kan godt forstå din frustration, så dårlig stil.
    At man kan se dig selv i øjnene smiley

• #17   31. dec 2016 Fünke: På et stort opstaldnings sted syntes jeg ikke man kan flippe ud over det smiley Nu står min på en lille privat gård - og ikke lige i nærheden af nogen huse. Så det er virkelig skræmmende når fremmede biler dukker op på stedet - uden at dette forventes smiley

Miv: Det er helt korrekt at hesten ikke skal springe, ej heller selv om de fleste parter vil dette. Der er tale om en distancehest kvalificeret til at gå internationalt, som den gerne skulle igang med næste år. Derfor vil jeg ikke have han skal springe, og han er ej heller trænet i spring.
    Og hesten kan sin grunddressur og øvelser op til LA klasserne, jeg har bare vægtet distancestævner som er min disiciplin. Så nej syntes da ikke jeg skal betale en for at ride ham et par gange om ugen :| Derudover er han kun sat til 200kr om månenden? Så syntes faktisk ikke jeg er uretfærdig på det punkt smiley
    Og som jeg skriver i annoncen søger jeg +18, under tillader jeg kun hvis forælderne er tilstede. Årsagen til dette er netop det er et lille sted, og man ofte er alene.

Jeg har hele tiden vidst det nok ville tage tid at finde en part til ham, og han er ikke en hest alle og enhver kan ride - derfor har jeg netop sat nogen lidt stramme krav, da jeg egentlig ikke ønsker at 3 års arbejde ødelægges smiley

• #18   31. dec 2016 skrev bare hvad min erfaring var at parter tænkte og ville.
    de vil springe, de vil starte stævner.. de ønsker at hvis de skal transportere sig offentlig skal det stoppe tæt på..
    har kun set din annonce her på hg og der står ikke pris eller antal dage..
    hvis de ofte skal være der alene vil de fleste se det som et minus hvis de er under 18 mange rider for det sociale

• #19   31. dec 2016 Miv: Det er også okay, men jeg spurgte som sådan ikke om råd til annoncen. Har egentlig også fået en del henvendelser, men fra personer som forventer mere end hvad jeg søger i en part eller også er det fra 12-13 årlige piger som egentlig ikke må have part fra deres forældre smiley
    Men jeg er nu ret sikker på der i annoncen står 200kr, for man skal angive en pris når man opretter en annonce her på HG smiley

• #20   31. dec 2016 Jeg drømmer da stadig om at finde en part til Taura, meeen... Jeg synes godt nok jeg har haft for mange dårlige og sære oplevelser på det punkt. Den sidste part holdt i 14 dage og det var endda en jeg havde store forhåbninger til (red Taura så godt og var så fornuftig...)

Jeg har prøvet at folk glemmer at fortælle at de stopper, holder op med at komme til d. 1. når betaling falder, lyver groft, behandler pony og udstyr dårligt, ikke overholder aftaler osv... Nå ja, useriøse henvendelser er der mange af. Folk der slet ikke læser annoncen, vil købe i stedet for at have part, ikke læser man skal kunne være i en 16" sadel, skal være over 18 år, ikke være nybegynder osv.

Taura er nu ellers en ret sød og god pony - for søren, JEG kan ride hende smiley

• #21   31. dec 2016 Grafik: nej i de situationer i nævner kan jeg sagtens forstå, det er for underligt smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #22   31. dec 2016 Desværre er det snart mere reglen end undtagelse at folk ikke melder tilbage det gælder både unge og ældre, i min verden er det manglende respekt for sine medmennesker og dårlig opdragelse, uanset man ikke er interesseret så ring eller skriv, så folk ikke sidder og spilder deres tid.

Jeg har prøvet at nå Korsør på vej til Jylland for at hente en hest vi havde købt over telefonen ubeset, da vi kunne se at vi ville blive forsinket ringede vi til sælger og får så af vide at hun da har solgt hesten til anden side smiley det var da godt vi ikke fik kørt over broen med trailer smiley

• #23   31. dec 2016 Junker, ej hvor creepy smiley smiley

TS, at man kan være det bekendt smiley
    Der var en årgang, hvor jeg søgte part.
    JEG søgte en hest at ride.
    Jeg fik tre henvendelser.

De to af dem fik vi aftalt mødetidspunkt og diverse.
    Men da det så endte med fra min side, at jeg ikke kunne komme alligevel, så skrev jeg det da til dem!
    Det er sgu da, undskyld mig, det mindste man kan gøre.
    Det er jo mest irriterende for den, der står med hesten.

• #24   31. dec 2016 Fünke: Det er så creepy når der kommer en ukendt bil ned af indkørselen smiley

JM: Ej hvor tarveligt! Og bestemt heldigt at i ikke var nået over broen - magen til frækhed! smiley

Anine: Helt enig, man kan i det mindste give besked om man er blevet forhindret eller ikke er interesseret alligevel. Det er jo helt okay - at bare udeblive er for dårligt. Forstår ikke folk har samvittighed til det.

• #25   31. dec 2016 Præcis.
    Fair nok, at der kommer noget i vejen eller at hesten ikke er noget alligevel.
    Men så skriv da for hulan en besked.

• #26   31. dec 2016 Man spilder så utrolig meget tid på at vente på folk der ikke har interesse i hesten alligevel.

Det skægge er at med lille Hokota har jeg ikke haft de store problemer med at finde en lille part og dem vi har nu kommer endda forbi og iver godbidder og nusse selvom det ikke er ridedag! En pige på 5 år med fuld forældre opbakning (kravet fra min side er ar jeg er der hver gang der skal rides). Hokota er ikke en pony med potentiale, hun er bare god og sød.

Taura hvor man i princippet kan meget mere, der bliver er folk useriøse.

• #27   31. dec 2016 Da jeg søgte part til min pony, havde jeg nærmest ingen krav. Man måtte nærmest lave hvad man ville med hesten, så længe man behandlede ham ordentligt. Jeg havde to ude, der kom og red, og som egentlig var meget positive overfor min pony. Alligevel hørte jeg aldrig fra dem igen. Så fandt jeg en sød part, som endda havde redet på gården før. Hun var under uddannelse, og havde ikke så mange penge i budgettet, så jeg sænkede prisen for hende. Hun holdt i to måneder, før hun helt stoppede med at komme. Der gik flere uger, før jeg regnede ud, at hun var stoppet. Hun var 24 år gammel.
    Jeg havde egentlig besluttet mig for at droppe at have part, da jeg blev kontaktet af en ung piges mor. Jeg havde ingen annonce oppe, men hun havde fået mit nummer fra staldejeren. Det hele var meget seriøst, og den unge pige har haft part på min pony i snart et år. Hun elsker ham utrolig højt, og jeg er meget glad for, at jeg sagde ja til hende smiley Der er gode og seriøse mennesker der ude, og før eller senere skal man nok finde dem.

• #28   31. dec 2016 Elle, tillykke med at have fundet en dejlig part til din utroligt skønne dreng smiley

• #29   3. jan 2017 Åh ja, det med part(er). Jeg har selv været part nogle gange, men aldrig haft part på mine heste.

En ting er at jeg nok ikke er god til parter, selvom jeg nok i sidste ende får behov for en ^^! Og når jeg siger jeg ikke er god til parter, så er det nok fordi jeg er så kritisk med hensyn til hvordan min hest behandelse, at jeg virkelig skal stole på folk, før de får lov til at være alene med min hest, også kunne jeg jo ligeså godt selv ordne tingene xD
    Det andet er, at jeg har ikke haft min nuværende hest i så lang tid igen, så er nok mere bange for at min hest får en bedre forhold til parten end jeg x'D I know, I know, det lyder ikke så positivt, men det er nok hvad der nager mest ^^!

Med den gamle var det ikke et problem, der var der ikke noget som mulighed for part, for han havde været mishandlet og var generelt ret skeptisk overfor fremmede, så ham turde jeg ikke lade andre alene håndtere. Hende jeg har nu, er en social dame, der virkelig ikke kunne finde på noget, så det bliver væsentlig nemmere at finde en part der - hvis der ikke ses på det faktum at hun lige skal kende en, før hun er helt tryg ved at have en på ryggen x)

MEN ja, jeg må indrømme at alle de historier man læser eller hører om parter, gør at man dårligt nok tør at lede efter en part ^^!

Kommentér på:
Hvorfor skal det være så fusterende at finde part!!

Annonce