{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Sygeforsikring - dyrlæge tjek? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have en hest handelsundersøgt, og i den forbindelse skal den tjekkes så den kan blive sygeforsikret hos Tryg. Og der er jo nogen forskellige krav, men jeg kan bare ikke helt finde ud af, hvad de kræver, før jeg kan få en hest forsikret hos dem?
Der er en side her hvor der står lidt: http://www.tryg.dk/forsikringer/hesteforsikring.html

Jeg har tænkt mig at ringe til dem i morgen, men vil høre om nogen af jer, har nogen ide om hvad der kræves af tjek, før jeg kan en sygeforsikring på den? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygeforsikring - dyrlæge tjek?
  • #1   5. jun 2016 Du skal vist nok have lavet en klinisk undersøgelse af hesten. smiley
    Det indbefatter også røngten af hele hesten. smiley

• #2   5. jun 2016 Jeg havde min sygeforsikret hos TRYG.
    Hun var forsikret for 25.000, derfor havde hun IKKE fået taget røntgen. Skal hesten forsikret for over 30.000 KRÆVER de røntgen.
    - På min fik jeg min dyrelæge ud og lave en handelsundersøgelse, bøjeprøve, se hesten i longe og gennemgik hesten. Og så udfyldte han papirerne (som ved en handelsundersøgelse) og vi fik en kopi vi kunne sende ind til TRYG.

Det var nemt smiley

• #3   5. jun 2016 Min forsikring (Top Danmark) godtog røntgen og handelsundersøgelse fra købet, da hesten blev sygeforsikret. Hun er livsforsikret for 45.000, uanvendeligheds for 40.000 og sygeforsikret op til 27.000 per sygdomsforløb smiley

Så hør dem om det ikke bare er nok at sende en kopi ind, hvis det bliver gjort indenfor en meget kort tidsperiode (TopDK sagde 14 dage) smiley

• #4   5. jun 2016 Min hest er liv- og uanvendelighedsforsikret i Tryg for 30.000 og desuden har hun sygedækning II

Du skal have lavet en alm. dyrlægeattest.
    Jeg er ikke blevet oplyst om et krav omkring røntgen - dog havde min hest været i røntgen på forhånd, og derfor sendte jeg det bare med alligevel.

Kommentér på:
Sygeforsikring - dyrlæge tjek?

Annonce