Flytte hest eller bide det i sig {{forumTopicSubject}}
Hej Hg..
Jeg har nu på omkring et halvt år flyttet min hest 3 gange..
Det første sted stod vi i en måned, da jeg havde mulighed for at stå på den gård, jeg havde planer om at stå på lige siden jeg købte min hest.
Men ja som sagt så flyttede vi jo til den nye gård. (gård nummer 2)
Vi stod der i en 4-5 måneder, men jeg kunne se min hest aldrig blev rigtig accepteret i flokken (hun stod på løsdrift). Hun blev tyndere og tyndere(Fordi de andre heste gav hende ikke lov til at spise hendes wrap og kraftfoder) så jeg blev så nødt til at flytte, fordi hun trives jo ikke hun stod bare og hang.
Da min hest ikke er ordentlig tilredet, og jeg gerne ville have hesten tilredet. Fik jeg den mulighed, at en af mine bekendte kendte en som gerne ville ride hende. Så vi flyttede igen ( gård nummer 3)
Til at starte med var det rigtig godt at være derude, fordi jeg kender nogen par stykker ude på gården.. Men pigen og min hest klikkede bare ikke sammen overhovedet, så vi måtte stoppe samarbejdet (vi flyttede kun derud pga pigen) Jeg valgte så at blive stående på gården på trods af pigen ikke rider hende mere. Så lige nu står min hest alene på folden, fordi den fold hun skulle stå på trives hun heller ikke med, og man kan tydeligt mærke på hende, at hun gerne vil undgå at komme på folden.
På stedet er der rigtig mange regler, så det er MEGET begrænset, hvad jeg kan lave med hende. Der er også nogen personer som er meget efter mig omkring håndtering af min hest, hvilket jo heller ikke er særlig rart. Så nu er det sådan jeg synes det er lidt en sur ting som bare skal overståes at komme derud. Og sådan skal det jo bare slet ikke være..
Undskyld hvis det er meget rodet og hvis komma sætningen ikker det bedste men er ret dårlig til det
- Hvad ville i gøre? Flytte eller bide det i jer.. fordi jeg får det lidt dårligt over at flytte hende hele tiden..
-Simone
mar 2011
Følger: 56 Følgere: 205 Heste: 10 Svar: 2.040
Prøv at finde en gård der fra starten passer jer begge.
Et sted der er fleksibelt med muligheder osv.
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.877
Men så ofte flytninger er det klart hesten ikke når at falde til, og blive en del af flokken.
Men syntes du ikke det er et rart sted at være, skal du naturligvis ikke blive. Men jeg tror du skal søge mod et mere permanent sted fremover, og så give hesten en chance for at komme ind i flokken. Evt. Lad den gå med 1 eller 2 andre, før den lukkes ud til resten af flokken.
Du kan ikke undgå at de vil hakke lidt på den. Og den ryger nederst i hierakiet.
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 59
de er meget voldsomme derude på folden. Hun er nederst i hiaerkiet og det er hun med ALLE heste fordi hun er ikke bestemmer typen
Hun stopper også op og gror fast i jorden hver gang vi er på vej op til folden
Btw.. Der går kun 2 andre på fold med hende udover hun nu er på alene fold
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
Det er den bedste beslutning jeg har taget, og jeg har fundet vores "forever home" ind til jeg engang flytter på egen gård og skal have dem hjem og bo.
Det er mange steder min pony har stået, og jeg har det ikke helt vildt godt med det. Men som sagt så har vi fundet det sted vi forbliver nu, og det havde jeg ikke fundet hvis jeg ikke havde valgt at flytte :).
Jeg havde valgt at flytte, men først når jeg var sikker på at det var et sted, hvor jeg ikke ville flytte det næste lange stykke tid.
nov 2013
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 636
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 33
mar 2008
Følger: 109 Følgere: 95 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 15
jul 2005
Følger: 34 Følgere: 97 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.140
Vi har en rigtig god flok, hvor ingen bliver trynet
Træner selv akademisk.
http://www.hestegalleri.dk/hippie-loesdrift-i-hvidovre/id-1258953
maj 2004
Følger: 100 Følgere: 94 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 496
Tror det de færreste heste der har problemer med a blive flyttet. Tá bar stævne heste der er i udlandet flere uger i træk og kører fra et stævne videre til et andet. Ja self stresser det dem men så er det heller ikk værre
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.548
nov 2013
maj 2004
Følger: 100 Følgere: 94 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 496
nov 2013
mar 2008
Følger: 109 Følgere: 95 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 15
nov 2013