{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

Flytte hest eller bide det i sig {{forumTopicSubject}}

Hej Hg..

Jeg har nu på omkring et halvt år flyttet min hest 3 gange..

Det første sted stod vi i en måned, da jeg havde mulighed for at stå på den gård, jeg havde planer om at stå på lige siden jeg købte min hest.
Men ja som sagt så flyttede vi jo til den nye gård. (gård nummer 2)
Vi stod der i en 4-5 måneder, men jeg kunne se min hest aldrig blev rigtig accepteret i flokken (hun stod på løsdrift). Hun blev tyndere og tyndere(Fordi de andre heste gav hende ikke lov til at spise hendes wrap og kraftfoder) så jeg blev så nødt til at flytte, fordi hun trives jo ikke hun stod bare og hang.
Da min hest ikke er ordentlig tilredet, og jeg gerne ville have hesten tilredet. Fik jeg den mulighed, at en af mine bekendte kendte en som gerne ville ride hende. Så vi flyttede igen ( gård nummer 3)

Til at starte med var det rigtig godt at være derude, fordi jeg kender nogen par stykker ude på gården.. Men pigen og min hest klikkede bare ikke sammen overhovedet, så vi måtte stoppe samarbejdet (vi flyttede kun derud pga pigen) Jeg valgte så at blive stående på gården på trods af pigen ikke rider hende mere. Så lige nu står min hest alene på folden, fordi den fold hun skulle stå på trives hun heller ikke med, og man kan tydeligt mærke på hende, at hun gerne vil undgå at komme på folden.
På stedet er der rigtig mange regler, så det er MEGET begrænset, hvad jeg kan lave med hende. Der er også nogen personer som er meget efter mig omkring håndtering af min hest, hvilket jo heller ikke er særlig rart. Så nu er det sådan jeg synes det er lidt en sur ting som bare skal overståes at komme derud. Og sådan skal det jo bare slet ikke være..

Undskyld hvis det er meget rodet og hvis komma sætningen ikker det bedste men er ret dårlig til det smiley

- Hvad ville i gøre? Flytte eller bide det i jer.. fordi jeg får det lidt dårligt over at flytte hende hele tiden..

-Simone

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flytte hest eller bide det i sig
  • #1   29. apr 2016 Det går altså ikke at man kører død i at passe sin egen hest, og at man ikke føler sig velkommen..

Prøv at finde en gård der fra starten passer jer begge.
    Et sted der er fleksibelt med muligheder osv.

• #2   29. apr 2016 Nye heste bliver altid trynet lidt i starten. Og det kan både tage lang og kort tid, før der kommer harmoni i flokken igen.
    Men så ofte flytninger er det klart hesten ikke når at falde til, og blive en del af flokken.

Men syntes du ikke det er et rart sted at være, skal du naturligvis ikke blive. Men jeg tror du skal søge mod et mere permanent sted fremover, og så give hesten en chance for at komme ind i flokken. Evt. Lad den gå med 1 eller 2 andre, før den lukkes ud til resten af flokken.
    Du kan ikke undgå at de vil hakke lidt på den. Og den ryger nederst i hierakiet. smiley

• #3   29. apr 2016 Line Holst Petersen:
    de er meget voldsomme derude på folden. Hun er nederst i hiaerkiet og det er hun med ALLE heste fordi hun er ikke bestemmer typen smiley Det er mere hun har lige fået foldskade pga spark så hun blev stok halt.. også selvom hun flygtede blev de ved med at jagte hende så en opstalder tog hende i boks.
    Hun stopper også op og gror fast i jorden hver gang vi er på vej op til folden smiley så jeg kan jo godt mærke det ikke er noget hun vil.. Også fordi en anden hest som stod på folden nu har fået et ordentligt spark og så stod ejer med regning på 20000 kr plus smertestillende.. og den situation vil jeg så heller ikke ud i smiley

Btw.. Der går kun 2 andre på fold med hende udover hun nu er på alene fold smiley

• #4   29. apr 2016 Sidste år flyttede jeg min ene hest 3 gange, hun havde stået 4 steder i alt det år. Den anden blev flyttet en enkelt gang, sammen med den første.

Det er den bedste beslutning jeg har taget, og jeg har fundet vores "forever home" ind til jeg engang flytter på egen gård og skal have dem hjem og bo.

Det er mange steder min pony har stået, og jeg har det ikke helt vildt godt med det. Men som sagt så har vi fundet det sted vi forbliver nu, og det havde jeg ikke fundet hvis jeg ikke havde valgt at flytte :).

Jeg havde valgt at flytte, men først når jeg var sikker på at det var et sted, hvor jeg ikke ville flytte det næste lange stykke tid.

• #5   29. apr 2016 Det også det.. Jeg leder også lidt efter vores " forever home" og jeg har lige fundet et sted som lyder virkelig lækkert.. og så er det endda en gård som går op i akademisk ridekunst. Altså det opfylder alle mine krav :))

• #7   29. apr 2016 Jeg ville flytte. At hverken du eller hesten trives, kan ingen af jer bruge til noget.

• #8   29. apr 2016 Du skal selfølgelig ikke blive hvis det ikke er et rart miljø for dig eller hesten. I forhold til at din hest ikke trives så tager det jo etstykke tid for en hast at blive et medlem af en flok og ofte syntes jeg også at folk har svært ved at acceptere en hestefloks hieraki og ir hvis det er deres hest der er nederst i hierakiet. Selvfølgelig skal din hest ikke have det dårligt men man skal også huske at det jo ikke er alle heste der er født til at dominere i en flok

• #9   29. apr 2016 Søger du et nyt sted at opstalde hende? smiley

• #10   29. apr 2016 Måske min stald er noget for jer?
    Vi har en rigtig god flok, hvor ingen bliver trynet smiley
    Træner selv akademisk.

http://www.hestegalleri.dk/hippie-loesdrift-i-hvidovre/id-1258953

• #11   29. apr 2016 Vis du ikke trives så trives hesten heller ikk. Den mærker jo dit humør med det samme.

Tror det de færreste heste der har problemer med a blive flyttet. Tá bar stævne heste der er i udlandet flere uger i træk og kører fra et stævne videre til et andet. Ja self stresser det dem men så er det heller ikk værre smiley

• #12   29. apr 2016 jeg ville finde ud af, hvorfor den ikke vil på fold. Og bare flytte den gør den ikke noget godt.

• #13   29. apr 2016 Jeg ved jo godt hvorfor hun ikke vil på fold fordi hun ikke trives sammen med hopperne:)

• #14   29. apr 2016 Hva med evt et opstaldningssred hvor de ikk får kønsdelt måske den har nemmere ved a falde til med vallakker. Eller evt går 14 dage på fold kun med en fra den kommende flok så den har en ven inden den kommer ind i flokken.

• #15   29. apr 2016 Jeg har fundet et opstaldningsted jeg gerne vil ud og kigge lidt nærmere på smiley så må håbe det bliver vores forever home :))

• #16   30. apr 2016 Ellers er Nygaard Hestepension i Roskilde et fantastisk sted! smiley

• #17   30. apr 2016 Tak:))) men Roskilde er lidt for langt væk:)

Kommentér på:
Flytte hest eller bide det i sig

Annonce