Svar søges, flytte hest eller? {{forumTopicSubject}}
Har denne skønne hest, som købte i januar, hun er en hest der er nervøs, hvis hun ikke stoler på personen...
Har fået en mulighed for at flytte hende et sted hen hvor jeg kan få undervisning og hun kan stå godt, samt vi kan komme videre sammen.
Men....
Da jeg købte hende havde hun et nervøst og stresset adfærd.
Hun stod ude ved min veninde den 1 månede, hun var voldsom over for mig.
Men da jeg flyttede hende hjem til mig selv, var der ingen ting med hende, og tror det var fordi hun begyndte at stole på mig, og viste jeg passede på hende...
Så mit spørgsmål er.
Ville i flytte hende og håbe på det går godt efter alt det der er sket. Føler lidt på hende at hele verden er okay så længe jeg eller andre mennesker hun kender er der...
Hvad ville i gøre. Det er min mulighed for at komme videre med hende
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.085
apr 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 4 Emner: 40 Svar: 294
Bruge meget tid på hende, og finde ud af hvad det er der stresser hende.
Det kræver hårdt arbejde både af dig og hesten, så du skal være sikker i din sag inden du vælger at flytte hende.
Det er nok dit arbejde med hesten, og ikke stedet, der gør en forskel.
feb 2005
Følger: 111 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 135 Svar: 1.157
Du kan vel altid flytte den hjem igen, hvis ikke det duer?
Hvis det er undervisning der gør at i kommer videre sammen, så undersøg om du kan få en underviser til at komme forbi dig - så du kan få undervisning hjemme! Det kunne jo også være en mulighed
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 78 Heste: 1 Emner: 262 Svar: 1.027
Da eg købte hende, stejlede hun med mig, bukkede, sparkede og stak af... Men jo mere tid der gik og mere jeg var sammen med hende gik det bedre.
Nu kan hun være alene på vores bane samt stå i stalden alene det kunne hun ikke før.. Og har ikke sådan rigtig trænet hende i det...
apr 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 4 Emner: 40 Svar: 294
Svar søges, flytte hest eller?