{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Svar søges, flytte hest eller? {{forumTopicSubject}}

Har denne skønne hest, som købte i januar, hun er en hest der er nervøs, hvis hun ikke stoler på personen...

Har fået en mulighed for at flytte hende et sted hen hvor jeg kan få undervisning og hun kan stå godt, samt vi kan komme videre sammen.

Men....
Da jeg købte hende havde hun et nervøst og stresset adfærd.
Hun stod ude ved min veninde den 1 månede, hun var voldsom over for mig.
Men da jeg flyttede hende hjem til mig selv, var der ingen ting med hende, og tror det var fordi hun begyndte at stole på mig, og viste jeg passede på hende...
Så mit spørgsmål er.

Ville i flytte hende og håbe på det går godt efter alt det der er sket. Føler lidt på hende at hele verden er okay så længe jeg eller andre mennesker hun kender er der...

Hvad ville i gøre. Det er min mulighed for at komme videre med hende

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svar søges, flytte hest eller?
  • #1   29. maj 2013 Du kender hende og hvis du fornemmer hun er tryg så længe du er der, så ville jeg lade det komme an på en prøve..... Husk at fortælle hende hvad der skal ske og hvorfor, flere gange... De forstår mere end man lige tror smiley

• #2   29. maj 2013 Hvis du har besluttet dig at det er hesten i dit liv, så ville jeg flytte den, og sørge for at få alt den hjælp til hende som du kan.

Bruge meget tid på hende, og finde ud af hvad det er der stresser hende.

Det kræver hårdt arbejde både af dig og hesten, så du skal være sikker i din sag inden du vælger at flytte hende.

Det er nok dit arbejde med hesten, og ikke stedet, der gør en forskel.

• #3   29. maj 2013 Hvis det er den mulighed du har for "at komme videre med hende", så overvej med dig selv om det er det du vil.. Hvis det er det, så må du jo give det et skud!
    Du kan vel altid flytte den hjem igen, hvis ikke det duer?

Hvis det er undervisning der gør at i kommer videre sammen, så undersøg om du kan få en underviser til at komme forbi dig - så du kan få undervisning hjemme! Det kunne jo også være en mulighed smiley

• #4   29. maj 2013 Det sted jeg kan flytte hende ud, har ridebane og fast underviser hver uge, hjemme ved mig selv har jeg kun en dressur bane der er 15x30 ca.

Da eg købte hende, stejlede hun med mig, bukkede, sparkede og stak af... Men jo mere tid der gik og mere jeg var sammen med hende gik det bedre.
    Nu kan hun være alene på vores bane samt stå i stalden alene det kunne hun ikke før.. Og har ikke sådan rigtig trænet hende i det...

• #5   29. maj 2013 Går hun alene?

Kommentér på:
Svar søges, flytte hest eller?

Annonce