{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilvænning af bid
  • #1   31. mar 2016
    Trense på, grime udover og ud og gå en tur hvor træktovet sidder i grimen.
    Måle hestens mund, bruge et roligt bid alla udelt og give det på 1-2 uger først det skal bruges.

• #2   31. mar 2016 Som det første inden biddet skal i munden første gang, så få tjekket dens tænder - så der ikke er noget som give den en øv oplevelse, evt. få tjekket dens mål så det passer.

Derefter vil jeg finde et roligt bid, udelt gerne. Hovedtøj på, grime udover gerne en lille periode sådan, gerne på en tur - inden der gøres nogen "brug" af biddet, altså longeres med bid mm smiley

• #3   31. mar 2016 Jeg bruger en lille håndfuld foder de første gange, så forbinder de det med noget godt, har en rebgrime under, som jeg bruger når jeg har dem med ude det første stykke tid smiley

• #4   1. apr 2016 Min er to og jeg er så småt begyndt at vende hende til bidet...
    Jeg bruger et 3-delt og det har egentlig fungeret rigtig fint.. Allerede første dag lærte hun stopsignal i biddet. Startede ud med en grime over og når det fungerede bevægede jeg mig stille og roligt over til at bruge biddet mere og mere...
    De første 10 min fik hun lov til bare at rende frit rundt, hvorefter vi øvede lidt let mønstring..

• #5   1. apr 2016 Min bliver 1 år her i april og jeg regner med at Gøre det til et sommer projekt at vænne ham til trense og bid, da jeg gerne vil have ham med på st hestedag og tænker at det er smartest med trense på en hingst.

• #6   1. apr 2016 Min begyndte tilvænning da hun var 1½ år.
    Nogle heste kræver mere tilvænning end andre! Min er knap 3 år nu, og er stadig ikke fuldt vant til det endnu.

Men ja, trense på og grime udover.. Hvilket bid det skal være, kommer an på hesten - du må prøve dig frem smiley

Kommentér på:
Tilvænning af bid

Annonce