{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilvænning af bid
  • #1   25. nov 2007 Vi plejer at begynde med bid når vores ungheste er 1½-2 år. Hvis vi vil vise en hingst til plagskue som 2-års, skal han have bid i munden. Men hvis ikke de skal vises får de normalt bare biddet på en gang eller to i den alder og så venter vi med videre træning af det til de skal tilkøres eller tilrides.
    Vi gør tit det at vi giver dem et relativt tyndt bid på som bare hænger i nakkestykke og kindstykker, så der ikke er næsebånd eller noget andet. Så lader vi dem stå med det i boksen og spise noget lækkert af krybben. Når der er guf glemmer de hurtigt at biddet er underligt og når bare biddet ikke er alt for tykt kan de sagtens spise lidt med det på. Når de så er begyndt at tænke "lækker mad" hver gang de får bid på kan man lægge en grime ud over og gå en tur med snoren i grimen, så der ikke bliver taget i biddet.
    Når vi skal træne styring plejer vi at have et hannoveransk næsebånd på og sætte tøjlerne i det. Når man trækker i tøjlerne som sidder i næsebåndet vil man også påvirke biddet svagt da næsebåndet er spændt under biddet.

Håber du kan bruge det til noget og held og lykke med det smiley

• #2   25. nov 2007 Det er også en god ide at varme bidet så det ikke er så koldt at få i munden..

• #3   25. nov 2007 Jeg ville nok kun tage den rem der går om bag nakken og bidet, og så putte en grime over, så er det heller ikke meget den skal bære på.

• #4   25. nov 2007 Jeg stoppede bidet i munden på Lance så tykkede han lidt på det , nok 30 sekunder eller så'n noget ling. &så tog jeg det ud igen , og så dagen efter lidt længere tid osv smiley

Kommentér på:
tilvænning af bid

Annonce