464 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Gjord træning Gjord træning

Hvordan træner jeg min hest i at blive bedre med gjorden?

Han har tiltider voldsom gjord ubehag, det viser sig ved at han går frem og tilbage, kan finde på at hive sig tilbage i kæderne (Det er når han ikke "orker" at skulle ride). Tror ikke det er gjordkramper, da han står mussestille, hvis han har hovedet et andet sted, altså hvis han får godbidder, sliksten eller kigger på noget udenfor.
Galanto er ikke dum og vil gøre alt for en godbid, så derfor er det ikke en løsning at han får godbidder imens, da han så fremover vil fjolle bare for at få en godbid.
Når vi er kommet ind på banen eller jeg sidder på ham er der ingen ting, så tror bare der er ubehag og fjol.

Kender i øvelser man kan lave med ham så han kan blive super sej til at få spændt den smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gjord træning
  • #1   28. mar 2016 Hvor hårdt spænder du gjorden? Mange overspænder, uden at tænke over det, deres gjord og det giver ofte heste, der viser ubehag mod gjorden.

• #2   28. mar 2016 Jeg spænder den ikke særlig meget, lige så den kan sidde fast og så tager jeg og spænder så jeg kan komme op og det sidste når jeg så er oppe smiley

• #3   28. mar 2016 Hvis det er ubehag, så ville det være en god ide at starte med at finde ud af hvad der skaber den ubehag smiley

• #4   29. mar 2016 Den har været rideskole hest ikke? Den kan da huske smerten fra nogle af de andre der har spændt den for meget og for hurtigt;) prøv at spænde kun så sadlen ikke glider og så et hul kun når du skal op og en holder ned i anden side og skridt varm med det og spænd et/to huller ved jo ikke hvor meget du spænder og så opvarm med det i trav og spænde så den sidder fast når den er opvarmet så begynder han nok og tænke på gjorden ikke er en ting der puster luften ud af ham;) heste husker smerte og handler efter "det her husker jeg er ubehageligt"

Kommentér på:
Gjord træning

Annonce