Vi med ungheste - 3 år +

Vi med ungheste - 3 år +

Medlemmer: 1.412
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  træning,s plan
  • #1   7. sep 2010 den for ikke så meget foder kun god bider til træning
    og rider hver dag hved ikke hvad jeg skal gører mer HJÆLP

• #2   7. sep 2010 den er jo en 2,er pony

• #3   7. sep 2010 Foderet er jo det vigtigste. Du må overveje fodersammensætningen - om den får for meget energirigt foder til det arbejde den laver, og som Julie K siger, så græsset - hvor kraftigt er græsset, og skal den eventuelt på jordfold istedet for? Husk at sørge for at den får alle de rigtige vitaminer og mineraler, samt altid har adgang til vand(det burde slet ikke være nødvendigt at sige)
    Hvis du mener at den får masser motion og den rigtige kost, synes jeg at du skal snakke med en dyrlæge, for så kan der jo hurtigt være et problem smiley

• #4   7. sep 2010 tak den gør på en lille fold men ca 2 cm højt græs

• #5   7. sep 2010 Nu er det også mest næringsværdien der er det vigtige.. Du kan tænke lidt ved farven - om vinteren er græsset nærmest gråt/brunt, mat og der er næsten ingen energi i det. Om foråret/forsommeren er det helt skinnende grønt og "stærkt" - der er rigtigt meget energi i smiley På den måde kan du se forskel, selvom reglen selvfølgelig ikke altid gælder fuldstændigt smiley Energien i græsset burde være en smule på retur nu, og de fleste græsfede heste burde at begynde at tabe sig nu her smiley

• #6   7. sep 2010 du kan gå en lang tur med hesten, har hørt at det skulle være rigtigt godt

• #7   7. sep 2010 Jeg selv har en meget tyk frieser, ved godt hun er hest.. Men vi har samme problen, hun bliver rørt hele tiden, og hun går lange ture, får intet mad, kun wrap.. Hvilket hun heller ik får så meget af smiley Og hun går på en græsfold, hvori der næsten ikk er noget græs.. øm... Så vi tog valget at spørge vores dyrlæge.. Og han sagde : Nogle væsner er bare født sådan, født kraftige, og nogle kan bare ikke komme af med det.. Så måske er din lille ponse, bare en af dem som ikke kan tabe sig, og bare har fykdet på maven.. Jeg vil så også sige, heller for meget end for lidt på maven.. Hader de mennesker som sys deres heste er for fede, og så skal de tabe sig sådan så man kan se deres ribben, hader det virkelig.. Jeg sys derimod at hvis hesten er lidt tyk, eller meget tyk.. Viser det bare at man er god ved sine dyr, og de får hvad de skal have.. Selvfølgelig er det syndt at de skal gå rundt og være bollefede. Men fortsæt med det du gør, gå lange ture, træn den, rid den.. Gør alt hvad du kan.. Men husk måske er din pony bare bygget til at have lidt x-tra på maven.. Det er meget normalt at nogle heste / ponyer har det sådan.. smiley smiley

• #8   7. sep 2010 jeg ville jo så mene at det er forkert, når hesten ingenting får at spise..

det er ligesom med mennesker,. vi skal spise 6 gange om dagen hvis vi skal tabe os, små potioner og protein vitamin og sundt dette holder fordøjelsen igang, og gør at vi kan tabe os.. smiley . .

.. så jeg ville jo påstå at hesten/ponyen stadig skulle have noget mad, sådan den har noget energi at forbrænde det af..

men det selvfølgelig bare min mening smiley

• #9   7. sep 2010 Lærke P:

Selvfølgelig skal en hest da have noget at spise.. FØRST vil jeg lige sige at dyrlægen har sagt til os.. At vi skulle tage foderet fra hende.. Hun går jo på græs hver dag, og får da også wrap. Dog skrev jeg ikke så meget, men alligevel får hun hvad hun skal bruge.. Hun får sine vitaminer HVER dag, så jou hun får hvad hun skal bruge. Jeg sys da også at det er syndt for hende, men hun skal tabe sig jo.. En lille smule.. Hahaha.. smiley Ej, men man kan ik sige at hun slet ingenting får.. + hun er lige røjet om på 2 ha. græs, og nyder det.. smiley Og hun er virkelig en madglad hest, hun æder græs hele tiden.. smiley Og mangler overhovedet ikk noget.. - Tværtimod.. smiley

Selvfølgelig, alle har hver deres mening, og det har du sandelig din fulde ret til smiley smiley

• #10   7. sep 2010 undskyld at du da lige forstod det som et angreb der ! . . .

.. jeg sagde overhovedet ikke at du ikke gavdin hest mad !. .

Men græs og wrap er jo ikke det samme som 'rigtig' foder..

og jeg har selv haft en pony som var for tyk,.. og der kom han simpelthen på jordfold det meste af dagen, og 1-2 timers græs, + han fik foder og blev trænet,.. og det gik utroligt godt..

har aldrig sagt at du ikke gav din hest 'mad' såå smiley om igen

Jeg sagde MIN MENING, om hvad jeg ville gøre ved det hvis det var.. ! .
    der er vist ingen steder i min tekst at finde, hvor der står nævnt nogen personer smiley

Have a nice day

• #11   8. sep 2010 Vi misforstår hinanden smiley

Jeg har overhovedet ikke ment det som om at angreb mig.. Overhovedet.. smiley Og selvfølgelig du har da fuldkommen ret.. smiley
    Jeg skulle måske ikke have haft skrevet det om 'min hest', men ja det gælder for alle heste... Du har helt ret, Wrap og græs er ikke det samme som rigtig foder.. Men riiigtig mange hestefolk kører på den samme rytme, så de kun lever af wrap og vitaminer, det funker ligesom normalt foder..
    Så det var heller ikke ment som et modangreb.. Overhovedet..
    You 2 ;D

• #12   8. sep 2010 chila for kun græs(på marken),vitaminer og hø

• #13   9. sep 2010 Det er også det vores får.. Så ved virkelig ik hvad du kan gøre for at hun taber sig.. Men.. Som jeg skrev, nogle heste er bare lidt kraftige, og sådan er det! (: smiley

Kommentér på:
træning,s plan

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce