{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.958 visninger | Oprettet:

Kommer jeres hest når i kalder ? {{forumTopicSubject}}

Min er begyndt at komme, i starten gik han lidt væk/vendte ryggen til.. Så begyndte han at blive stående, så at gå mig lidt i møde og efter knapt 5 måneder begyndte han at komme når jeg kaldte ??
http://www.hestegalleri.dk/video/diverse-hest/355388-safran_kommer_ved_indkald_gennem_soe
Det gør det bare så meget nemmere på en kæmpe fold smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kommer jeres hest når i kalder ?
  • #1   21. mar 2016 Den yngste af mine kommer før jeg kalder men de to andre går mig i møde eller står bare og kigge

• #2   21. mar 2016 Min Frieser hoppe kommer altid når jeg kalder - Også selvom det ikke er hendes tur smiley

Min vallak derimod kommer nogle gange, og andre gange ikke.
    Men skal jeg gå efter ham, går han som regel de sidste par skridt, eller kommer hen, hvis jeg stopper før ham, for at snakke med min hoppe smiley

• #3   21. mar 2016 Min pony kommer så snart han ser mig smiley Men min araber er langt mere egenrådig og kommer som regel kun for piskesignal. Han kender hans navn og kigger efter mig når jeg kalder, men han "gider" ikke komme rendende smiley

• #4   21. mar 2016 nogle gange hvis de lige er blevet lukket ud så gider de ikk og hvis det er perfekt vejr gider de heller ikk. Men de er lige blevet flyttet så det er nyt det hele og der er heste rundt om dem og det er jo mega spændende men jeg trænger også til motion så jeg går ind på marken og så det yderst sjælendt jeg ikk kan bruges alligevel. og hvis de ikk har set mig nogle dage er jeg hvertfald savnet fra begge to men det er ikk tit det sker da jeg godt lige vil se til dem uanset hvad smiley

• #5   21. mar 2016 Det kommer helt ant på hvad tid på dagen jeg kommer. Hvordan gårddagens træning var, hvor de andre i flokken befinder sig, og om de er på græs eller ej smiley

Men min hest er rimelig sjov. Hvis jeg har front direkte mod hende, så ville udefrakommende tro min hest bestemt ikke kommer hen til mig. Men jeg som kender hende ved at jeg bare skal blive stående. Så går hun en bue uden om mig og kommer bagfra/fra siden i stedet for. smiley

Men hvis jeg vender ryggen til hende når hun begynder at komme i min retning. Så kommer hun direkte. Hun kan bare ikke lide den direkte adfærd smiley

• #6   21. mar 2016 Både og...nogle gange stiller han sig ved leddet når han ser mig, og andre dage gider han egentlig ikke at gå med ned når jeg henter ham oppe på folden. Nogle gange kommer han når jeg kalder og andre dage gider han ikke engang at kigge op smiley meget sin egen herre smiley

Mvh TT

• #7   21. mar 2016 Mine kommer altid når jeg kalder smiley Og Leonora kommer hvis hun bare ser mig komme ind på folden ?

• #8   21. mar 2016 Jeg er meget spændt på om det kommer til at ændre sig nu hvor han kommer hjem at gå, og nu hvor han skal til at dele mig med andre smiley Han har jo altid haft mig for sig selv smiley

Mvh TT

• #9   21. mar 2016 Min spytter græsset ud af munden og galopere op til ledet så snart hun ser mig køre ned af grusvejen:-)

• #10   21. mar 2016 Joey plejer at brumme / vrinske og komme når der bliver kaldt smiley Det er mega hyggeligt!

• #11   21. mar 2016 JA, det er en vigtig øvelse, så man ikke skal bruge tid på at fange sin hest på folden.

Her er det Hurricane - en af vores avlshingste
    http://www.hestegalleri.dk/video/diverse-hest/300200-indkald_paa_fold

• #12   21. mar 2016 Næh. Hun har gjort det, men det synes hun ikke længere er nødvendigt. Hvis hun skal have mudder på benene, så skal jeg også! man er jo ikke dame for ingen ting smiley

Det kan være det kommer igen, nu hvor det bliver sommer, og der intet mudder er smiley hun er begyndt at komme, hvis jeg er 2-3 meter fra hende, indtil da står hun bare og kigger på mig, så hun ved godt at jeg er der smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #13   21. mar 2016 Jeps de kommer fræsende også på græsmark, man skal næsten gå med høreværn for min og vores plejehest vrinsker om kap smiley

Hvis jeg først kommer når de er ude så løber de med bilen op til gården, en dag gjorde de det da smeden kom det blev han meget imponeret over dem smiley smiley

• #14   21. mar 2016 Forstår ikke helt den med at det er vigtigt for en hest at kunne så man ikke skal bruge tid på at fange den.
    Jeg er med på at man ikke skal rende rundt efter sin hest. Men har man ikke tiden til at hente sin hest på folden. Så er det nok ikke lige den dag man skal vælge at bruge på hesten smiley

• #15   21. mar 2016 Det er ikke et spørgsmål om, de kommer når man kalder. Det skal være fordi DU kalder - de hører at hestens "bedste ven" og et trygt og positivt miljø kalder.

• #16   21. mar 2016 US:
    Men burde hestens fold ikke være mindst lige så tryg. Og hestens foldkamerarter være "hestens bedste ven" ? smiley

• #17   21. mar 2016 Min kommer for det meste, i stille og roligt tempo, medmindre han af en eller anden grund har hidset sig selv op, så kommer han i strakt trav :P!
    Får en vrinsken fra tid til anden, når han af en eller anden grund ikke kan "finde" hen til lågen, fordi de direkte vej er blokeret(går i et løsdriftsystem, så han kan godt risikere at skulle gå en omvej for at komme hen til mig).
    Er han lige blevet lukket ud på græs, eller er de lige blevet lukket på nu græsfold, må jeg selv ud og hente ham, men selv der kommer han de sidste par skridt smiley

• #18   21. mar 2016 Bettemus smiley
    Hvis man vi ha en hest, der går gennem ild og vand for dig, så er det rigtig godt, at bygge noget ekstra på i træningen. Ved hjælp af forskellige tillids- og respekt øvelser, så opnår man bla. den effekt, at hesten altid kommer til dig, når du kalder.

• #19   21. mar 2016 US-Mustang hvad er det for øvelser du laver med dine heste?

• #20   21. mar 2016 Kamma D
    Det kan jeg ikke fortælle, da der er stor forskel på, hvad den enkelte hest har brug for og hvad hesten forstår, så det også virker efter hensigten.

• #21   21. mar 2016 Min dreng kommer når han ser mig - men jeg går ham for det meste også i møde så det ikke kun er ham smiley

• #22   21. mar 2016 alle vores kommer når vi kalder smiley

• #23   21. mar 2016 Nej, det gør hun ikke. Hun er en smule reserveret og knap så snaskagelig, så jeg skal ud og hente hende.. Hun plejer dog at blive stående når hun ser mig komme derud, medmindre de lige har fået ekstra mums på folden eller går på græs, så kan hun godt finde på at luske af når hun spotter mig. Hun er meget optaget af mad og er ikke en som falder over sig selv for at snakke og sådan skal hun have lov til at være. Så længe hun altid er til at håndtere og omgås, når jeg er om hende (Hvilket hun bestemt er), så behøver hun ikke rende mig i møde på folden smiley Det ville dog være rart i mudderperioden, så jeg ikke skal stå i mudder til skridtet, meeeeen smiley

• #24   21. mar 2016 Den gamle gør ikke og har aldrig gjort det. Hun kigger som regel op og står og venter på mig.

Den anden kom tidligere altid når jeg kaldte. Nu har vi været gennem et rigtig træls forløb med dyrlæge, sårrensning og andre "overgreb", så nu kommer hun ikke længere. Hun kigger op og brummer ofte når jeg kommer, men jeg skal selv gå ned og hente hende.

Den sidste kom stormende så snart jeg kaldte. Har lige afleveret ham i hans nye hjem idag og er lidt spændt på om han overfører det til sin nye ejer.

• #25   21. mar 2016 Stortset altid, enten kommer han slentrene eller også kommer han i fuld galop mens han vrinsker smiley Om sommeren når han er på sommerfold, vader jeg gerne turen derned for at hente ham i stedet for at stå og kalde.

• #26   21. mar 2016 30 sek inde i den her video kan du se flokken kommer løbende og igen 52 sek http://www.hestegalleri.dk/video/off-topic/354628-norton_fra_0_9_maaneder smiley

• #27   21. mar 2016 Min kommer altid når jeg kalder, oftest er det i hurtigt skridt eller trav, men en gang i mellem kommer han galoperende og fyrer et par bukspring af smiley

• #28   21. mar 2016 Alle mine himmelheste kom løbende når jeg kaldte! Drísill derimod er ret speciel.. Han har lige haft et par dage, hvor han kom hen i mod mig, når jeg kaldte - men får han bare én fridag, hvor jeg ikke har ham i hænder, tager det mig 30-40 min at fange ham.. Og jeg forstår det simpelthen ikke, det er som om at han glemmer, at jeg ikke er farlig? Han er ikke fuldstændig panisk overfor mig, men hvis jeg nærmer mig, går han væk. Og det er som sagt værst når han har haft fri - har jeg haft ham i hænder dagen før, kan jeg stort set gå lige hen og tage ham, eller også kommer han mig i møde..

• #30   21. mar 2016 jep alle 3 kommer når der kaldes

• #31   22. mar 2016
    Både og. Hun starter som regel med at gå hen og tisse og er så klar til at blive hentet - især hvis det er møg vejr ;o).

Hvis jeg fx ikke rider nogle dage eller bare laver jordtræning, så gider hun ikke snakke med mig og jeg kan rende rundt efter hende, hvor hun bare har bagdelen til og går sin vej. Rider jeg den dag og kommer næste dag, så er der ingen problemer.

• #32   22. mar 2016 Jeg har ingen problemer begge mine kommer ved kald på fold smiley selv min kæreste kan stille sig og kalde begge kommer glad..

• #33   23. mar 2016 Næh her er det omvendt, hesten kalder og så kommer jeg gladeligt traskende og henter ham smiley smiley

• #34   23. mar 2016 Min kommer kun hvis jeg kalder samtidig med st jeg vifter med wrap.. Og hvis de andre løber hen til stalden når man kalder... Af og til..
    Men jeg lokker typisk hele flokken på 3 op til stalden med lidt wrap.

Igår besøgte jeg min (han er i træning) og der kom han mig faktisk gående i møde. smiley

• #36   23. mar 2016 Det kommer an på hvor mange af hendes foldkammester der stadig er ude smiley og om der er mudret foran ledet selvfølgelig..

Hvis hun er en af de sidste kommer hun løbende i galop. Men hvis der er mudret foran ledet, bliver jeg nødt til at hente hende ved starten af mudderet. Hvis der er mange ude skal jeg hente hende, men kun kigger dog altid op når jeg kalder. smiley

Hun er bare en god blanding af det hele smiley

• #37   23. mar 2016 Hot Shot lystre når jeg kalder, men kommer først gående når jeg har gået halvvejs og så stopper op smiley

• #38   24. mar 2016 Hejsa Inden jeg kommer ud står hun og venter på mig , jeg har haft hende siden hun var 6 mdr. og jeg har som regl en lille godbid med hvis vi skal noget . Eller så klør jeg hende det sted hun godt kan li , så vi nusser istedet for . Så det er sjælent hun ikke kommer , men så ved jeg der er noget galt .

• #39   24. mar 2016 Min hest hilser pænt og kommer når han ser mig, dog i super slowmotion skridt smiley Han tænker vel at jeg ikke render nogle vegne, så han kan lige så godt tage sin tid.

• Ida L
    Ida L Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 6
    #40   24. mar 2016 Nogle gange kommer min frieser galoperende, og andre gange ignorerer han mig ????
    Det afhænger af humøret smiley

• #41   24. mar 2016 Min lille pony kommer altid hen til mig smiley min store skal lige overtales en gang i mellem, men kommer for det meste. Dog kun hvis han kan se mig, og hvis han ikke ligger ned.
    Er de fuldstændig umulige, hjælper det altid at rasle lidt med en pose smiley

• #42   25. mar 2016 Diego kommer altid når jeg kalder. Nogle gange behøves jeg ikke kalde så kan han se det er mig :3.

Han følger en da med når jeg siger hej til ham ude på folden mens jeg kommer cyklende forbi :3

• #44   29. mar 2016 Pat Parellliget yoyo leg og hide your heiny leg og så konsekvens kalde på den gå til tætter på kalde gå lidt tætter på og så lidt associations godbid nys den på folden og gå igen. Dette gøres igen og igen og igen konsekvent til den til sidst kommer hen til dig fra større og større afstand. smiley

Kommentér på:
Kommer jeres hest når i kalder ?

Annonce