Stoppe på jobbet? Stoppe på jobbet?
Hej hger!
Jeg tænker lige jeg ville hører jeres mening selvfølgelig skal i ikke tage mit valg men vil spørge hvad i havde gjort.
Sagen er jeg arbejder for en med heste, jeg har ikke haft følelsen af jeg overhovedet var en del af deres team, og det fik mig til at snakke med "chefen" om det fordi jeg ikke følte dertil godt,
Ganske rigtigt synes hun heller ikke det går som hun håbede, på nogle punkter, jeg skulle gøre mig lidt hurtigere i mit arbejde, det også fint, og det har jeg gjort.
Nu er det så bare hende jeg arbejder sammen med går og slikker røv på chefen og hendes mand, og det tydeligt at mærke,
Hun kan tage alt den tid hun vil men for mig skal jeg gøre mig hurtigere.
Jeg føler mig ikke tilpas der og som sagt føler mig ikke en del af dem, og er ked af at være der, hvad tænker i?
Har selv gået med overvejelse at stoppe ved dem og sige det ikke er stedet jeg skal arbejde fordi jeg ikke er en del af dem.
Hvad tænker du/i? Og hvad havde du selv gjort?
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.747
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2132 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.490
Og når du ikke er ældre, så har du alle muligheder for at skifte job..
Så spring ud i det.. Og selvom du ikke føler dig tilpas og selvom de har sagt du skal arbejde hurtigere, så få dem/hende til at skrive en anbefaling. Ofte får man nogle gode ord med, som man kan bruge når man søger job et andet sted..
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 26 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 280
jul 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 872
Ved godt det virker mærkeligt - men har du overvejet job i udlandet? Ved at der er job ledig på Island samt et i Sverige?
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.882
Mange hesterelaterede steder prøver de gerne en lidt af i starten. Det er da klart at en tidligere ansat måske svinger lidt bedre i dagsrytmen end du måske lige gør? Hun har vel været der længere?
Hvad er det der gør at du føler hun slikker røv på chefen?
Nu har jeg selv været et sted hvor jeg fik afvide at man var glad for mig. Og ja, jeg fik da også nogle fordele ind i mellem. Men jeg knoklede mig altså også til det, og tog ansvar for mit arbejde.
Der var også folk der syntes at jeg slikkede røv. Men helt ærligt? så var det bare ganske almindelig god arbejdsmoral.
Men hvis du ikke føler at du har kemi med stedet og føler dig tilpas? Ville det da være klart at du skulle finde noget andet.
At arbejde i en stald, handler mange gange om at tilpasse sig og få det bedste ud af dagen.
Er man et sted hvor man ikke bliver behandlet godt? Eller talt pænt til, skal man self. Ikke finde sig i den slags.
apr 2008
Derudover er det at hende som arbejder for dem har været der siden hun var helt lille og er blevet lidt af en del i deres familie føler jeg,
Altså det virker bare mærkeligt jeg skal gøre alt for at "integrere" mig i deres team og har gjort mit bedste men har ikke fået et ord og samt gør hende den anden det modsatte og får ikke noget afvide..
Jeg synes vi er ansatte begge to selvfølgelig har hun været der længere tid men alligevel skal vi behandles ens, eller næsten ihvertfald,
Har tænkt mig at snakke med hende imorgen.
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.248
Pas på du ikke når at køre dig selv helt ned, det er det ikke værd!
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.882
Hvor længe har du været der?
Viser du selv interesse og spørger ind til dagen osv?
apr 2008
Nej nemlig og har selv gået med tanekn om det, fordi allerede i sidste uge påvirkede det mig sindsygt og kunne græde når det skulle være.
Havde en mindre depression i juli og 3 måneder frem, som er lagt på hylden men kan mærke hvis jeg bliver ved det trykker lidt,
apr 2008
Jeg kan ikke forklare yderligere da man nok selv skal opleve dem sammen.
Jeg spørger hele tiden, de går bare og små snakker hvor jeg spørger ind til det og de siger det er bare hesten eller sådan et eller andet, hvor jeg tænker jamen så fortæl mig da det også?
Har været der kort tid, men samme tid med det så kommer de med nedrakkende kommentar og flabede kommentar, som en chef ikke skal komme med.. hun skal ikke stå og nedgøre mig når hun selv kontaktede mig for arbejdet..
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.248
apr 2008
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.439
Det du skal tænke vurdere. Gør du dit bedste og er det stadig ikke godt nok. Så dur det jo bare ikke. Lyder ikke til der god kommunikation, og lyder faktisk til knokle arbejde uden nok struktur og rammer. Måske det stedet, måske det en hylde du endt på, som ikke er optimal for dig. Ikke lige set hvor gammel du er.
Men som en skriver, det ikke værd fysisk og psykisk at knokle sig ihjel et dårligt sted. Søg videre der ingen grundet til at sige op, før man har noget andet dog. Hvis du ellers kan dit arbejde. Altid nemmere at søge job mens man er i job.
Så ja se hvad der er derude, og begynd at tro på dig selv, og kræv mere for dig selv. Og så lad chef være chef. Lad den anden ansatte rode rundt i sit eget tempo. Er det helt tidsmæssigt skævt, så du render og laver dobbelt fordi den anden intet laver. Så sæt dig med chefen og skriv ned, hvad realistisk du når på en dag. Og lav en ugeplan. Og når du færdig så gå hjem. Når den ansatte så spørg om hjælp, må du jo vurdere om du har tid, evt. Vende med chefen om det ok du arbejder over, da din kollega ikke har nået sit, og beder dig blive.
Vær realist når i laver ugeplan. For der altid ting, som kommer ind fra siden sæt tid af til det. Og tid til frokost og morgenpause. Struktur og ro
aug 2009
Følger: 39 Følgere: 37 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 169
Noget helt andet er så jeg slet ikke kunne forestille mig de var sådan derude, men nu det jo også noget tid siden jeg red en islænder derude, men det var så for en af hendes tidliere plejebørn, men snakkede nu heller ikke så meget med hende, men hun virkede ellers flink de få gange jeg gjorde
apr 2008
Og vil kun sige det er negativt, fordi de går og er sure hele tiden og snakker ikke med mig, f.eks idag har de ikke sagt noget til mig kun når jeg spurgte ind til det.
Og føler mig ikke tilpas her..
Det rigtigt nok de skal lade det om hinanden men synes bare ikke det hænger sammen at jeg skal gøre mig hurtigere men hende den anden ikke skal, problemet er med at bare tage hjem det kan jeg ikke, jeg bor på stedet, og så kan vi ikke bare gøre sådan,
Ingen kommunikation = dårligt samarbejde.. Og der er ingen samarbejde her..
aug 2009
Følger: 39 Følgere: 37 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 169
ellers skriv lige privat, har jo nogle få måneder derudefra jeg kan reflektere lidt ud fra så du også kan få snakket ud om det så du ikke brænder helt inde med det
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 954
apr 2008
Dagen idag er gået men ingen snak til mig jeg har gået og ordnet stald mens de andre snakker løs samt griner højlydt..
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 954
apr 2008
Stoppe på jobbet?