1.067 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Stoppe på jobbet? Stoppe på jobbet?

Hej hger!
Jeg tænker lige jeg ville hører jeres mening selvfølgelig skal i ikke tage mit valg men vil spørge hvad i havde gjort.

Sagen er jeg arbejder for en med heste, jeg har ikke haft følelsen af jeg overhovedet var en del af deres team, og det fik mig til at snakke med "chefen" om det fordi jeg ikke følte dertil godt,
Ganske rigtigt synes hun heller ikke det går som hun håbede, på nogle punkter, jeg skulle gøre mig lidt hurtigere i mit arbejde, det også fint, og det har jeg gjort.
Nu er det så bare hende jeg arbejder sammen med går og slikker røv på chefen og hendes mand, og det tydeligt at mærke,
Hun kan tage alt den tid hun vil men for mig skal jeg gøre mig hurtigere.

Jeg føler mig ikke tilpas der og som sagt føler mig ikke en del af dem, og er ked af at være der, hvad tænker i?

Har selv gået med overvejelse at stoppe ved dem og sige det ikke er stedet jeg skal arbejde fordi jeg ikke er en del af dem.

Hvad tænker du/i? Og hvad havde du selv gjort?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stoppe på jobbet?
  • #1   24. jan 2016 Altså... hvis du ikke føler dig godt tilpas i jobbet, så ville jeg stoppe. Der er ingen grund til at gå og slide sig selv ned for andre smiley

• #2   24. jan 2016 Man skal have lyst til at komme på arbejde hver ENESTE dag.. Selv de dage man ved bliver hårde, stressede eller travle, så skal man stadig glæde sig til at komme på arbejde.. Ellers skal man finde på noget andet at lave..

Og når du ikke er ældre, så har du alle muligheder for at skifte job..
    Så spring ud i det.. Og selvom du ikke føler dig tilpas og selvom de har sagt du skal arbejde hurtigere, så få dem/hende til at skrive en anbefaling. Ofte får man nogle gode ord med, som man kan bruge når man søger job et andet sted.. smiley

• #3   24. jan 2016 Tak, ja tænker lidt det samme. smiley

• #4   24. jan 2016 Jeg ville nok stoppe med at arbejde der, for det lyder lidt som om at intet vil ændre sig uanset hvor god en indsats du gør smiley det er træls ikke at få anerkendelse for det hårde og gode stykke arbejde man nu gør.

Ved godt det virker mærkeligt - men har du overvejet job i udlandet? Ved at der er job ledig på Island samt et i Sverige? smiley

• #5   24. jan 2016 Nu kender jeg hverken mennesker eller sted. Eller baggrund for dit arbejde osv.

Mange hesterelaterede steder prøver de gerne en lidt af i starten. Det er da klart at en tidligere ansat måske svinger lidt bedre i dagsrytmen end du måske lige gør? Hun har vel været der længere?

Hvad er det der gør at du føler hun slikker røv på chefen?
    Nu har jeg selv været et sted hvor jeg fik afvide at man var glad for mig. Og ja, jeg fik da også nogle fordele ind i mellem. Men jeg knoklede mig altså også til det, og tog ansvar for mit arbejde.
    Der var også folk der syntes at jeg slikkede røv. Men helt ærligt? så var det bare ganske almindelig god arbejdsmoral.

Men hvis du ikke føler at du har kemi med stedet og føler dig tilpas? Ville det da være klart at du skulle finde noget andet.

At arbejde i en stald, handler mange gange om at tilpasse sig og få det bedste ud af dagen.
    Er man et sted hvor man ikke bliver behandlet godt? Eller talt pænt til, skal man self. Ikke finde sig i den slags.

• #7   24. jan 2016 Altså det der gør til at hun "slikker røv" er at hun får lov til det som hun har lyst til, f.eks havde jeg fået afvide jeg skulle gøre mit arbejde hurtigere med stalden, og det gjorde jeg, jeg knoklede min røv ud af bukserne og gjorde det på 50 min, hvor dagen efter tog hende den anden 2 timer om det, og der bliver gjort sådan forskel på os, de snakke aldrig med mig om tingene der foregår eller skal foregå, det er hende den anden,

Derudover er det at hende som arbejder for dem har været der siden hun var helt lille og er blevet lidt af en del i deres familie føler jeg,

Altså det virker bare mærkeligt jeg skal gøre alt for at "integrere" mig i deres team og har gjort mit bedste men har ikke fået et ord og samt gør hende den anden det modsatte og får ikke noget afvide..

Jeg synes vi er ansatte begge to selvfølgelig har hun været der længere tid men alligevel skal vi behandles ens, eller næsten ihvertfald,

Har tænkt mig at snakke med hende imorgen.

• #8   24. jan 2016 Jeg ville stoppe. Jeg fik for 1 år siden arbejde på en gård hvor jeg ikke rigtig følte mig godt tilpas pga chefen. Jeg var stædig og blev ved med at arbejde der indtil jeg en morgen var hjemme ved mine forældre. Der besvimede jeg 4 gange om morgenen, og jeg er overbevist om, at det var stress. Jeg sagde mit arbejde op samme dag, og har aldrig følt mig så lettet.
    Pas på du ikke når at køre dig selv helt ned, det er det ikke værd!

• #9   24. jan 2016 Så hun slikker simpelthen røv fordi at hun får mere frie tøjler fra chefen?

Hvor længe har du været der?
    Viser du selv interesse og spørger ind til dagen osv?

• #10   24. jan 2016 Ballonfisken:
    Nej nemlig og har selv gået med tanekn om det, fordi allerede i sidste uge påvirkede det mig sindsygt og kunne græde når det skulle være.
    Havde en mindre depression i juli og 3 måneder frem, som er lagt på hylden men kan mærke hvis jeg bliver ved det trykker lidt, smiley

• #11   24. jan 2016 Jeg spørger konstant, og gør ALT hvad jeg kan, og vil ikke sige det giver hende lov til at bruge 2 timer på stalden når jeg lige har fået afvide jeg skulle lave det om..
    Jeg kan ikke forklare yderligere da man nok selv skal opleve dem sammen.

Jeg spørger hele tiden, de går bare og små snakker hvor jeg spørger ind til det og de siger det er bare hesten eller sådan et eller andet, hvor jeg tænker jamen så fortæl mig da det også?
    Har været der kort tid, men samme tid med det så kommer de med nedrakkende kommentar og flabede kommentar, som en chef ikke skal komme med.. hun skal ikke stå og nedgøre mig når hun selv kontaktede mig for arbejdet..

• #12   24. jan 2016 Jeg græd også rigtig meget i den periode, og det er ikke noget jeg ellers gør. Jeg ved min mor var ret bekymret for mig, og jeg kan godt se nu jeg burde være stoppet før jeg blev syg af det smiley

• #13   24. jan 2016 ja smiley

• #14   25. jan 2016 To ting ene lidt negative del er, blan dig udenom din kollega smiley hvad hun laver, og hvad hun har med chefen osv. Hun får løn for det hun laver og det må chefen selv om. Render hun og laver for lidt, må chefen jo vurdere i sidste ende om det økonomisk kan løbe rundt med hende. Er man sjalou den vej rundt, tror jeg aldrig det kommer til at gå, men dette vil kunne være noget du skal arbejde med lige meget hvor du ender i fremtiden, nogle mennesker svinger bedre, og har det nemmere. Det har intet med dig at gøre.

Det du skal tænke vurdere. Gør du dit bedste og er det stadig ikke godt nok. Så dur det jo bare ikke. Lyder ikke til der god kommunikation, og lyder faktisk til knokle arbejde uden nok struktur og rammer. Måske det stedet, måske det en hylde du endt på, som ikke er optimal for dig. Ikke lige set hvor gammel du er.
    Men som en skriver, det ikke værd fysisk og psykisk at knokle sig ihjel et dårligt sted. Søg videre der ingen grundet til at sige op, før man har noget andet dog. Hvis du ellers kan dit arbejde. Altid nemmere at søge job mens man er i job.

Så ja se hvad der er derude, og begynd at tro på dig selv, og kræv mere for dig selv. Og så lad chef være chef. Lad den anden ansatte rode rundt i sit eget tempo. Er det helt tidsmæssigt skævt, så du render og laver dobbelt fordi den anden intet laver. Så sæt dig med chefen og skriv ned, hvad realistisk du når på en dag. Og lav en ugeplan. Og når du færdig så gå hjem. Når den ansatte så spørg om hjælp, må du jo vurdere om du har tid, evt. Vende med chefen om det ok du arbejder over, da din kollega ikke har nået sit, og beder dig blive.

Vær realist når i laver ugeplan. For der altid ting, som kommer ind fra siden sæt tid af til det. Og tid til frokost og morgenpause. Struktur og ro smiley og så find dig et nyt sted og prøv det. Held og lykke og nyd luften stalden og du ung og stærk.

• #15   25. jan 2016 Jeg ville stoppe hvis jeg ikke følte mig tilpas smiley Du ender jo ellers med at køre dig selv psykisk ned med f.eks. stress, og det går jo heller ikke smiley

Noget helt andet er så jeg slet ikke kunne forestille mig de var sådan derude, men nu det jo også noget tid siden jeg red en islænder derude, men det var så for en af hendes tidliere plejebørn, men snakkede nu heller ikke så meget med hende, men hun virkede ellers flink de få gange jeg gjorde smiley men ja det var lidt udenfor emnet smiley

• #16   25. jan 2016 Megan hun har ændret sig markant!
    Og vil kun sige det er negativt, fordi de går og er sure hele tiden og snakker ikke med mig, f.eks idag har de ikke sagt noget til mig kun når jeg spurgte ind til det. smiley
    Og føler mig ikke tilpas her..

Det rigtigt nok de skal lade det om hinanden men synes bare ikke det hænger sammen at jeg skal gøre mig hurtigere men hende den anden ikke skal, problemet er med at bare tage hjem det kan jeg ikke, jeg bor på stedet, og så kan vi ikke bare gøre sådan,

Ingen kommunikation = dårligt samarbejde.. Og der er ingen samarbejde her..

• #17   25. jan 2016 Øv det jo ikke ligefrem sådan en salgsstald skal være som hendes er blevet til... øv havde aldrig troet det ville blive sådan, men på den anden side hun har mistet indtægt efter de to rideklubber blev lagt sammen og flyttede ud til tidligere RIK hvor jeg red pga bedre faciliteter og større sted, måske??

ellers skriv lige privat, har jo nogle få måneder derudefra jeg kan reflektere lidt ud fra så du også kan få snakket ud om det så du ikke brænder helt inde med det smiley

• #18   25. jan 2016 Ja, jeg synes du skal stoppe, og finde et sted du er glad for at være, og et sted hvor de er glade for at have dig. Lad dem der har nok i hinanden fortsætte med at have nok i hinanden, det behøver du ikke finde dig i.

• #19   25. jan 2016 Tasha nemlig, har det på samme måde, de må jo have nok i dem selv.. når de knap gider sige noget til mig.
    Dagen idag er gået men ingen snak til mig jeg har gået og ordnet stald mens de andre snakker løs samt griner højlydt.. smiley

• #20   25. jan 2016 Sender dig en kæmpe krammer, og håber du snart kommer et sted hen hvor du trives smiley Jeg forstår godt hvordan du har det, sådan har jeg også selv haft det mange gange, og det er bare ikke rart. Men husk, ALTING ÆNDRER sig, så fordi tingene ser sådan ud NU, kan dit liv se helt anderledes ud om et par måneder, så det er bare med at kæmpe for det ! smiley

• #21   26. jan 2016 Hehe tusind tak! smiley

Kommentér på:
Stoppe på jobbet?

Annonce