Nu gik det jo også lige så godt... {{forumTopicSubject}}
Iiih, jeg er simpelthen nød til at få tømt hovedet og komme ud med min frustration og 'nogle-gange-hader-jeg-virkelig-at-have-hest' følelse..
Jeg har haft en perfekt start på året med Prutten, hvor det hele mere eller mindre bare har kørt glidende på skinner! Jeg fandt langt om længe den rigtige indgangsvinkel til ham, så det at have været nød til at strigle i boksen er en saga blot, vi kan bruge godbidder uden det bliver en kamp, og generelt er vi endelig landet på samme side!
Den sidste lille uges tid, har han virket lidt stiv og låst i bagparten, nå ja okay, han er i vokse alderen og ungheste legene går lidt vildt for sig ind imellem, intet alarmerende, men jeg begynder at kigge lidt efter nogle behandlere, da vi alligevel snart skal igang med noget mere seriøst, så om det bliver nu, istedet for om en måned, han bliver gået igennem kunne jo være hip som hap.
Igår kommer jeg så ud til en pony, der er noget besværet i sin gang, jeg vil ikke sige decideret halt, men ihvertfald ikke rengående, og går enormt stift og låst.. Ind med bassen og tjekke ham igennem, der er intet at se. Rent tilfældigt får jeg ganske let ramt ham ved knæledet, hvor han hiver benet til sig og næsten flyver tilbage, så jeg kunne jo hurtigt konstatere, at det var dér den er gal...
Efter en del overtalelse får jeg lov at mærke lidt, ingen hævelse, ikke varm, ingen sår, intet at se eller mærke overhovedet..
Jeg beslutter mig for, at give ham en dag med boksro, for at se, om det kunne afhjælpe det lidt, og får arrangeret noget selskab til ham.
Jeg tager så ud idag for at bytte heste rundt omkring middag, og tjekker benet i samme tur - ingen ændring.. Jeg beslutter mig for at ringe til dyrlægen og rådføre mig, da jeg nu ikke er helt sikker på, om en behandler er det rette valg. Desværre misser jeg lige præcis min dyrlæge, men får en snak med en smådyrs dyrlæge, som først konstatere, at det var fornuftigt at lade ham stå inde, og vil anbefale at jeg lader ham stå en dag mere, da det (ud fra hendes viden) kunne være alt fra en forstrækning til en forstuvning. Vi aftaler så, at jeg skal ringe ind i morgen tidlig og få en snak med en af de andre, og sammen med hende vurdere, om det er nødvendigt at få min vanlige dyrlæge ud og kigge på ham, eller om jeg skal prøve noget andet først.
Og hold nu kæft hvor jeg hader, hader, hader, HADER, at stå der og ikke ane hvad f***** der er galt, hvad jeg skal gøre, og intet have at forholde mig til... Og så er der pludselig så sindsyg lang tid til imorgen... AAARGH!!
Og mig der i forvejen er så skide pyller med hans ben, da han i sommers voksede liiidt for meget, liiidt for hurtigt (15-20 cm på knapt 1½ måned som 3 års), og ingen kendskab skal faren, ud over at han har været en ordenlig basse (mor er ca 105, Laban er pt 130-135 som 3½ års), så der kører jo bare 45 tanker igennem hovedet...
Pyha det blev langt...
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Desværre driller min nakke lidt idag (bonus... ), så jeg har en gevaldig spændings hovedpine, som påvirker mine øjne, så de vil ikke helt være med til at sidde med snotten i en bog, planen for aften var ellers, at gå igang med at læse fagbøger...
Men jeg overvejer så, at sætte en åndsvag, plat komedie på, og krydse fingre for, at det kan fjerne fokus.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Kender det godt ;o) Sidste år da Fleur og jeg lige var blevet enige i ridningen og klar til stævnerne i foråret og sommeren over, blev kræet ski da halt - det to lige en to måneder og komme over selvfølgelig.
Nu har Fleur gået to stævner i efteråret/vinter og synes krikken da at den skulle begynde og hoste. Så hun har lige brugt to uger på at stå inde og lave ingenting. Sååååååk.
Der er lang vej til LA, hvis det forsætter på den måde!
sep 2009
Krydser fingre for, at der kommer lidt mere medvind på vej til LA fremover.
feb 2015
Følger: 50 Følgere: 18 Heste: 12 Emner: 59 Svar: 457
Min part (en shetlænder) og jeg var endelig klar til at komme ud og starte spring for lange liner, men så får ponyen ondt i ryggen, bliver forkølet og halt efter han gled på folden, suk.
Nu er der kun forkølelsen tilbage. Jeg dropper det her i vinteren og venter til sommer, så kan vi forhåbentlig komme ud et par gange der.
Jeg plejer at lytte til noget musik, undgå det triste, skrive/snakke med nogle, tegne eller se lidt tv ^^
Og så held og lykke herfra
sep 2009
Rigtig god bedring med ham!
Og total sidespring, spring for lange liner? Hvad går det ud på?
Jeg arbejdede meget med liner med min gamle hest, hvilket Laban også skal trænes i, men at springe med dem, har jeg godt nok aldrig overvejet, men det lyder spændende!
En film hjalp gevaldigt på det.
Om lidt vil jeg så hoppe i seng og putte med katten.
Tak tak.
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.599
feb 2015
Følger: 50 Følgere: 18 Heste: 12 Emner: 59 Svar: 457
Det er ligesom at sidde på hesten, man løber/går bare bag den.
Min part syntes det er super sjovt at springe, så jeg tænkte hvorfor ikke?^^ Det er lidt lettere end heletiden at løbe ved siden af (:
Blogger
Følger: 226 Følgere: 2134 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 205 Svar: 2.258
Tre ugers ro med kun træk ture og han står i løsdrift.....
Så vi var også nød til at udskyde smeden, da han står helt forkert i sin benstilning.
Som alt var godt får han sko på sidste onsdag og om torsdagen tager jeg krikken ud og rider i ridehuset.
Har han allerede formodet at tabe sin ene forsko inde i ridehuset.... Pist væk er den nu..
Smeden kommer heldigvis idag og nu skal han sørme igang med både genoptræning og tilridning
Og ikke nok med det har vi også ventet på at han gider at vente med at vokse og tage på i stedet for
Heldigvis nu, ser det ud som om at det er ved at køre lidt nu
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.085
Kan godt forstå du er bekymret når han er vokset så meget på så kort tid... Jeg ville nok overveje at få taget røngten af hans ben, især knæ, for risikoen for ocd i knæet er til stede med hans historie... Pøj Pøj med ham!
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 1.164
- Jeg havde/har meget dårlig samvittighed, kan jeg love dig!
Dog lyder dit ikke helt så slemt, når der nu allerede er gået en dag, men vær MEGET obs. smerterne kan komme snigende og pludselig kan du stå med en hest, der ikke kan flytte sig.
Vi fik ham skannet og røntgenfotograferet i bagbenet, (brækket ben skulle jo tjekkes), dyrlæge startede altså med at sige aflivning nok næsten var bedst..
Dog er vi i gang med genoptræning nu
sep 2009
Dyrlægen anbefalede boksro weekenden over, gerne med et par korte trækture hvis jeg kunne komme afsted med det, og så måtte vi se mandag.
Heldigvis var der næsten intet at mærke idag, og meget lidt reaktion ved berøring af knæet, og så jeg måtte opgive trækturen, da den bette lårt var ved at eksplodere.
Så han blev sluppet fri sammen med hans makker (med krydsede fingre), og nøj hvor han nød det!
Den fik ikke for lidt af bukkespring, rejehop, drengeleg og vild galop, så vi kunne hurtigt konstatere, at det var meget begrænset hvad han havde af smerter.
Så imorgen får han lov at komme ud nogle timer på den lille fold, og så ser vi igen om der fortsat er bedrig.
Dog skal der stadig noget et eller andet ud, da han stadig går lidt låst og har en anelse skæv hale, så det tyder på, at han ér låst, men med knæet virker det mest til, at det bare har været et slag, heldigvis.
Jeanette: Min plan er også, at få taget billeder af hans ben inden vi går igang med tilridning (og evt igen senere), for nej, det kan umuligt være sundt med sådan et ryk.
Nu gik det jo også lige så godt...