1.041 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Hvad ville du gøre i min situation? Hvad ville du gøre i min situation?

Skal prøve at gøre det kort smiley

For et år siden lånte jeg en 4 års der skulle tilrides, har hende i ca 3 måneder da ejer vælger at sætte hende til salg. Jeg vil gerne købe hende, men vi kan ikke blive enig om prisen. Så det bliver et farvel til hende. Vi får et helt særligt bånd og jeg er grædefærdig den dag jeg siger farvel til hende.

Jeg køber så nogle måneder senere en 2 års. Nu skriver ejer så at den 4 års stadig er til salg og om jeg er interesseret i hende. Prisen er nu mindre end det jeg bød første gang.

Her bliver det så indviklet. Jeg har råd til at købe hende, men ikke til at have 2 heste opstaldet der hvor jeg er nu med min 2 års.
hvis det kan lade sig gøre at få begge heste et andet sted hen som ca vil koste 2200 for begge heste, så vil jeg have råd. Det er dog ikke sikkert der plads til begge heste før til foråret.

Det er ikke en mulighed at sælge min 2 års.
Og jeg savner den 4 års så helt sindssygt meget. Jeg vil få et stramt budget, men ikke noget jeg ikke kan klare. Tiden er knap ja, men heste er min prioitering.
Hvad ville i gøre?? købe hest nr.2 selvom det vil blive stramt på økonomi og kræve en flytning af hest nr.1?
Håber det giver mening smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville du gøre i min situation?
  • #1   27. dec 2015 Hvis du ikke har råd til at have den opstaldet, så giver svaret vel sig selv.

• #2   27. dec 2015 Skulle måske have formuleret det på en anden måde.
    Spørgsmålet var om du/i ville købe hest nr. 2 selvom det vil blive stramt, og kræver en flytning af hest

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #3   27. dec 2015 Nej ville jeg ikke. Det er for mig for ricikabelt at have hest med en stram økonomi. smiley

• #4   27. dec 2015 Du skriver at du ikke har råd til at have dem begge stående der hvor du er nu, og at de nok ikke kan flyttes før til foråret. Hvad vil du gøre indtil foråret? Den kan jo ikke stå i din baghave. Eller har du allerede en løsning på det problem? Så længe du har råd til at tilkalde dyrlæge, smed, sadelmager osv når det er nødvendigt, så synes jeg da du skal gøre hvad du føler for.

• #5   27. dec 2015 er der noget der Gør i fremtiden at du ville have et større budget? for ellers vil jeg sige at det måske ikke virker så realistisk at have to heste smiley hvad nu hvis en eller begge kommer til skade eller andet der Gør at du pludselig skal have en større omgang dyrlæge?

Hvis det var mig og jeg vidste at jeg ville sætte alt for stramt i det, så ville jeg mærke efter hvem af de to der var vigtigst for mig smiley

• #6   27. dec 2015 Jeg vil få flere penge i fremtiden. stiger i løn til juni. Ca 1000 kr mere udbetalt i måneden. og der vil være sygeforsikring på begge heste. Så ingen overraskelser der.
    nogle af spørgsmålene giver selvfølgelig sig selv.

• #7   27. dec 2015 Hvis hesten betød så meget for mig ville jeg reservere og købe den til foråret når der var plads. smiley
    Selvfølgelig kun hvis økonomien var til det smiley

Mvh TT

• #8   27. dec 2015 Selvom der er sygeforsikring skal du jo stadig kunne lægge pengene ud. Og der er mange flere udgifter end blot en dyrlæge. En unghest bør have efterset sadel og tænder ret ofte. Min fik tjekket tænder hver 6 måned og sadel hver 3. Og så skulle den pludselig også gå med sygebeslag da den var let indfodet, og det gik ind og forstyrrede ridningen. Så skulle den have kiropraktor og massør, for at rette den skævhed indfodetheden havde skabt. Alt i alt stod det mig i 12000, hvor jeg kun fik de 7000 tilbage fra forsikringen.

• #10   27. dec 2015 Jeg har lavet er budget hvor der er afsat ekstra penge til hestene. og det er sat højt så jeg er sikker på budgettet kan holde.
    skulle uheldet være ude, vil jeg sagtens kunne lave en aftale med min far, og betale pengene tilbage

• #11   27. dec 2015 Der er heller ikke taget nogen beslutning endnu. Jeg vil være sikker i min sag. ?

• #12   27. dec 2015 Altså det er jo ikke svært at høre hvad du argumenterer for.

• #13   27. dec 2015 Nej bestemt ikke.
    men jeg ved også at jeg er nødt til at tage den med ro. og jeg vil gerne høre andres mening. kunne være der var noget jeg havde overset.

• #14   27. dec 2015 Hvis jeg kunne finde et opstaldingssted hvor der var muligt at have begge heste havde jeg uden tvivl købt. Står selv med 3 heste på su og er tilgengæld gået på kompromis med opstaldigen. Hestene trives jo alligevel - det er kun mig der savner nogle Nice faciliteter smiley

• #16   27. dec 2015 Altså, hvis du har råd ( hvad det lyder til ) så kan jeg ikke se grunden til at lade være. Bare du så også er sikker på at du kan leve med ikke at kunne gå på café og shoppe osv.

• #17   27. dec 2015 Jeg shopper kun af nød og og næsten kun hesteveninder smiley
    du har ret i der kan ske meget på de 5/6 måneder

• #18   27. dec 2015 Bare husk at uanset hvad vi synes herinde, er det dit liv og dig der skal leve det.

• #19   27. dec 2015 Det har du ret i. Men man kan bare nemt blive forblændet af sin egen vilje. Så rart lige at få andres øjne på det hele smiley

• #20   27. dec 2015 Klart. Men jeg syntes det lyder som om du har gjort lige præcis det mest fornuftige du kan, nemlig lavet et budget. Overvejet hvor der kan spares, og hvor der ikke skal spares. Og hvis budgettet holder, og er fornuftigt, jamen så er det jo bare at følge sit hjerte.

• #21   27. dec 2015 Jeg ville gøre det. Hvis det kan hænge sammen og både du og hestene kan få mad hverdag er det da sådan det skal være. Hvis nu uheldet er ude kan du vel låne af forældre eller anden familie smiley

• #22   27. dec 2015 Jeg synes også du er nødt til at se på hvad du vil i fremtiden. Jeg kan se du er 23, men er du igang med uddannelse, er du færdig eller hvordan? Jeg synes altid det er vigtig at tage med ind over hvad man vil med sit liv og om hele 2 heste vil passe ind. Har du tid til 2 når den engang også skal rides hver dag-ish?

• #23   27. dec 2015 Cheesedipper - nu behøver man ikke at ride sin hest.. Der er faktisk nogle der ikke rider sine heste smiley

Mvh TT

• #24   27. dec 2015 Det er jeg klar over. Men så skal bruge to heste dagligt da det tager lang tid...whatever. Jeg tror der forståes hvad jeg mener med min kommentar smiley

• #25   27. dec 2015 Jeg ville da helt klart gøre det, hvis jeg vidste at begge heste ville trives det sted jeg flyttede dem hen smiley

• #27   28. dec 2015 Ja jeg ville købe Nr 2.

Kommentér på:
Hvad ville du gøre i min situation?

Annonce