når hest og rytter bare ikke helt passer sammen :( {{forumTopicSubject}}
åhhh kære kloge mennesker, må ha jeres syn på det her.
sagen er den at jeg har den dejligste hest, han er nem i alt håndtering og rigtig sød at ride, men men men føler ikke at vi rigtig passer sammen...
har selv tilredet ham og har enlig altid nydt en tur på ham, men føler lidt at kemien ikke rigtig er der. der er ikke noget ved ham jeg kan sætte en finger på..
men det er som om vi bare ikke funker sammen under ridning
har overvejet at sælge ham men er bare så pokkers glad for ham. har også overvejet at låne ham ud, men er bange for at personen ikke vil passe godt på ham. har prøvet at finde en part til ham men uden hel..
hvad ville i gøre?? behold, udlåne eller sælge...
sep 2012
Følger: 141 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 7 Svar: 52
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 10 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 86
har ikke nogle videoer af os, da det for det meste er mig der er bag kameraet..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Prøvet med undervisning ? :o)
sep 2009
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
maj 2008
Følger: 54 Følgere: 57 Heste: 13 Emner: 19 Svar: 200
Hvis hesten er DEN ENESTE ENE er du ikke i tvivl om du vil have en anden eller om du er tilfreds med det du har.
Du må ikke få knuder i maven eller gå oh tænke dagligt over om det er den rette hest. Får det skal være sjovt og rart at komme ud og ride HVER dag.
Og kan din nuværende hest ikke opfylde dine behov syntes jeg så skal sælge den og sætte dig i tænke boks om hvad det er for nogle behov du har og hvad det er for en type hest du godt kunne tænke dig, og start der.
sep 2009
så vi begge 2 kan får en bedre makker
sep 2007
Følger: 67 Følgere: 71 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 1.058
Jeg valgte efter lidt pres fra to veninder at sætte ham til salg og gik fuldstændig ned. I fire dage hverken sov eller spiste jeg særlig meget og så var valget ikke længere så svært.
Jeg købte min da han var 8 måneder. Han er efter min første pony som var mit et og alt, men som jeg ikke passede med. Så han var lidt et drømme føl. Vi havde fra starten af vanskeligheder og første gang jeg rigtig red på ham kylede han mig af og nægtede at have mig på ryggen. Da jeg så fik ordentlig hjælp HIK det fint til jeg begyndte at forlange noget af ham og der efter gik det hurtigt ned af bakke. I to år kæmpede jeg med en modvillig hest der ikke ville ride dressur og bare blev dårligere til at springe. Jeg lagde spring på hylden og ville koncentrere mig om at få dressuren på plads, men det var en kamp næsten hver gang.
Efter jeg har erkendt at jeg ikke kan skille mig af med ham har jeg accepteret ham som den han er set på mig selv og sagt det er dine fejl der gør det ikke lige gik så godt i dag. Jeg har haft kiropraktor på og fundet ud af han havde noget med et ribben og opdaget at der sad et forkert copfjern i min springsadel (to numre smallere end jeg troede) så nu er jeg ved at have den hest jeg ønskede mig.
Hvor der er vilje er der vej.
Jeg så bare først fejlen da jeg var tæt på at opgive.
Håber du finder ud af hvad der er det rigtige for jer
jul 2010
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 65 Svar: 771
Jeg tror dog at langt størstedelen af "manglende kemi"-problemerne, kan løses med træning og undervisning. Hvis det fx. er fordi at du ikke er god nok til at ride hesten, jamen så er det træning der skal til.
Min første hest, Chris, ville ikke fanges af mig det første halve år jeg havde hende. Jeg var absolut sikker på at hun hadede mig! Men jeg tror simpelthen at det bare tog længere for os, at finde hinandens grænser - jo længere tid vi kendte hinanden, jo bedre blev vores kommunikation. Til sidst kom hun da jeg kaldte og fulgte mig uden snor. Så min erfaring er, at man bare skal kæmpe for det og give det tid.
Men selvfølgelig må det ikke blive farligt, og man skal da heller ikke rende rundt og frygte hesten eller lignende.. Men i dit tilfælde, synes jeg at du skal beholde og så få en masse undervisning, og bruge en masse tid på din hest. (:
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
Det er sjældent kemien er grunden, det er oftest forkert ridning, træning, forkert forståelse for hvilken hest man står med, forkert tilpasset udstyr eller en fysisk skavank, der skal ordnes før det funger..
Det er de færreste heste der ikke vil springe eller gå dressur, hvis ellers alt andet er ok, altså udstyr, ridning og ingen fysiske forhindringer ved hesten, som skævt et eller andet eller spat, gigt. mm..
Det er oftest rytteren/ejeren der ikke er dygtig nok til den hest de står med, der skaber problemet. Her tænker jeg også på, at rytteren ikke er opmærksom på om udstyr sidder korrekt, ordenlig undervisning og opmærksomhed på hestens fysiske helbred.
sep 2012
Følger: 141 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 7 Svar: 52
når hest og rytter bare ikke helt passer sammen :(