{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

Smed til unghest {{forumTopicSubject}}

Hvilken smed vil i anbefale til beskæring af en unghest på 2 år?
Hun står ikke altid lige pænt, så vil gerne finde en smed med god tålmodighed og som gider tage en unghest der ikke altid står helt stille.
Jeg plejer at bruge Gades beslagsmedie til min shetlænder.
Det skal være Horsens og omegn smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smed til unghest
  • #1   18. nov 2015 Jeg bruger Jan Christensen fra Skovby til min plag, og det er jeg godt tilfreds med. Han er tålmodig selvom hun rykker rundt benene, og skælder ikke ud smiley

• #2   18. nov 2015 Der vil jeg så anbefale dig at finde en smed der også kan "skælde lidt ud " hvis nu unghesten ikke opfører sig særlig pænt. Ellers får du altså aldrig en hest, som står pænt når den har smed. smiley

• #3   18. nov 2015 Line Holst
    Det er nu ikke lige den fremgangsmåde jeg søger smiley

• #4   18. nov 2015 Hvordan skulle den jo så ellers nogensinde lære at stå pænt? Smeden skal self. Ikke slå den.. Men i min optik skal han/hun også sætte grænser.

Jeg kan godt forstå at smedene ikke har det nemt nu om dage. De må jo ikke kikke ondt på hesten uden at folk syntes de er onde ved dem.

Min egen smed er super god med hestene. Er er rolig og ikke voldsom ved dem. Men hvis min utålmodige unghest ikke lige syntes at han gider bruge mere tid med smeden. Så skal han da netop sige noget til den så han lærer at det bare er noget man skal.

Der findes ikke noget værre end at få en hest der ikke kan stå stille under smed, fordi man ikke har sat grænser for den, fra start. smiley

• #5   18. nov 2015 Tror du misforstår mit opslag. Jeg søger en smed der har tålmodighed til ungheste, da jeg ved at nogle smede ikke gider tage heste der ikke står pænt.

• #6   18. nov 2015 Jeg bruger Grams beslagsmedie.

Han har SÅ meget tålmodighed. har selv en unghest samt jyder. Han har de sidste mange år beskåret min venindes jyde og skoet den.

Jeg bruger ham på min hoppe på 3,5 og har brugt ham i 2 år til hende. Han har hjulpet mig meget med hendes ben og har alle dage Været tålmodighed med hende smiley

han bor dog i Vejen, men køre rundt omkring i landet. Bor selv i Fredericia smiley

• #7   18. nov 2015 Jeg bruger MA beslagsmed (Mike Andersen). Han er et super behageligt menneske og bruger altid den tid det tager ingen stress og jag smiley Han bor dog på Fyn (mener jeg) men mener faktisk han køre i hele landet. Han er ihvertfald et opkald værd smiley Han køre "gratis" ud på hele Fyn, så vil ikke tro det vil koste kassen at få ham over smiley
    Altså hvis han kommer med en pris, så er det prisen ingen ekstra udgifter smiley

Kommentér på:
Smed til unghest

Annonce