932 visninger
|
Oprettet:
Smed til unghest? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en vallak (unghest) på godt 3 år, jeg har haft ham i ca. 2 måneder.
Han har begyndt at trænge til at få ordnet hovene, men han er ikke særlig god til det der med at få løftet benene og især ikke bagbenene...( tror det er fordi han har dårlig balance?).
Det er første gang ved mig han får smed. Hvad skal jeg gøre han vil jo nok ikke stå stille imens? Håber i har nogen erfaringer med smed til ungheste
feb 2012
Følger: 63 Følgere: 66 Heste: 13 Emner: 92 Svar: 784
De har oftes et godt tag på de unge
Og så må du ellers bare selv øve øve øve...
Blogger
Følger: 88 Følgere: 1922 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 1.517
Dog tager hun tingene super flot ved smeden, og han støtter hende rigtig rigtig flot.
Fortæl smeden, hvordan din hest har det med at løfte hove, og så skal I nok finde ud af det.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Få evt. en ven med i stalden, som kan - når I træner - støtte hesten lidt fra den modsatte side af hvor du løfter ben. Det hjalp på den unghest jeg red, fordi hun så "turde" løfte benet, fordi hun vidste af min søster stod der til at "gribe" hende hvis hun mistede balancen. Til sidst blev hun så sikker i det og fik så god balance, at der ikke var brug for "hovrensningshjælp" mere
mar 2013
Følger: 14 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 88 Svar: 170
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
"Min" gamle unghest langede nemlig også ud med bagbenene (sparkede), når jeg ville løfte bagben, fordi hun var bange for at vælte. Så det andet hjalp virkelig.
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.191
mvh Ponymor
Smed til unghest?